Het grote wat doe jij voor werk?

Leeftijd: 21
Opleiding: HBO Logistiek (NHA) in Februari klaar, dan wrs Bedrijfseconomie
Baan: Tankstation (manager)
Netto salaris: +-1350 ex fooien (200,-pm:+) En af en toe een gratis tank benzine
Bereiken: Logistiek manager wegtransport of havenlogistiek

Edit: Netto ipv Bruto

Last edited:
Accountancy is volgens mij ook redelijk seizoensgebonden. D.w.z. jan-feb-mrt-april veel drukker, midden zomer weer erg rustig. Meer werken in begin v/h jaar is meer vrij in de zomer, is dan toch weinig te doen. Je werktijden zullen afhangen van je kantoor maar ook van je functie. Als je meer richting consulting en advisory zit, dan zijn de werktijden doorgaans langer denk ik.
Ik heb trouwens verschillende signalen opgevangen dat big4 ook meer en meer richting advisory gaat, bijvoorbeeld bij middelgrote tot grote m&a transacties. Er is natuurlijk maar een bepaalde hoeveelheid cash die te verdienen is in pure accountancy, maar bij advisory is dat min of meer onbeperkt.

Loek: hebben we het hier over HBO of WO? En nog een bepaalde studierichting? Als ik kijk naar een financiele studierichting dan zijn er in ieder geval voor WO wel richtingen te bedenken die gemiddeld meer betalen.

Klopt, die maat van mij kan nooit vrij nemen in Jan, Feb en .Mrt maar hij heeft wel 5/6 weken vakantie als hij wil. In de zomer is het gewoon stukken rustiger

Leeftijd: 17
Opleiding: HBO Commerciële Economie
Baan: Werkloos sinds afgelopen zaterdag wegens faillissement van ons filiaal. Te veel huur, ruimte werd door niemand gehuurd
Bereiken: Hopen dat de studie leuker wordt + dan afronden, en daarna een commerciële richting in/management. (Nog tal van mogelijkheden)

Leeftijd: 17
Opleiding: MBO Werktuigbouwkunde
Baan: Kok, Barman
Salaris: 400 euro per maand excl. fooi
Bereiken: Eigen lunchroom

Leeftijd: 26
Opleiding: HBO Integrale Veiligheid
Baan: Medewerker Risicobeheersing (Multidisciplinair voor politie, brandweer en geneeskundige hulpverlening)
Bruto salaris: Modaal :p
Bereiken: Nog veel leren en expert worden :)

Last edited:
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Management, Economie en Recht (MER)
Baan: Ben nu bezig met afstuderen
Bruto salaris: geen idee, netto 400 pm
Bereiken: Veel plezier, zoveel mogelijk goed voelen en een bijdrage leveren aan een betere wereld.

Opleiding: HBO Integrale Veiligheid
Baan: Medewerker Risicobeheersing (Multidisciplinair voor politie, brandweer en geneeskundige hulpverlening)
Bruto salaris: Modaal :p
Bereiken: Nog veel leren en expert worden :)

he dat is geinig, ik volg dezelfde opleiding, alleen nog stage en daarna afstudie :)
Bij wat voor een organisatie werk je precies?

Opleiding: bezig met integrale veiligheid
baan: schuitema distributie medewerker
bruto salaris: best redelijk voor m'n leeftijd, hoef er alleen maar van rond te komen...
Bereiken: kijk wel, probeer bij overheidsinstantie terecht te komen op gebied van rampenbestrijding, risicobeheersing oid

he dat is geinig, ik volg dezelfde opleiding, alleen nog stage en daarna afstudie :)
Bij wat voor een organisatie werk je precies?

Opleiding: bezig met integrale veiligheid
baan: schuitema distributie medewerker
bruto salaris: best redelijk voor m'n leeftijd, hoef er alleen maar van rond te komen...
Bereiken: kijk wel, probeer bij overheidsinstantie terecht te komen op gebied van rampenbestrijding, risicobeheersing oid

Ik werk bij een veiligheidsregio. Waar doe je de IV opleiding?

Leeftijd: 28
Opleiding: HBO werktuigbouw
Baan: Lijnleider Kraats Kaas, leuke baan, werk in ploegen, en heb (krijg) mn eigen produktielijn. Wij verwerken kaas van grote 15 kg blokken tot plakjes netjes verpakt. Wel hard werken, en moet een haarnetje op etc, maar de vergoeding is uitstekend.
Bruto salaris: werk er pas sinds 1 oktober, maar had in mn eerste maand al 3550 bruto. Dit is nog zonder provisietoeslag, wat ik ook nog krijg zodra ik mijn eigen ploeg krijg. Daarnaast is al 400 E loonsverhoging toegezegd wanneer het half jaar contract afloopt. :)

Ik ook niet, zit bij klanten, werk in Den Haag, werk in Amersfoort en werk thuis. Als ik om 10u het kantoor binnenloop kijkt niemand raar op, als ik om 15u binnenkom ook niet en om 8u ook niet. Als ik om 20u nog een mailtje stuur is dat ook normaal... Niemand houdt bij of ik er wel ben, hoe laat ik begin, hoeveel uur ik werk, etc. Het nieuwe werken..... :)

Ik probeer zelf wel 2x per week in Den Haag te zijn, daar zitten de meest leuke en interessante collega's. Plus dat ik daar toch off the record een hoop meekrijg en kan regelen. Voor het carriereaspect onmisbaar ;) Amersfoort is lekker dichtbij en pak ik 1 á 2x per week en 1 á 2 dagen per week probeer ik thuis te werken. Klantafspraken plan ik er een beetje tussendoor.

S'avonds werken doe ik trouwens alleen als het echt ff moet en niet anders kan (presentaties voorbereiden, deadlines, etc.). Probeer zoveel mogelijk overdag te doen, ik zie sommige collega's waarbij de scheiding tussen privé en zakelijk helemaal weg is en dat lijkt me niet ideaal (bv. mails zaterdagavond om 23:30)...

Heeeerlijk lijkt me dat, waar werk jij eigenlijk ergens? Ik heb er ook totaal geen moeite mee om 's avonds te werken, graag zelfs, dat flexibel werken trekt me heel erg.

HBO Financieel management, accountancy.

Weet niet precies wat die opleiding inhoudt, en verder weet ik sowieso niet zo veel van HBO en wat daarmee mogelijk is. Als je met HBO RA wil gaan doen moet je neem ik aan eerst nog door de uni voor een schakeljaar en master of hoe zit dat?

Opleiding: Facility Management (HBO)
Baan: VvE bestuurder bij MVGM vastgoedmanangement (besturen van +/- 160 kleinere VvE's in regio Haaglanden)
Bruto salaris: +/- Startsalaris HBO
Bereiken: voor mijn 35e een brutosalaris van +4000,- Tevens zou een leidinggevende functie +/- 15 man leuk zijn

Back