HR2 mina resultaat...

BurN

Well-Known Member
Is er iemand die een HR2 pijp heeft getest op de testbank.. met geblokkeerde vario run?

Zou iemand die kunnen posten?, Ik wil alleen Feiten weten over de pijp en niet gespeculeer, of mensen die niet weten waar ze het over hebben.

Graag, Powerband, Toerenbereik, en Koppel/Vermogen, liefste met een grafiek.

Ik dank jullie vriendelijk

Sander
 
Advertisement - register to remove this

ruben met aerox met manston had een run gemaakt met aangepaste hr2, misschien moet je die eens mailen, die heeft die grafiek wel ergens op z'n comp staan...
 
Bovendien zullen de resultaten per setup gaan verschillen. Als je hem krijgt hier, hecht er niet te veel waarde aan.
 
Ja dat snap ik, maar wil gewoon weten waar precies het toerenrange ligt bij die uitlaat.

zoals bij c20 is het standaard bijna bekend dat je rond de 14.1/14.2 moet draaien.
 
Vriend van me [Evo70 Tuned, 21mm DO, RII] draaide 13.8/13.9 tijdens acc. en had behoorlijk koppel... Topvermogen viel tegen [rond de 13,5pk] maar trok heel behoorlijk... I.c.m. Polini-rotor autowheelies...
 
Autowheelies met wat voor een scooter Bart? Behoorlijk koppel zegt ook niet zoveel. 13,5pk valt wel heel erg tegen.
Denk eerlijk gezegd dat zijn scooter niet echt een goede indicatie geeft, als dat al überhaupt mogelijk is...
 
Last edited:
Ja kijk het zit zo, ik heb mijn hebo NG getuned op 14k, icm met c20 had ik op de bank 21.33 pk gescoord.

Maar je kon gewoon horen/voelen op straat dat de c20 inprinciepe overtoeren draaide, de powerband van een yasuni c20 lag naar mijn weten tussen de 14000 en 15000 toeren.

Nou zat ik er dus om te denken om een R2 te gaan testen en dan is het wel handig als je ff wat voorkennis hebt van die pijp.

Iig thnx bart nu weet ik ongeveer waar de powerband ligt van die pijp, maar of dat op mijn setup ook zo is kom ik vanzelf wel achter.

@ aerox evo 70, ik denk idd dat er ook verschil zit tussen bida en yasuni :D.
 
Originally posted by BurN
het moet een beetje een koppelmonster gaan worden namelijk :D

AAAAAARGHHH |( 8P :?

Ik geef het op.

Nou, nog 1 keer dan:

Je hebt VERMOGEN nodig om een goed accelererende scooter te krijgen. Met een CVT zegt motorkoppel NIKS.

:|
 
Sorry, maar dat is onzin. Daar moet een goed afgestelde vario voor zorgen.

Ik stel voor dat als je ons niet geloofd dat je dan ff het topic hierover door moet lezen (is al een tijd geleden geweest). Je moet een cvt namelijk zien als een 'koppel-omvormer'.

Je hebt dus gewoon vermogen nodig. :)
 
je moet niet teveel waarde trekken, aan dat zinnetje wat ik daar post.
vermogen/koppel heeft met mekaar te maken, dat weet ik wel mario.

maar volgens mij is het karakter van een R2 totaal anders dan die van een C20, daarom wil ik weten in welke toerenrange die ligt.

biv als ik met een c20 evenveel VERMOGEN zou hebben als met een R2, zal een R2 toch anders rijden, waarschijnlijk hoger in koppel liggen.

maar blijkbaar heeft niemand ervaring met deze pijp, of willen ze het hier niet posten want het schiet imho nog niet echt op, met reply's waar ik wat aan heb :S
 
Het probleem is dat veel mensen hier het over koppel hebben, maar volgens mij dan vermogen onderin (met weinig toeren) bedoelen.
En dat is zoals mario al aangeeft met een CVT niet erg boeiend
 
Originally posted by minaracers
Autowheelies met wat voor een scooter Bart? Behoorlijk koppel zegt ook niet zoveel. 13,5pk valt wel heel erg tegen.
Denk eerlijk gezegd dat zijn scooter niet echt een goede indicatie geeft, als dat al überhaupt mogelijk is...

Vast die dude die op lelystad onderste boven ging omdat ie z'n scooter niet kon houden tijdens zo'n autowheelie ...

of niet bart ?
 
Originally posted by minaracers
Sorry, maar dat is onzin. Daar moet een goed afgestelde vario voor zorgen.

Ik stel voor dat als je ons niet geloofd dat je dan ff het topic hierover door moet lezen (is al een tijd geleden geweest). Je moet een cvt namelijk zien als een 'koppel-omvormer'.

Je hebt dus gewoon vermogen nodig. :)

dat wat Bob zei is wel waar, ga maar een met een hoogtoerige 50 opeens tegen de wind in rijden. hij zakt echt onwijs in, omdat het toerental omlaag gaat waar hij zijn vermogen vandaan moet halen.
Koppel is meer een garantie voor vermogen. Zeker bij rijweerstanden.
 
Maar zoveel is er niet voor nodig om autowheelie te maken hoor.. ik lees hier altijd mensen die over autowheelies praten net alsof dat alleen voorkomt met de bruutste Speed setup maar ik had allang al dat m'n voorwiel steigerde in de bochten en vanuit stilstand, zelfs met ongetunede mhr rep en 17.5mm. :rolleyes:
 
Back
Top