En daarnaast volg je ook nog een opleiding?
Of zitten je opleiding en je werk in één?
Weet dat ik een topic omhoog schop alleen vond een nieuw topic maken overbodig...
Zit bij me bedrijf met hetvolgende:
Deze week vollop beoordelingsgesprekken met natuurlijk het financiele deel erbij. Nu heb ik al van diverse collega's gehoord dat er dit jaar 0,0 bij komt ondanks dat we een druk jaar achter de rug hebben. Aandeelhouders krijgen dividend dit jaar...
Nu zie ik 'toevallig' een vacature van ons bedrijf voor dezelfde functie als die ik heb binnen het bedrijf. Vacature is via een uitzendbureu (Vitae).
Eisen:
- Minimaal MTS weg- en waterbouwkunde/Civiele Techniek/Verkeerskunde
- 1 jaar AutoCAD ervaring
Salaris:
2000 - 2500 euro
Nu werk ik inmiddels bijna 4 jaar voor dit bedrijf, 9 maanden via detachering, daarna een 1 jaar contract en daarna contract onbepaalde tijd (sinds september 2008 ).
Heb alleen me VMBO, 8 jaar AutoCAD ervaring, 4 jaar werk-ervaring, zit sinds een half jaar gedetacheerd op een groot project en ben 24.
Ik zal zeggen dat ik via deze vacature meer kan/ga verdienen dan via me huidige contractvorm. Word ik nu gewoon genaaid of..??
Gewoon je huidige werkgever er mee confronteren?
Daar heb ik ook al aan zitten denken maar dan kan je van de andere kant natuurlijk meteen de wedervraag krijgen: waarom zoek je vacatures?
Ik ga eerst kijken wat het word vrijdag maar ik vond het opvallend. Meestal krijg je via een uitzendbureau juist minder dan met een vast contract.
Sja, als je niet eens creatief genoeg bent om daarvoor smoesjes te verzinnen zal goed onderhandelen over je salaris je niet goed af gaan lijkt me...
Beschouw het gewoon als een spel en jij mag na al die trouwe dienstjaren best wat eisen stellen. Bij nader inzien zou ik eigenlijk vooral boos worden tijdens zo'n gesprek ipv dat ik het niet eens durf te benoemen... Je wordt gewoon al jaren genaaid door ze.
Buiten je persoonlijke mening die imo bullshit is....
Ik heb geen MBO/HBO opleiding dus was allang blij dat ik uberhaupt een full-time baan had, zeker gezien de tijd die we achter de rug hebbe/nog steeds hebben. Kom jij maar is aan een baan op HBO-denkniveau met alleen vmbo of uberhaupt aan een fatsoenlijke baan met alleen vmbo, dan piep je wel anders als je wel iets fatsoenlijks hebt.
Geen zin om buiten geflikkerd te worden en uiteindelijk alsnog putjesschepper te worden of gaan schoffelen bij de Ergon...
Dit heeft niks meer gebrek aan creativiteit te maken maar niet iedereen ligt 100% zeker op de markt in deze tijd dus hou liever me baan dan als popi-jopi een grote bek open trekken (bij wijze van) over me salaris terwijl ik daar als 24-jarige zonder fatsoenlijke opleiding zit en amper werkervaring heb.
Zo me mening moest ik ff kwijt.
@Niek, misschien eventueel voorstellen of je een deeltijd opleiding kan/mag doen op de kosten van de baas ipv gelijk op salaris verhoging te gooien? Bied je meer toekomst als 100/150E per maand meer.
Kun je tenminste ook op een normale manier brengen, dat je het naar je zin hebt daar en het erg leuk werk vind. Maar bijvoorbeeld jammer vind dat je merendeel alleen maar ervaring hebt zonder echte papieren, en deze toch graag zou willen halen omdat je bla bla graag binnen het bedrijf verder wil enzo.
Denk ook dat je baas daar meer voor open zal staan ipv salaris verhoging terwijl ze een niet al te beste tijd achter de rug hebben.
Liever investeren dan uitgeven zegmaar.
Die 2000 - 2500 euro is vaak ook niks minder dan een indicatie onder ideale omstandigheden hoor
http://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck
klopt dit bij jullie?
Niek, heeeeeeel snel weggaan bij dat bedrijf. Ik heb ook alleen mn VMBO diploma en ik verdien ook meer dan die 2500 euro die in die vacature staat. Ik zit ook achter de pc met ACad en dat pas 4 jaar. Speel sinds kort ook voor projectleider dus dat salaris zal ook nog omhoog gaan, ipv het huidige tekenaar/technicus salaris.
Ik heb de project verantwoording over 2 projecten atm, dus planningen maken, mensen aansturen, uren verantwoorden en contact houden met de opdrachtgever(s). Komt wel wat bij kijken, is gewoon om te kijken of ik het aankan en hoe ik alles aanpak. Wel erg leerzaam, maargoed het ging hier om jou
Ik zou gewoon je CV op monsterboard oid knallen, er is altijd erg veel vraag naar goede tekenaars, zeker met ervaring in StabiCad en/of Nordined. Wie weet zit er dan wel wat voor je bij. Ik zelf zit nu vaak bij het Erasmus MC in Rotterdam om hele installatie's in kaart te brengen, de installatie's daar zijn echt bizarrrrrrrrrrrrrr en je leert er erg veel van. Het kan natuurlijk nooit kwaad om eens een beetje een andere richting op te gaan, zo ontwikkkel je jezelf alleen maar.