Het grote wat doe jij voor werk?

Pffff

Binnen 2 ;)

Geld moet niet je doel zijn met werk. Maar als je het werk wat je doet leuk vind en het betaald goed, is er natuurlijk niks mis mee.

Voor mij is een goed loon echt wel een grote vereiste. Uiteindelijk draait het toch om het betalen van de rekeningen, en geeft het de mogelijkheid om leuke dingen te doen/kopen/leuk te leven. Afgelopen maand heb ik 2 keer 4x12 uur gewerkt, dat vergt wel veel van je, maar de vergoeding aan het einde van de maand deed dat snel verbleken. Als geld niet mijn doel was met werken, had ik sowieso niet gewerkt denk ik. :D

Het geld is natuurlijk wel waarom je het doet. Maar als ik soms mensen hoor praten in de bus over wat voor een k*t dag ze wel weer niet gehad hebben, en altijd dezelfde mensen. Tuurlijk ga je niet 40 jaar lang met een glimlach naar je werk, maar ik moet er wel een beetje 'lol' kunnen hebben.

Salaris is geen doel op zich voor een carriere, tenminste niet vanaf een bepaald niveau :+

Als je de hele dag worstebroodjes in staat te pakken, doe je dat alleen voor het geld...

:+

Ik doe liever werk wat leuk is en ik normaal van kan leven, Dan dat ik kutwerk doe en ruim kan leven.

Wat is normaal en wil een mens niet altijd meer? Zou het dan niet een streven zijn om leuk werk te hebben waarvan je ruim kunt leven.

Leef je om te werken, of werk je om te leven?

Uiteraard is er wel een streven om leuk werk te hebben en meer te gaan verdienen. Echter gaf ik alleen een simpel voorbeeld waar vanuit die 2 situaties word gekozen.

Beter gaan mensen ook eens hun salaris afzetten tegen je uren. Want al werk jij elke week 15 uur meer is dat 1.5 week per maand.

Afgelopen week 48 uur gemaakt, waarvan 8 op zondag a 220%, en de rest 's nachts a 140%, tezamen bijna 1000 E bruto in één week. :P

Dat over die kaas was sarcastisch bedoelt ;) ik weet dat lopende band werk leuk kan zijn, heb ervaring :)

Toevallig heb ik hartstikke leuk werk, heb 6 geavanceerde machines in serie staan die ik allemaal moet bedienen, met in het achterhoofd zo produktief mogelijk bezig te zijn, en de juiste kwaliteit te leveren. Dat ik een lopende band aan de praat moet houden, wil niet zeggen dat ik een lopende band functie heb, in tegendeel zelfs. Maar ik moet ook wel zeggen, dat mijn loon mijn baan wel extra leuk maakt. :)

Nieuw dordrecht :D ouders van een maat hebben daar net een huis gekocht, waarschijnlijk willen ze onderduiken :p

Maar salarissen zijn allemaal relatief, met goed onderhandelen krijg je soms meer dan je verdient; als ik 40u per week zou maken zou m'n maandsalaris boven de 5k bruto komen. Maar dat gebeurt helaas en gelukkig niet :p

Weekenden hoef ik gelukkig niet meer te werken. Alleen evt voor mijzelf qua poetsen. Ook geen thuis werk. Weg van kantoor, is vrij, klaar. Geen mails, telefoons etc. :) en moet zeggen, went vanzelf 50uur per week.

Ik vind dat soort dingen juist totaal geen probleem, telefoon zou ik wel gek van worden denk ik. Maar af en toe even mail te checken en te beantwoorden vind ik totaal geen probleem.

Juist beter, anders kom je de volgende dag aan en heb je 20+ mail waar je tegenaan loopt te hikken.

als ik sommige lonen zie :D
neem aan dat 80% van dit topic binnen 5 jaar in de Quote staat?
Sommige getallen geloof ik ook niet altijd... maargoed, iedereen mag zelf weten wat hij hier neerknalt natuurlijk

Salaris is geen doel op zich voor een carriere, tenminste niet vanaf een bepaald niveau :+
Ben ik het niet mee eens.. Ik werk voor m'n geld, anders had ik heel de dag in mn nest gelegen of leuke dingen gedaan.

Kijk: het moet absoluut gezellig & leuk zijn, maar als ik er niks voor zou krijgen, zou ik absoluuuuut niet blijven 'omdat het zo leuk & gezellig is'

:+

Ik doe liever werk wat leuk is en ik normaal van kan leven, Dan dat ik kutwerk doe en ruim kan leven.
Daar heb je absoluut een punt, en ben ik het 200% mee eens... Een salaris als doel stellen is gewoon een indicatie.... als ik er 15.000 had neergezet was daar ook over gezeken :D

Weekenden hoef ik gelukkig niet meer te werken.
Precies... is wel wennen voor mij. +/- 5 jaar Horeca gewerkt..

Ik vind dat soort dingen juist totaal geen probleem, telefoon zou ik wel gek van worden denk ik. Maar af en toe even mail te checken en te beantwoorden vind ik totaal geen probleem.

Juist beter, anders kom je de volgende dag aan en heb je 20+ mail waar je tegenaan loopt te hikken.

dat valt best mee als je om 6 uur / 7 uur vertrekt en om half 8 al weer binnen bent. In weekenden wordt je alleen gebeld als er echt iets gruwlijk mis gaat

Weekenden hoef ik gelukkig niet meer te werken. Alleen evt voor mijzelf qua poetsen. Ook geen thuis werk. Weg van kantoor, is vrij, klaar. Geen mails, telefoons etc. :) en moet zeggen, went vanzelf 50uur per week.

Maar krijg je die 10 uur extra ook betaald? Je werkt er toch nog maar een maandje? Ik zou dat dus echt niet klakkeloos accepteren, er wordt zo vanuit gegaan dat het allemaal normaal is....

Back