Het grote wat doe jij voor werk?

Imo is er idd helemaal niks mis mee om constant nieuwe vacatures te bekijken (denk dat iedereen dat doet). Ik ben persoonlijk iemand die niet graag vele jaren op dezelfde plek/functie zou willen blijven werken. Elke job/hetzelfde werk gaat mij na een tijd vervelen. Een nieuwe baan, geeft dan weer motivatie om nieuwe dingen te leren/jezelf te ontwikkelen. Plus dat je natuurlijk steeds breder inzetbaar word, met de daarbij behorende eventuele salarisstijging.

2000 - 2500 euro

Ik zal zeggen dat ik via deze vacature meer kan/ga verdienen dan via me huidige contractvorm. Word ik nu gewoon genaaid of..??

Kan toch best dat op basis van het uurtarief dat jouw werkgever aan het uitzendbureau betaald, dat zij jou bij dat uitzendbureau een beter salaris kunnen geven dat wat je nu verdient in dezelfde functie? Wij betalen ook hogere uurtarieven voor mensen via uitzendbureaus dan dat zij bij ons intern verdienen. Reden? Geen kosten ziekteverzuim, pensioenen en noem het maar op. Daarnaast kun je vaak binnen een week afscheid nemen ipv dure procedures in.

Naast je blind te staren op een salaris wat misschien 150 euro hoger ligt moet je ook even de andere omstandigheden erbij pakken. Aantal vakantiedagen? Aantal ADV dagen? Pensioen? Doorbetaling bij arbeidsongeschiktheid? Eventuele collectieve verzekeringen? Andere bepalingen in je huidige CAO die verschillen van de NBBU of ABU CAO's (uitzend CAO's) en ga zo maar door.

Wellicht de moeite waard om in te verdiepen voordat je een vervelende fout maakt bij je baas ;)

Leeftijd: 16
Opleiding: HAVO E&M (bezig) daarna Officier Vlieger @ Marine
Baan: Ben net geswitched van VP medewerker bij de Plus, naar Koerier @ New York Pizza
Bruto salaris: 250/300 euro p maand. (mag wel meer zijn imo)
Bereiken: Officier Vlieger bij de Marine

Kan toch best dat op basis van het uurtarief dat jouw werkgever aan het uitzendbureau betaald, dat zij jou bij dat uitzendbureau een beter salaris kunnen geven dat wat je nu verdient in dezelfde functie? Wij betalen ook hogere uurtarieven voor mensen via uitzendbureaus dan dat zij bij ons intern verdienen. Reden? Geen kosten ziekteverzuim, pensioenen en noem het maar op. Daarnaast kun je vaak binnen een week afscheid nemen ipv dure procedures in.

Naast je blind te staren op een salaris wat misschien 150 euro hoger ligt moet je ook even de andere omstandigheden erbij pakken. Aantal vakantiedagen? Aantal ADV dagen? Pensioen? Doorbetaling bij arbeidsongeschiktheid? Eventuele collectieve verzekeringen? Andere bepalingen in je huidige CAO die verschillen van de NBBU of ABU CAO's (uitzend CAO's) en ga zo maar door.

Wellicht de moeite waard om in te verdiepen voordat je een vervelende fout maakt bij je baas ;)

Daarin heb ik het absoluut niet slecht bij me baas (vakantiedagen etc) alleen ik werk er al 4 jaar, ben binnen gekomen met 0,0 kennis in de verkeerskunde, ben 4 jaar verder en heb amper een relevante cursus oid gehad. De kennis die ik heb nu heb ik zelf bij elkaar gesprokkeld. Ik sta stil voor mijn idee nu en wil voorkomen dat ik stil blijf staan.

Leeftijd: 16
Opleiding: HAVO E&M (bezig) daarna Officier Vlieger @ Marine
Baan: Ben net geswitched van VP medewerker bij de Plus, naar Koerier @ New York Pizza
Bruto salaris: 250/300 euro p maand. (mag wel meer zijn imo)
Bereiken: Officier Vlieger bij de Marine

Je weet nu al dat je volgende opleiding die van vlieger wordt? Knap.. ;)

Ik ben nog bezig met mijn opleiding, maar dit komt volgens mij iets hoger uit dan dat ze mij altijd hebben verteld als startsalaris als ik meteen zou beginnen na mijn opleiding.

Ookal valt het alsnog laag uit, ben nu 18 en ben bezig met mijn HBO Accountancy.
Als ik afgestudeerd ben hoop ik 21 te zijn, dan zou ik als Assistent Accountant met 0 werkervaring ongeveer €13 bruto (neem ik aan) per uur gaan verdienen volgens die site.
Maar dat verdien ik nu ook al ruim per uur, netto. Zit dan al wel vakantiegeld en alles bij:rolleyes:
Ben teamleider in een Albert Heijn.

Ik ben nog bezig met mijn opleiding, maar dit komt volgens mij iets hoger uit dan dat ze mij altijd hebben verteld als startsalaris als ik meteen zou beginnen na mijn opleiding.

Ookal valt het alsnog laag uit, ben nu 18 en ben bezig met mijn HBO Accountancy.
Als ik afgestudeerd ben hoop ik 21 te zijn, dan zou ik als Assistent Accountant met 0 werkervaring ongeveer €13 bruto (neem ik aan) per uur gaan verdienen volgens die site.
Maar dat verdien ik nu ook al ruim per uur, netto. Zit dan al wel vakantiegeld en alles bij:rolleyes:
Ben teamleider in een Albert Heijn.

Dat kan je toch niet vergelijken? Max salaris, dus de hoogste schaal, van een teamleider bij de Albert Heijn is 12,47 bruto(zonder die all-in uurloon crap). Wanneer jij nu een contract van meer dan 12 uur per week zou hebben én dus ook je ADV/Vakantie opbouwt, zal je maar op 9 euro bruto uitkomen.

Dan is 13 euro bruto als starter zonder werkervaring echt niet slecht hoor, aangezien je vast nog voldoende schalen hebt om in door te groeien.

Accountancy is één van de best betaalde banen voor starters, dus die 13 euro bruto is zeker niet slecht nee. Maar als ik het dan toch vergelijk met mijn werk nu, kan ik beter full-time bij de AH werken:7

Ookal snap ik best wanneer je 21 bent je bij de AH weinig meer groeit in salaris, en bij een accountantsbureau begin je dan pas, en stijg je erg snel naar een hoger salaris.

Leeftijd: 21
Opleiding: HAVO E&M (niet afgemaakt), MBO BE, HBO MER duaal (2e jaar bezig)
Baan: Projectmedewerker/leider op de Finance afdeling (ad hoc ook ondersteunen) bij een groot CV-ketel productie bedrijf
Bruto salaris: 1200 (voor 24 uur werk)
Bereiken: Tot voor kort was ik er van overtuigd dat ik RA wou worden, maar ik begin nu steeds meer te twijfelen tussen rechten, omdat ik het rechten aspect van de opleiding leuker begin te vinden dan het economische..... Gelukkig heb ik nog even om te kiezen

Bij ons op kantoor is het in principe ook 40 uur, ik zit meestal op 43-45 uur... Extra uren worden alleen vergoed als je toestemming hebt tot overwerk, anders is het gewoon eigen tijd.

tijd voor tijd is bij ons afgeschaft...

Eerst kon je gewoon per kwartier boeken en als je dus elke dag kwartier eerder begint en kwarter later stopt heb je 2,5 uur per week... ruim 1 dag per maand en dat werd te duur voor het bedrijf :P

Back