Het rijbewijs topic #3

Zijn er hier mensen die eerst het motorrijbewijs hebben gehaald en daarna pas voor het autorijbewijs zijn gegaan?
Ik ben van plan dit te gaan doen maar heb er nog mijn twijfels over.
Hoe hebben jullie dit ervaren?

Maakt in principe weinig uit. Eerst Auto kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel..

Toevallig is een maatje van mij dit nu zo aan het doen en heb ik het op de normale manier gedaan, zit weinig verschil in.

In een auto zit je alleen gelijk droog.
 
Zijn er hier mensen die eerst het motorrijbewijs hebben gehaald en daarna pas voor het autorijbewijs zijn gegaan?
Ik ben van plan dit te gaan doen maar heb er nog mijn twijfels over.
Hoe hebben jullie dit ervaren?

Heb ik dus wel gedaan. Motor is leuk en makkelijk. Maar auto zit je droog en warm en kun je spul mee nemen. Het is net wat je zelf wil...

Ik ben vandaag dus geslaagd voor mijn auto rijbewijs :W. Alles weer mooi in 1 keer. Vorige week maandag begonnen en vandaag helemaal klaar :D. 12 lessen gehad.
 
Maakt in principe weinig uit. Eerst Auto kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel..

Toevallig is een maatje van mij dit nu zo aan het doen en heb ik het op de normale manier gedaan, zit weinig verschil in.

In een auto zit je alleen gelijk droog.
Maar ik zit dus te twijfelen omdat ik eind april jarig ben.
Dan kan ik dus in mei beginnen met motorlessen, en heb ik dat rijbewijs hopelijk nog in de zomer, zodat ik dan nog een motor kan kopen om te gaan rijden in de zomer.
En dan kan ik in de herfst en winter voor mijn autorijbewijs gaan:!

EDIT: Én hoe eerder mijn motorrijbewijs hoe eerder ik op volvermogen mag.
 
Eerst auto halen en dan motor. Ik doe liever ervaring op in het verkeer in een auto dan op de motor. Plus daarbij dat ik sowieso wilde wachten tot mijn 21e met het behalen van mijn motorrbw.
 
gefeliciteerd.. heb je snel gedaan :eek:

ik had ook alles in 1x theorie(2fout), tussentijdsetoets(bijzondere verrichtingen) en praktijk :W

Wou dus een pakket kopen ook met toets er in. Maar ze dachten wel dat ik sneller klaar was dan 20 lessen. Dus adviseerde ze me gewoon per les te betalen. Ben nu bijna 2 keer zo goedkoop klaar :W.
Theorie had ik 2 fout op de 40 vragen waar je 5 fout mag hebben en op gevaarherkenning had ik er 3 waar je 12 fout mag hebben. Heb geen tussentijdse toets verder meer gehad.

En wachten tot je 21ste kan nu nog met je motor rijbewijs. Maar ook dat staat in de planning om te veranderen. Je moet dan alsnog 2 jaar rijervaring op doen. Weet niet wanneer....
 
Wou dus een pakket kopen ook met toets er in. Maar ze dachten wel dat ik sneller klaar was dan 20 lessen. Dus adviseerde ze me gewoon per les te betalen. Ben nu bijna 2 keer zo goedkoop klaar :W.
Theorie had ik 2 fout op de 40 vragen waar je 5 fout mag hebben en op gevaarherkenning had ik er 3 waar je 12 fout mag hebben. Heb geen tussentijdse toets verder meer gehad.

En wachten tot je 21ste kan nu nog met je motor rijbewijs. Maar ook dat staat in de planning om te veranderen. Je moet dan alsnog 2 jaar rijervaring op doen. Weet niet wanneer....

nee ik heb helemaal geen pakket gedaan ik heb ook per les gedaan..
maaar mijn rijschool was een maand voordat ik op moest begonnen om met iedereen een tussentijdsetoets te doen.. je zou zeggen geldtrekkerij.. maar was wel een van de goedkoopste rijscholen hier in de buurt :p toen ik leste telde die gevaarherkenning vragen bij theorie nog niet.. die waren toen in de proef fase :p ik moest ze wel maken.. maar telde niet mee..
 
K ga alles volgend jaar in Aruba/Curacao halen, zal mij benieuwen watvoor toetsen k daar krijg :D Schijnt dat je echt voor een scheet en 3 knikkers je rijbewijs heb :)
Als ik dan terug ben misschien gewoon wat lesjes bij een rijschool nemen en dan een fiets kopen:)
 
Is niet zo makkelijk meer om een buitelands rijbewijs om te zetten naar nederlands rijbewijs hoor, is allemaal veranderd.
Als het al mogelijk is, want er staat me nog wat bij dat het niet eens meer kan.
(Werk zelf bij burgerzaken)

Wel is het inderdaad een eitje om hem daar te halen, je rijdt een rondje met de vrachtwagen en je hebt hem.
Aanhanger er achter, nog een rondje en je hebt aanhanger d'r bij :D
Maar ook dit is denk ik inmiddels wel wat veranderd..
 
Klopt, alles is wel wat minder makkelijk geworden.. Maja volgens mij geld die regel nog steeds dat je em om kan zetten als je er minimaal een half jaar heb gewoond oid ?

Zou wel kut zijn als t allemaal net niet meer kan :p
 
afgelast:(, nu moet ik morgen bellen voor een nieuw examen wat iig dit jaar niet meer zal lukken. Dus dat word volgend jaar pas helaas:mad:.
 
Back
Top