Het grote wat doe jij voor werk?

In het begin is het niet erg omdat je jezelf een beetje moet bewijzen, maar continue overwerken zonder vergoeding is echt not done hoor.

Idd, een vriendin van me zit bijna elke dag tot half 7 op d'r werk, word gecompenseerd bij het salaris word er gezegd, geloof er geen drol van :P

Ik zelf begin eind februari op de opleiding voor onderofficier bij de landmacht, daarna een logistieke opleiding in soesterberg, beide zijn burger MBO papieren, welliwaar niveau 2 maar binnen defensie naar niveau 4 op te werken wat ook zeker mijn doel is.

Dan heb ik iets voor als ik defensie uit wil ooit, moet ook wel verder nu anders roest ik vast en word ik zo'n zure oude korporaal waar iedereen een hekel aan heeft :P

Leeftijd: 25
Opleiding: Mavo D
Werk: Landmacht infanterie
Bruto salaris: Durf ik zo niet te zeggen, we moeten het van de extra's hebben. Zonder oefening zit ik nu op 1950 netto, niet veel maar ook niet weinig als je kijkt wat we er voor moeten doen :P
Bereiken: Volgend jaar wil ik sergeant logistiek zijn met een functie in Garderen, cursussen doen om MBO 4 te halen en dan eventueel verder naar de KMA voor Officier of een burger baan zoeken. Afhankelijk of ik het nog leuk vind bij defensie. :)

Maar krijg je die 10 uur extra ook betaald? Je werkt er toch nog maar een maandje? Ik zou dat dus echt niet klakkeloos accepteren, er wordt zo vanuit gegaan dat het allemaal normaal is....

Mijn salaris heeft een zeer ruime overcompensatie waarmee overwerk word afgedekt. Overwerken gaat wel minder worden in de toekomst omdat er dan meer mensen zijn. Maar voor nu is het gewoon std, het werk moet gewoon af en die tijd heb je echt allemaal nodig. Iedereen doet t en voor hier is t normaal.

Hmm nu zit ik met het volgende..

Werkt momenteel als media adviseur bij een uitgeverij/media bureau, dit doe ik 4 dagen in de week. Nu zitten ze met eigenlijk te hoge opmaak kosten bij een externe drukkerij/reclamebureau (we geven 2 kranten uit) en kreeg ik de vraag of ik daar ook eventueel inzetbaar voor ben (opmaken van de krant, maken van advertenties). Dit aangezien ik er toch al werk en ze zo waarschijnlijk kosten kunnen besparen.
Aangezien ik eigenlijk grafisch vormgever ben.. moet dit dus geen probleem zijn.

Nu werk ik dus 4 dagen, mijn fulltime salaris ligt op 1900,- bruto per maand. Nu ben ik aanstaande vrijdag weer een jaartje ouder dus ga ik iets omhoog (hoeveel weet ik nog niet), maar nu kreeg ik tevens het voorstel om in januari fulltime te gaan werken + een deel opmaak/vormgeving ga doen naast mijn advies/verkoop functie. Dus eigenlijk een dubbele functie.

Aanstaande woensdag ga ik rond de tafel zitten met de directeur om eens te kijken naar wat de mogelijkheden zijn. En vooral wat voor vormgeef/opmaak klussen ze in gedachte hebben voor me, Dtp werk in de zin van alleen tekst opmaken heb ik dus echt geeeen zin in :P Advertenties maken en opmaak van de advertentie pagina's vind ik dan weer wel leuk.

Maargoed, het is meer een algemeen verhaal zonder vragen of punten. Maar iemand die nog dingen kwijt wil waar ik bijvoorbeeld aan moet denken bij het gesprek? Zal dus over uren/functie en euro's gaan.

als ik 40u per week zou maken zou m'n maandsalaris boven de 5k bruto komen. Maar dat gebeurt helaas en gelukkig niet :p

Verdien je zoveel op die horloges? :+ Nee ff zonder dollen, jij bent ook +- 25 toch? Wil je mij uitleggen wat je doet en of ze daar nog iemand zoeken. Ik begin woensdag aan mijn nieuwe baan (2 weken geleden afgestudeerd @ HBO Facility Management) maar ik krijg nieteens de helft van dat.

Oja, ter info, ik ga aan de slag in de wereld van MVO als "Energy Contracts & Sustainable Project Manager (blablabla) bij www.sprinx.nl :)

Mijn salaris heeft een zeer ruime overcompensatie waarmee overwerk word afgedekt. Overwerken gaat wel minder worden in de toekomst omdat er dan meer mensen zijn. Maar voor nu is het gewoon std, het werk moet gewoon af en die tijd heb je echt allemaal nodig. Iedereen doet t en voor hier is t normaal.

Ze zeggen altijd dat het overwerk minder wordt dat je beter moet plannen etc. Ik vind 10 uur per week veel dan moet je namelijk een werkweek per maand gecomperseerd worden. En op dat moment is het nog niet eerlijk aangezien overwerk meer betaald hoort te worden.

Verdien je zoveel op die horloges? :+ Nee ff zonder dollen, jij bent ook +- 25 toch? Wil je mij uitleggen wat je doet en of ze daar nog iemand zoeken. Ik begin woensdag aan mijn nieuwe baan (2 weken geleden afgestudeerd @ HBO Facility Management) maar ik krijg nieteens de helft van dat.

Oja, ter info, ik ga aan de slag in de wereld van MVO als "Energy Contracts & Sustainable Project Manager (blablabla) bij www.sprinx.nl :)

De helft van dat is gewoon een goed startsalaris. Zolang je maar gewoon 40 uur hoef te werken en je reistijd,overwerk betaald wordt en 13 adv dagen heb.

Ziet er interessant uit dat sprinx, doen zij ook onderzoek naar nieuwe alternatieve bronnen van energiewinning of alleen de bekenden wind, water en zonne energie?

Hmm nu zit ik met het volgende..

Werkt momenteel als media adviseur bij een uitgeverij/media bureau, dit doe ik 4 dagen in de week. Nu zitten ze met eigenlijk te hoge opmaak kosten bij een externe drukkerij/reclamebureau (we geven 2 kranten uit) en kreeg ik de vraag of ik daar ook eventueel inzetbaar voor ben (opmaken van de krant, maken van advertenties). Dit aangezien ik er toch al werk en ze zo waarschijnlijk kosten kunnen besparen.
Aangezien ik eigenlijk grafisch vormgever ben.. moet dit dus geen probleem zijn.

Nu werk ik dus 4 dagen, mijn fulltime salaris ligt op 1900,- bruto per maand. Nu ben ik aanstaande vrijdag weer een jaartje ouder dus ga ik iets omhoog (hoeveel weet ik nog niet), maar nu kreeg ik tevens het voorstel om in januari fulltime te gaan werken + een deel opmaak/vormgeving ga doen naast mijn advies/verkoop functie. Dus eigenlijk een dubbele functie.

Aanstaande woensdag ga ik rond de tafel zitten met de directeur om eens te kijken naar wat de mogelijkheden zijn. En vooral wat voor vormgeef/opmaak klussen ze in gedachte hebben voor me, Dtp werk in de zin van alleen tekst opmaken heb ik dus echt geeeen zin in :P Advertenties maken en opmaak van de advertentie pagina's vind ik dan weer wel leuk.

Maargoed, het is meer een algemeen verhaal zonder vragen of punten. Maar iemand die nog dingen kwijt wil waar ik bijvoorbeeld aan moet denken bij het gesprek? Zal dus over uren/functie en euro's gaan.

Kijk eens op intermediair.nl

Daar staan tips hoe je dit soort dingen kunt aanpakken.

26 ben ik inmiddels, ben web-editor, in het kort regel ik een deel van alle websites voor een educatieve uitgeverij. Heb al redelijk wat, ongeveer 4 jaar parttime, ervaring. Werkte eerst freelance, dan zijn tarieven van 35/40e bruto per uur normaal, daarna wilden ze mij vast hebben (dan kan freelance niet meer) dus wat afspraken gemaakt om daar voor langere tijd te blijven en een tarief afgesproken van 20e netto p/u. Maar het is eigenlijk nogsteeds een bijbaantje omdat ik iets volledig anders heb gestudeerd en het niet op mijn niveau is. Als ik 40 u p/w zou maken dan kom ik uit op 3200 netto per maand, dat is net boven de 5K. Maarrrr zoveel uur kan/mag ik niet maken en ik krijg buiten dat bedrag niets, geen pensioen, krijg niets als ik ziek ben, geen doorgroei op deze functie, carrière technisch niet echt top etc. Gelukkig wel reiskostenvergoeding. Hopelijk stop ik hier binnenkort en dan komt mijn functie vrij, als je evenveel ervaring hebt als ik dan kom je voor dezelfde voorwaarden in aanmerking, zal het tzt wel laten weten :)

Ze zeggen altijd dat het overwerk minder wordt dat je beter moet plannen etc. Ik vind 10 uur per week veel dan moet je namelijk een werkweek per maand gecomperseerd worden. En op dat moment is het nog niet eerlijk aangezien overwerk meer betaald hoort te worden.

Laat ik zo zeggen, de capiciteit van de afdeling is nu vergroot door mij en nog een andere collega. In de toekomst, en merk het nu al beetje gaan die overuren vanzelf minder worden. Voor nu ligt er gewoon een hoop werk :) vanwege kerst/sinterklaas ed.

En die 10 uur, ik draai er inmiddels mijn hand niet meer voor om. Ik begin een uurtje eerder, en ik vertrek een uurtje later dan de gem 40 urige werkweek (9-5). Daarbij vind ik het totaal niet erg, want als ik half 6 weg rijd of 6 uur, door files ed scheelt de aankomst tijd thuis niet echt veel. Ik kijk dat betreft niet zo op de uren af. Heb een leuke internationale job, veel groeimogelijkheden en flinke verantwoording :)

Heeeerlijk lijkt me dat, waar werk jij eigenlijk ergens? Ik heb er ook totaal geen moeite mee om 's avonds te werken, graag zelfs, dat flexibel werken trekt me heel erg.

Is ook heerlijk, ik kan me niet eens meer voorstellen hoe dat was dat je op tijd moet zijn enzo. Als ik in de file sta maak ik me nergens druk om... Ga dan gewoon wat langer door (ben nu bv. ook nog aan het werk, jaja nu ff forummen :p). Ik word beoordeeld op prestatie, niet aanwezigheid. Werk trouwens bij KPN.

Back