This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote ''zomervakantie 2007'' topic

Roadtrip met 6 man:

Nederland --> Tsjechie
Tsjechie --> Kroatie
Kroatie --> Italie
Italie --> Zwitserland
Zwitserland --> Monaco
Monaco --> Stukje verder Zuid-Frankrijk in
Zuid-Frankrijk --> Nederland

Kleine 5000 km

:W

Wij gaan nog steeds richting Instanbul 8)

vakantie wordt een all-in vakantie alleen zitten donna en ik nog te twijfelen over de locatie.

griekenland, kreta of kos
turkijke - turkse riviera (alanya ofzo)
spanje costa de sol.

8 dagen begin juli bij arke ongeveer rond de 1150 voor 2 p.

hebben jullie nog suggesties voor reisbureau's ?

Heel de vakantie doen in wat je goesting hebt Zoveel mogelijk uitgaan, cafe's, pretparken, relaxen, zon zee strand... en alles wat daar bij hoort

Marmaris word druk bezocht dit jaar..........

Ik ga er ook heen met mn GF en nog 2 andere mensen...

Paar klasgenoten van me gaan ook en nog een andere groep vrienden en nog weer een andere groep vrienden.

Wij gaan 12 dagen mooi in een appartementje en mooi. (waren €550,- de man kwijt voor 12 dagen) Das wat beter als all-in voor €1200,- Mja dan komt er nog wel eten bij maargoed.

Het nadeel van all-in vind ik dat je niet zomaar buiten het hotel iets gaat eten of drinken of uit gaat want je hebt voor alles al betaald en anders betaal je dadelijk alles dubbel.

Dat was de rede waarom wij voor een appartement gekozen hebben.

(vertrek datum: 07-07-07 )

Ik ga dus drie weken met de camper door Noorwegen en Zweden van de zomer. De route heb ik al klaar, zo zal de route er globaal uitzien:

Dag 1: Zeewolde – Hirtshals (936km) (zaterdag 21e juli)
Dag 2: Hirtshals – Larvik (boot) – Jørpeland (381km) (22e)
Dag 3: (23e)
Dag 4: Jørpeland– Geilo (325km) (24e)
Dag 5: (25e)
Dag 6: Geilo – Gol – Fagernes – Randen (222km) (26e)
Dag 7: Randen – Geiranger (119km) (27e)
Dag 8: Geiranger – Dombas (200km) (28e)
Dag 9: (29e)
Dag 10: Dombas – Trondheim (170km) (30e)
Dag 11: Trondheim – Ostersund (265km) (31e)
Dag 12: (1e)
Dag 13: Ostersund – Stockholm (509km) (2e)
Dag 14: Stockholm (3e)
Dag 15: Stockholm (4e)
Dag 16: Stockholm – Vasteras - Orebro - Karlstad (308km) (5e)
Dag 17: (6e)
Dag 18: Karlstad – Mellerud (122km) (7e)
Dag 19: Mellerud – Kopenhagen (475km) (8e)
Dag 20: Kopenhagen (9e)
Dag 21: Kopenhagen – Zeewolde (733km) (vrijdag 10 augustus)

4765km totaal

Ik heb dagen opengelaten om eventueel nog wat te kunnen schuiven met de route. Ik heb ook allerlei opties bedacht om de route eventueel in te korten of uit te breiden. E.e.a. kan en zal waarschijnlijk flexibel geintepreteerd worden.

Bootovertocht is al geboekt, was nog een heel gedoe omdat er al een hoop volgeboekt is. Moet nu alleen nog de citycampings boeken in Stockholm en Kopenhagen.

[IR]http://i9.tinypic.com/2u5ucfs.jpg[/IR]

[IR]http://i17.tinypic.com/2cglvyx.gif[/IR]

(Route is wat veranderd t.o.v. vorige post i.v.m. o.a. veranderde aankomstplaats ferry. Route staat nu zo goed als vast.)

Ik ga met mn ouders, anders is het niet te betalen. Alleen al voor camperhuur, brandstof, ferryovertocht en stadscampings zijn we al 4000 euro kwijt:X Verder is Scandinavie ook goed duur.

Nadat ik mijn kater verwerkt heb, zal ik zometeen mijn koffer pakken...
Morgenochtend voor een weekje richting Egypte 8)

VET!

7 jaar geleden heb ik samen met me ouders en zusje ook een trektoch gemaakt door Noorwegen en Zweden. Tocht van 4 weken waarvan we echt iedere dag hebben gereden met de auto + caravan.

Onze toch ging een stukje hoger. Naar het uiterste puntje van Noorwegen. De Noordkaap dus. Hoe hoger je komt hoe mooier het word!

Hier een plaatje van internet dat erg overeen komt met onze route. Alleen omgekeerd. Dus linker lijn naar boven (punt 12 Noordkaap) was bij ons de heenweg en de rechterlijn was de terugweg.

[Ir]http://www.campersite.be/reizen/Noorwegen/Noordkaap.gif[/ir]

Echt een shitterende tocht! Mooie bergpassen, eeuwige sneeuw, schitterende fjorden, eilanden, watervallen enz enz. Ook veel dieren gezien: orka's, doflijnen, walvissen en eelanden uiteraard!

Ik ben nu 21 en ga met vrienden op vakantie waar veel uitgaansgelegenheden zijn, maar als mijn ouders weer zo'n trektoch zouden gaan maken dan ga ik zeker weten weer mee!!!

Mooie tocht!! Ik ben ook al vaker in Noorwegen en Zweden geweest, a.s. zomer zal ook niet de laatste keer zijn want ik wil sowieso een keer naar de Noordkaap. Dat ga ik denk ik gewoon met de auto doen want het is daar bovenin toch een stuk makkelijker en sneller zonder camper/caravan.

Met de auto is idd een stuk sneller. Het laatste stuk naar de Noordkaap hebben wij zelf de caravan laten staan op een camping en zijn met losse auto verder gegaan.

Ik heb nog een stel (digitale)foto's. Wel brakke pics omdat het 1 van de eerste digitale fototoestellen was 8) Dat toestelletje is halverwege de reis nog kapot gegaan ook! Dus hij heeft de Noordkaap niet bereikt. Heb wel gewone foto's van de hele reis. Maja inscannen is zoveel werk

Wintersport gebied wat alleen in de zomer bereikbaar was:

Hier liggen ze dus in bikini en zwembroek te zonnen 8) :

Leuke bergpas:

Mijn tentje+ralf+ :

Mijn zusje:

Ik middenin:

Hoe hoger je komt hoe mooier de campings worden Dit was dus alles.....en wij waren de enigsten!: