Het Rijbewijs topic #2

Status
Not open for further replies.
Ik kan me niet voorstellen dat je alleen op verkeerd fileparkeren zakt, hij zal heus nog wel een aantal fouten gemaakt hebben.
 
Bijzondere verrichtingen kan je niet op zakken. Als je wel blijft kijken tenminste. Niet dat je bij indraaien een fietser van zn fiets kegelt.
 
Bijzondere verrichtingen kan je niet op zakken. Als je wel blijft kijken tenminste. Niet dat je bij indraaien een fietser van zn fiets kegelt.

Ik hoorde een verhaal van mijn examinator dat iemand het belangrijker vond om een eend niet aan te rijden en daardoor een groep schoolkinderen schepten.

Nu vraag ik mij alleen af, wat er zou gebeuren als je die eend had aangereden. Als je een boete kan krijgen voor het langer wachten bij een (groen) stoplicht voor een overstekende kat, zal je wss ook wel zakken als je een eend aanrijdt. Dit is natuurlijk wel minder erg dan een groep schoolkinderen...
 
Volgende week vrijdag leg ik mijn examen af (in Belgie)
Ik heb geen enkele les gevolgt, enkel met mijn pa rondgetoert.
Maar ik heb wel al examen afgelegt en behaald voor de trekker (rijbewijs G)
Ik rij met andere woorden best wel al lang...
 
Ik hoorde een verhaal van mijn examinator dat iemand het belangrijker vond om een eend niet aan te rijden en daardoor een groep schoolkinderen schepten.

Nu vraag ik mij alleen af, wat er zou gebeuren als je die eend had aangereden. Als je een boete kan krijgen voor het langer wachten bij een (groen) stoplicht voor een overstekende kat, zal je wss ook wel zakken als je een eend aanrijdt. Dit is natuurlijk wel minder erg dan een groep schoolkinderen...

Tuurlijk zak je niet als je een eend aanrijdt, maar als je gewoon ver genoeg vooruit kijkt. Dan zie je toch ook een eend over de weg stiefelen. Kan je gewoon op inspelen. Als er een kat uit de bosjes schiet is het anders, maar zo'n gevogelte komt meestal niet met mach3 uit de bosjes.

Mn oom had het ook een keer met zijn motor. Schoot een kat voor zn wiel. Optie was remmen of gewoon doorknallen. Kan je vertellen dat het een mooie gehaktmolen was. Zou overigens hetzelfde doen. Remmen is in veel gevallen funest voor jezelf.
 
Weet iemand een (gratis!) site waar je theorie examens kan oefenen?

Ik moet donderdag voor mn motor theorie :)

Oefenvragen van het CBR(kreeg tijden mijn eigen brommer en autoexamen letterlijk enkele van deze vragen):
http://rijbewijs.cbr.nl/goodies/Oefen theorie/main.html

Ps. er zijn meer vragen dan er in 1 examen gevraagd worden, bij het meerdere malen maken tref je dus andere vragen aan.

DriversOnly:
Op deze website is erg veel informatie te vinden en een gratis demo examen:
http://www.driversonly.nl/proefexamens/demoexamen_motor.asp

Ook volledige theorie en examen tegen betaling beschikbaar.

Succes ermee!
 
Ben trouwens zelf in bezit van rijbewijs B (auto) en ga van de zomer m'n BE (aanhanger) proberen te halen. A (motor) komt in de toekomst misschien nog...
 
BE heb ik wel, alleen als militair. Mag k dus niet gebruiken als burger. Wel jammer.

Weet iig wel dat aanhanger max verot is om mee te rijden :X Dus succes alvast:p
 
BE heb ik wel, alleen als militair. Mag k dus niet gebruiken als burger. Wel jammer.

Weet iig wel dat aanhanger max verot is om mee te rijden :X Dus succes alvast:p

Mn pa heeft alles als militair (behalve motor) en mag dit alles ook als burger gebruiken. Was voor hem in die tijd wel relax, hij hoefde niets te betalen voor zijn lessen.

Ik ben benieuwd met aanhanger, binnenkort maar eens wat oefenen bij mijn oom en tante, die hebben een mooie plaats achter het huis waar je veel kan steken... We zullen zien...
 
Tuurlijk zak je niet als je een eend aanrijdt, maar als je gewoon ver genoeg vooruit kijkt. Dan zie je toch ook een eend over de weg stiefelen. Kan je gewoon op inspelen. Als er een kat uit de bosjes schiet is het anders, maar zo'n gevogelte komt meestal niet met mach3 uit de bosjes.

Mn oom had het ook een keer met zijn motor. Schoot een kat voor zn wiel. Optie was remmen of gewoon doorknallen. Kan je vertellen dat het een mooie gehaktmolen was. Zou overigens hetzelfde doen. Remmen is in veel gevallen funest voor jezelf.




Pfooee wat een geweldige zin weer:W:W


Moest me cola toch ff van t beeldscherm afvegen:D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top