Het grote wat doe jij voor werk?

Het meest relaxte vind ik nog dat ik gewoon kan kiezen hoelaat ik begin, zolang het maar tussen half 8 en 9 uur is :W

Dat heb ik ook, alleen dan tussen 0:00 en 23:59 :P Ik maak vaak lange dagen, hou zelf mn uren bij, en prik dan vaak genoeg een vrije dag als ik geen zin heb :W Ook relaxt is het 36 uren contract, en 40 uur werken. Dus sowieso al weer bijna 1 dag in de 2 weken extra, 40 vrije dagen per jaar oleej.

Ben nu gelukkig ook niet meer gebonden aan werktijden, aanwezigheidsplicht etc. Maar ga toch regelmatig naar kantoor want dan hoor je het meest. Wel een prettige situatie, kan komen en gaan wanneer ik wil :)

Dat is zeker relaxt, ik zit momenteel veel in het Erasmus MC. Ook een beetje eigen tijden en mn eigen ding doen. Zolang we de deadline maar halen is er niks aan de hand :)

ik begin om 7.00 en ben om 15.30 klaar, voordeel van gedetacheerd zitten op een groot project, mag er vaak iets meer...

En 40 vrije dagen?? Heb er standaard 42 :X (25 verlof en 17 avd met mogelijkheid tot 5 bijkopen) heb er nu nog 14 staan door een foutje bij pz. Dus volgend jaar beginnen met 56 dagen :X

Leeftijd: 24
Opleiding: Marketing management
Baan: Afstuderen
Bruto salaris: 700 eur vergoeding
Bereiken: Markt/data analist onderzoeksbureau/webshop

Feit is wel dat je als pas afgestudeerde student accountancy niet bij zo'n bedrijf terecht komt maar eerder bij 1 van de grote jongens... 15 a 20 jaar later en hoger op de ladder zul je idd toekunnen met wat minder uren en op die 40 uur per week uitkomen.

Hier ben ik niet zo zeker van. Wat niet wil zeggen dat het een slechte keuze is.
Heb het wel vaker gehoord en voorbij zien komen in startersbanen top 10's enzo:rolleyes:

Inderdaad. En het beroep accountancy moet echt wel iets zijn waar je 100% voor gaat en achter staat...
Als je hiermee bedoelt dat je het niet alleen moet doen omdat het goed zou verdienen? Ik had de opleiding al gekozen voordat ik naar salaris ging kijken.

Verder vind ik het nu nog niet erg om lange dagen te maken.
Zal als ik afgestudeerd ben wel beginnen als assistent accountant bij een accountantsbureau. Keuze RA/AA heb ik nog niet gemaakt, is ook nog genoeg tijd voor.

Ben nu gelukkig ook niet meer gebonden aan werktijden, aanwezigheidsplicht etc. Maar ga toch regelmatig naar kantoor want dan hoor je het meest. Wel een prettige situatie, kan komen en gaan wanneer ik wil :)

Ik ook niet, zit bij klanten, werk in Den Haag, werk in Amersfoort en werk thuis. Als ik om 10u het kantoor binnenloop kijkt niemand raar op, als ik om 15u binnenkom ook niet en om 8u ook niet. Als ik om 20u nog een mailtje stuur is dat ook normaal... Niemand houdt bij of ik er wel ben, hoe laat ik begin, hoeveel uur ik werk, etc. Het nieuwe werken..... :)

Ik probeer zelf wel 2x per week in Den Haag te zijn, daar zitten de meest leuke en interessante collega's. Plus dat ik daar toch off the record een hoop meekrijg en kan regelen. Voor het carriereaspect onmisbaar ;) Amersfoort is lekker dichtbij en pak ik 1 á 2x per week en 1 á 2 dagen per week probeer ik thuis te werken. Klantafspraken plan ik er een beetje tussendoor.

S'avonds werken doe ik trouwens alleen als het echt ff moet en niet anders kan (presentaties voorbereiden, deadlines, etc.). Probeer zoveel mogelijk overdag te doen, ik zie sommige collega's waarbij de scheiding tussen privé en zakelijk helemaal weg is en dat lijkt me niet ideaal (bv. mails zaterdagavond om 23:30)...

Leeftijd: 25
Opleiding: HBO - CE Duaal ( laatste jaar )
Baan: Sales Coordinator
Bruto salaris: 1620 obv. 32 uur ex. maandelijkse bonus en ex. km. vergoeding
Bereiken: doorstuderen aan Uni. Daarna in de WW

Accountancy is volgens mij ook redelijk seizoensgebonden. D.w.z. jan-feb-mrt-april veel drukker, midden zomer weer erg rustig. Meer werken in begin v/h jaar is meer vrij in de zomer, is dan toch weinig te doen. Je werktijden zullen afhangen van je kantoor maar ook van je functie. Als je meer richting consulting en advisory zit, dan zijn de werktijden doorgaans langer denk ik.
Ik heb trouwens verschillende signalen opgevangen dat big4 ook meer en meer richting advisory gaat, bijvoorbeeld bij middelgrote tot grote m&a transacties. Er is natuurlijk maar een bepaalde hoeveelheid cash die te verdienen is in pure accountancy, maar bij advisory is dat min of meer onbeperkt.

Loek: hebben we het hier over HBO of WO? En nog een bepaalde studierichting? Als ik kijk naar een financiele studierichting dan zijn er in ieder geval voor WO wel richtingen te bedenken die gemiddeld meer betalen.

Back