Het grote wat doe jij voor werk?

Gelukkig niet..

Ken dat :P
Iemand op me werk die er ook werk als bijbaan heeft ook zo'n studieschuld voor opleiding voor Piloot :P
Volgens hem zijn er teveel piloten en zitten de mensen die zijn opgeleid thuis en dus tewachten tot er een plekkie vrij komt.:|

Ik ken 2 piloten die zelfs in zuid afrika en china aan het solliciteren zijn om aan een baan te komen +ralf+

Ik verdien bruto 1950€.

Als ik 2-3 weken nachtwerk doe heb ik +2000€.

Brutoloon is bij mij heel laag maar wordt aangevuld met premies, vergoedingen zodat het netto toch naar boven gaat.

Ik verdien bruto 1950€.

Als ik 2-3 weken nachtwerk doe heb ik +2000€.

Brutoloon is bij mij heel laag maar wordt aangevuld met premies, vergoedingen zodat het netto toch naar boven gaat.

Nee lul!

Je BRUTOLOON is altijd meer dan je nettoloon. Bovenop je brutoloon komen dan je toeslagen waardoor je een x bedrag bruto hebt, daar gaat dan belastingen enz. vanaf en dan hou je een nettoloon over.

Als je wil mag je mijn loonbrieven eens komen bekijken.

Kan je zien dat mijn NETTO eens hoger is geweest dan BRUTO.

/ben ook niet debiel hoor.

Omdat je naderhand je toeslagen erbij krijgt, maar strikt genomen kan het niet.
Bruto is voor belastingafgifte e.d. en netto is je bedrag nadat je bent kaalgeplukt :P

Leeftijd: 23
Opleiding: HIT (Hogere Installatie Techniek Utiliteitsbouw) duaal.
Baan: 4 dagen per week Werkvoorbereiding/ Engineering bij BAM-Techniek, 1 dag naar school in Utrecht (HU)
Bruto salaris: per 4 weken 2100 bruto, exclusief toeslagen/km's/overuren.
Wat wil je uiteindelijk bereiken qua werk/functie?: Veel ervaring opdoen en groeien richting projectleider/projectmanager.

RE

Leeftijd: 23
Opleiding: mechanika
Baan: BMW/MINI Automechaniker
Bruto salaris: Veel te weinig ! Ga er met stoppen !
Wat wil je uiteindelijk bereiken qua werk/functie?: Nog geen iedee :W

Als je netto salaris hoger is dan je bruto krijg je geld van de belasting ipv dat jij het aan hun betaald:D
Toch kan het, ik heb het echt eens gehad bij een bijbaantje waar ik m'n vakantieuren/toeslag oid direct kreeg uitbetaald. Natuurlijk ging dit maar over een salaris van een paar euro per uur. Je bruto basis salaris kan ook lager zijn dan je netto op je rekening krijgt maar dan gaat het ook over toeslagen maar die worden dus ook weer belast wat je niet altijd terug kan vinden op je loonstrook.

Oude werkgever van mij betaalde dus half wit half zwart.

Bruto kreeg ik ff makkelijk gezegt 750.
Netto 500.
Zwart ook 500.

Dus is je uiteindelijke netto toch 1000.

En dat was nog zonder fooien, overuren, toeslagen, reisuren, etc.

Bedragen kloppen niet exact, want elke 4 weken was het 'zwarte' geld een ander bedrag.
Kreeg ook het zwarte per week, en het witte per 4 weken.

als je alles wit haalt, kan je netto toch nooit meer verdienen als bruto in je contract staat?

Ja, met storingsdienst vergoedingen, bonussen, enz. Maar dan krijg je die alsnog bruto uitbetaald, vaak gaat er nog meer vanaf dan ook aan belastingen

Last edited:
Back