Het Grote Wintersport topic #2

Status
Not open for further replies.
wel waterdicht ?

ziet eruit als een crosshandschoen namelijk :D

maja als die wel waterdicht is, dan is dat misschien wel handig om te kopen...:D
 
Ik wil een nieuwe goggle kopen.. Heb naar Oakley gekeken want die heb ik eerst gehad, maar toen kwam ik dit tegen:

T_DX_Signature-Gigi.jpg


Dragon DX GIGI RUF signature/Ionized. Schijnt een goed merk te zijn met vergelijkbaar spul als oakley..

Iemand ervaringen?

Thnx alvast!
 
Het maakt eigenlijk niet zo veel uit of je nu een Anon, Dragon of Oakley hebt. Ze zijn allemaal goed, gewoon kijken wat jij de lekkerste pasvorm vindt en het mooiste model/tekening erop.
 
wel waterdicht ?

ziet eruit als een crosshandschoen namelijk :D

maja als die wel waterdicht is, dan is dat misschien wel handig om te kopen...:D

Zoiets moet ik hebben idd.

Het is van origine een crosshandschoen voor in de winter. Maar hij is dus lekker warm en tot op een zekere hoogte waterdicht. Je moet natuurlijk niet in de sneeuw gaan lopen graven voor een half uur, want dan zijn ze zeiknat, maar dat is bij zowat iedere handschoen.


Het maakt eigenlijk niet zo veel uit of je nu een Anon, Dragon of Oakley hebt. Ze zijn allemaal goed, gewoon kijken wat jij de lekkerste pasvorm vindt en het mooiste model/tekening erop.

Hahah, dacht het toch even niet. Ik heb in de afgelopen jaren al meerdere goggles op gehad en je merkt wel degelijk verschil.
Ten eerste het glas. Hier zie je grote verschillen in het beslaan van het glas en de hoeveelheid licht die ze doorlaten. Daarnaast hebben merken als Anon en Oakley meerdere glazen, wat wel handig is bij verschillende weersomstandigheden.

Daarnaast de duurzaamheid van het materiaal. Omdat je elke keer die band uitrekt over je hoofd, gebeurd het bij sommige merken dat ze losjes worden.

Zelf heb ik geen ervaring met Dragon.

---------------

Gister mijn semi-sollicitatie gehad via de webcam met Dubai +ralf+
 
Ik heb zowel een Scott bril, als een Anon (Figment) en een Dragon (DX). Van de Scott bril naar de Anon was het een enorme verbetering. Zelf heb ik alleen die Dragon nog maar 1x indoor gedragen dus weet niet helemaal het verschil.

Qua pasvorm maakt het mij niet zoveel uit, vind ze allen wel lekker zitten. Maar dragon is wel iets 'goedkoper' dan bijv. Anon of Oakley.
 
Hahah, dacht het toch even niet. Ik heb in de afgelopen jaren al meerdere goggles op gehad en je merkt wel degelijk verschil.
Ten eerste het glas. Hier zie je grote verschillen in het beslaan van het glas en de hoeveelheid licht die ze doorlaten. Daarnaast hebben merken als Anon en Oakley meerdere glazen, wat wel handig is bij verschillende weersomstandigheden.

Daarnaast de duurzaamheid van het materiaal. Omdat je elke keer die band uitrekt over je hoofd, gebeurd het bij sommige merken dat ze losjes worden.

Het glas is idd verschillend van Anon, Oakley en Dragon, maar van allemaal zijn er meerdere te koop. Voor idd verschillende weersomstandigheden. Een vriend van mij heeft een Anon, ik een Oakley en mijn broer een Dragon, tijdens de vakantie hebben we dit ook afgewisseld en ik heb geen een keer een beslagen glas gehad.

Als je een donkere lens hebt, is het niet zo vreemd als er minder licht doorheen komt. Hierop kan je dus ook het glas selecteren.

Alles wat je hier zegt vind ik eigenlijk niet echt goed onderbouwd, want welk verschil merk je dan? De lenzen kan je namelijk bij alle brillen verwisselen. En dat de band losser wordt, ja het gebeurd, en het gebeurd bij elke band in de loop der tijd. Maar met mijn Oakley en de Dragon van mijn broer is er nog niets aan de hand waardoor ze al verwisseld moeten worden, beide zijn overigens +3 jaar oud.

Ik noemde ook specifiek die 3 merken omdat ik hier ervaring mee heb, met Electric, Smith en bijvoorbeeld Bolle heb ik geen ervaring.

imo moet je gewoon de bril nemen die je het mooist vindt/lekkerste zit en daar een goeie lens bij zoeken...
 
Het glas is idd verschillend van Anon, Oakley en Dragon, maar van allemaal zijn er meerdere te koop. Voor idd verschillende weersomstandigheden. Een vriend van mij heeft een Anon, ik een Oakley en mijn broer een Dragon, tijdens de vakantie hebben we dit ook afgewisseld en ik heb geen een keer een beslagen glas gehad.

Als je een donkere lens hebt, is het niet zo vreemd als er minder licht doorheen komt. Hierop kan je dus ook het glas selecteren.

Alles wat je hier zegt vind ik eigenlijk niet echt goed onderbouwd, want welk verschil merk je dan? De lenzen kan je namelijk bij alle brillen verwisselen. En dat de band losser wordt, ja het gebeurd, en het gebeurd bij elke band in de loop der tijd. Maar met mijn Oakley en de Dragon van mijn broer is er nog niets aan de hand waardoor ze al verwisseld moeten worden, beide zijn overigens +3 jaar oud.

Ik noemde ook specifiek die 3 merken omdat ik hier ervaring mee heb, met Electric, Smith en bijvoorbeeld Bolle heb ik geen ervaring.

imo moet je gewoon de bril nemen die je het mooist vindt/lekkerste zit en daar een goeie lens bij zoeken...

Dat leg ik toch uit. Ik merk dat bij de oakley bijvoorbeeld de lenzen wat sneller beslaan dan die van Anon.
Verder ben jij degene die zn uitspraken niet goed onderbouwd en zomaar wat postte. Zo van: maakt niet uit welke je neemt. Zijn toch allemaal hetzelfde... ? Maakt mij verder niet uit.
Lijkt mij dat je dat wel degelijk verschillen hebt en die ook graag wilt weten.
 
ik heb nu 10 jaar met bril geskied en dit jaar ga ik denk ik maar gewoon een normale zonnebril kopen. Ofja iig iets wat daar op lijkt... oakley gascan achtig idee :D

goggles zijn wel leuk en aardig maar, je ziet alleen wat er voor je gebeurt en die dingen zijn zo warm in de zon dat het alleen maar vervelend is :D



ow en nog is ff iets, wie hebben er hier allemaal een helm op tijdens het skien/boarden ?
 
Dat leg ik toch uit. Ik merk dat bij de oakley bijvoorbeeld de lenzen wat sneller beslaan dan die van Anon.
Verder ben jij degene die zn uitspraken niet goed onderbouwd en zomaar wat postte. Zo van: maakt niet uit welke je neemt. Zijn toch allemaal hetzelfde... ? Maakt mij verder niet uit.
Lijkt mij dat je dat wel degelijk verschillen hebt en die ook graag wilt weten.

Maar dat de lenzen van een Oakley sneller beslaat zeg je nu pas. En idd ik zei het misschien de eerste keer wat simpel. Maar het komt er uiteindelijk wel op neer.

Verschillen zijn gewoon het montuur, pasvorm, lens en tekening/kleur. Maar bij merken zoals Anon, Oakley, Dragon en Electric wat jij zegt, is het glas en de duurzaamheid van de bril gewoon goed. Dus komt het neer op de pasvorm/model en wat je natuurlijk een mooie kleur/tekening vindt.
 
ik heb nu 10 jaar met bril geskied en dit jaar ga ik denk ik maar gewoon een normale zonnebril kopen. Ofja iig iets wat daar op lijkt... oakley gascan achtig idee :D

goggles zijn wel leuk en aardig maar, je ziet alleen wat er voor je gebeurt en die dingen zijn zo warm in de zon dat het alleen maar vervelend is :D



ow en nog is ff iets, wie hebben er hier allemaal een helm op tijdens het skien/boarden ?

Ik heb me goggle altijd op, en ook met helm. Heb wel een gave helm dus dat scheelt. Verder heeft een maatje vorig jaar tijdens het vallen zijn helm gebroken dus de risico's zijn er echt wel.
 
Ski eigenlijk altijd met een normale zonnebril (rayban) Alleen wanneer het begint te sneeuwen gaat de sneeuwbril op :) Heb ook een oakley, heerlijk zit hij in oldschool witte kleur :+

2dufqts.jpg


en anders

w1z1hu.jpg


Zijn overigens filmcamera beelden, vandaar zo spontaan zegmaar :+

Niet dat ik eerst door de sneeuw ben gaan rollen, me foto toestel ben gaan zoeken en toen een foto gemaakt heb. Ik was aan het filmen toen ik in tiefsneeuw op me bek ging :+
 
Ik heb een Dr. Zipe. Cheap dingetje, maar hij doet z'n ding:)

Trouwens, er is sneeuw gevallen in La Joue Du Loup:D
 
Ik zit met mn handen in mn haar.
Dear Björn!



As the manager of the children´s department of the Ski School Arlberg, I would like to tell you that it is very difficult for me to write this letter to you.

Given that St. Anton is highly dependent on international tourism, sadly the current financial crisis is also going to affect our business. It has recently become clear from the number of bookings for this coming season that we are also going to suffer from this economic crisis.



Therefore the director of our Ski School has decided that we need to reduce the number of our empoyess.



Unfortunately, since you have not yet been issued with a contract with our Ski School, we have to let you know that we are not going to be able to employ you during the christmas periode.



If the current situation improves in the near future, you will be one of the first of our new ski instructors to be contacted.



We thank you for the time and energy that you put into your application and sincerely apologise that we are unable to offer you employment this season.



Your sincerely



Roman Siess

Manger of the Childrens Department of the Skischool Arlberg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top