Het grote wat doe jij voor werk?

Ik loop 32u stage pweek, doe dit bij een jongerenorganisatie in Utrecht. Op de communicatieafdeling, nieuwsbrieven/vormgeven/website zijn dagelijkse activiteiten

Zit nu in het 3e jaar van mn opleiding digitale communicatie (hiervoor mbo grafisch vormgever gehaald). Vind het prima zo :)

32u is wel echt heel prettig, gewoon omdat je dan 1 dag in de week hebt om je zooi te regelen, bank/boodschappen etc... etc.. als is het maar om de band van je fiets te plakken!

Ben overigens 24 jaar..

Ik zou ook best 32uur willen werken ja, alleen het salaris is dan een stukkie minder :P

Waarschijnlijk ga ik wel 4x10 werken, zodat ik ook 1 dag vrij ben in de week.

Ik loop 32u stage pweek, doe dit bij een jongerenorganisatie in Utrecht. Op de communicatieafdeling, nieuwsbrieven/vormgeven/website zijn dagelijkse activiteiten

Zit nu in het 3e jaar van mn opleiding digitale communicatie (hiervoor mbo grafisch vormgever gehaald). Vind het prima zo :)

32u is wel echt heel prettig, gewoon omdat je dan 1 dag in de week hebt om je zooi te regelen, bank/boodschappen etc... etc.. als is het maar om de band van je fiets te plakken!

Ben overigens 24 jaar..

Daar heb je toch de zaterdag voor :P

Kijk: het moet absoluut gezellig & leuk zijn, maar als ik er niks voor zou krijgen, zou ik absoluuuuut niet blijven 'omdat het zo leuk & gezellig is'

Ik denk dat je je knap nutteloos gaat voelen zonder baan :)

In het begin is het niet erg omdat je jezelf een beetje moet bewijzen, maar continue overwerken zonder vergoeding is echt not done hoor.

Bij ons hadden ze vorig jaar de salarissen opnieuw gewaardeerd, en daar kwam uit dat vanaf onze salarisschaal (bijna allemaal HBO Ing.'s) geen overuren meer uitgekeer werden... Nou, toen brak de pleuris aardig uit, aangezien orders worden gescoord, en levertijden worden gerealiseerd omdat wij s'avonds tot half negen doorwerken als het nodig is (niet structureel, maar 1x per week is vrij normaal)... Dit hebben ze in zoverre teruggedraaid, dat we deze uren tijd-voor-tijd opbouwen, en op kunnen nemen. Per kwartaal wordt bekeken wat je over hebt, en dat wordt uitbetaald... Konden ze ook echt niet maken, heb een collega (programmeur), die 700 overuren per jaar draait...

Zijn wel meer sectoren waar het gewoon normaal is, en ook niet (direct) betaald word. Men verwacht het gewoon.

Hebben iemand in onze kennissenkring die arts is, daar is het schijnbaar een soort ontgroening als ze je vooral veel uren laten draaien, en er niks voor terug krijgt...

omdat ik iets volledig anders heb gestudeerd

WTB FTW!

Ik zou ook best 32uur willen werken ja, alleen het salaris is dan een stukkie minder :P

Waarschijnlijk ga ik wel 4x10 werken, zodat ik ook 1 dag vrij ben in de week.

Jij werkt ook in de Installatiesector toch? Ik zou me het echt niet kunnen veroorloven om er 1 dag niet te zijn.

Zou het ook niet willen trouwens. En over die overuren, ik werk ook wekelijks wel over, maar als ik een half uurtje door ga schrijf ik dat niet. Als het structueel meer wordt, dan wel.

Loop nu 32 uur per week stage bij 201FysioSport te Haarlem. Woensdag ben ik vrij maar moet ik 's middags nog naar school. Ben 22 jaar, en als alles goed gaat in april afgestudeerd.

Daarna eerst maar is wat vakantie nemen en daarna op zoek naar een baan. Na 1 of 2 jaar werken beginnen met een master (één dag in de week).

Daarnaast nog een bijbaan op zaterdag bij een aannemer, verdiend prima. Maar het werk ben ik wel aardig klaar mee, zeker nu het winter wordt.

Jij werkt ook in de Installatiesector toch? Ik zou me het echt niet kunnen veroorloven om er 1 dag niet te zijn.

Zou het ook niet willen trouwens. En over die overuren, ik werk ook wekelijks wel over, maar als ik een half uurtje door ga schrijf ik dat niet. Als het structueel meer wordt, dan wel.

Klopt, maar die vrije dag ben ik wel telefonisch bereikbaar dus dan kan het prima. Kan evt. in noodgevallen ook mailen. Zal prima gaan hoor, gewoon zorgen dat je alles af heb :P

Gisteren de aanbieding gehad om vast te komen als ISPS beveiliger bij P&O Ferries. Zit nu in de zweef (zie dit als: invaller bij P&O Ferries, 24-32u in de week en de rest bij andere posten.)

Levert me een 160 uren contract op ipv 152 en een kleine 400,- bruto erbij, tevens staat er dan zwart op wit dat ik door ga leren in de ISPS beveiliging, mogelijk PFSO (Port Facility Security Officer). En dat is wel een mooie job..

Wordt nu zo beloond door een aantal acties van de laatste week, waaronder het redden van 4/5 mensenlevens bij een grote brand op een openbare parkeerplaats gelegen naast P&O Ferries en de aanhoudingen van twee verdachten van diefstal.

Voor die brand kreeg ik als cadeau btw een massief zilver 'op schaal' P&O schip, erg tof :)

Informatie brand:
http://www.dcmr.nl/nl/actueel/_/con...ocuments/nieuws/2010/11/GRIP-1-ingesteld.html

Stonden uiteindelijk dus drie gevaarlijke stoffen trailers/containers/lifttanks tussen, alles is uitgezocht en ben zelf gecontroleerd en heb gelukkig geen schadelijke stoffen, voor de lange termijn, binnen gekregen.

Meeste verdienen wel heel veel hier hoor.

Ben benieuwd wat de decembermaand gaat brengen. Bij mij is het zo dat structureel overwerken nu ook meer regel dan uitzondering is. Normaal gesproken werkweek van 40 uur, maar in praktijk wel uur of 45 per week minimaal.

Laatste halfjaar stuk meer verantwoordelijkheden / business binnengehaald en ook sourcing gedaan naast bestaande leveranciers. Begint nu ook voor bedrijf vruchten af te werpen in vorm van lagere inkoop.

Ben benieuwd hoe dit gewaardeerd gaat worden. Bonus/loonsverhoging/etc.

Dokken zullen ze :P

Peed; respect, heftig hoor...

Met sommige dingen ben ik niet zo heel gelukkig. Mijn reiskosten zijn nog op basis van toen ik thuis woonde. Inmiddels rij ik 80km op een dag ipv 25. 100 euro netto reiskosten kom je dan niet mee rond :+ . Heb te horen gekregen dat ik niet gedwongen ben te verhuizen, en dat ze daarom dit niet per-se hoeven op te hogen.

Verder heeft mijn vader een bedrijf in zelfde sector, en dit begint het steeds vaker te vragen of ik niet wil switchen. Zit bij een tof bedrijf en wil elders eerst mijn sporen verdienen dan als 'zoontje van' ergens te beginnen, maar niet ten koste van alles :P

Reiskosten klopt, het is altijd verstandig om eerst even te overleggen..

Mijn werkgever doet er niet moeilijk over, zolang je maar niet drie keer per jaar verhuist.

:P. Doel is om uiteindelijk toch met een jaar of 2 weer in de Hoekse Waard te gaan wonen.

Maar eens afwachten wat er met functioneringsgesprekken uitrolt.

Bij meeste bedrijven is dat geloof ik ongeveer ook wel het maximum. Op basis van 400km per week en 19ct de kilometer kom je inderdaad op 300 euro netto ongeveer.

Lekker in een auto met energielabel E rijden helpt ook niet :+ :P

Back