Het grote wat doe jij voor werk?

Met sommige dingen ben ik niet zo heel gelukkig. Mijn reiskosten zijn nog op basis van toen ik thuis woonde. Inmiddels rij ik 80km op een dag ipv 25. 100 euro netto reiskosten kom je dan niet mee rond :+ . Heb te horen gekregen dat ik niet gedwongen ben te verhuizen, en dat ze daarom dit niet per-se hoeven op te hogen.

Verder heeft mijn vader een bedrijf in zelfde sector, en dit begint het steeds vaker te vragen of ik niet wil switchen. Zit bij een tof bedrijf en wil elders eerst mijn sporen verdienen dan als 'zoontje van' ergens te beginnen, maar niet ten koste van alles :P

en als je zegt dat je door je ouders t huis uit gekickt wordt omdat je oud genoeg bent. is dat niet gedwongen dan :P

ben 20, werk nu al 7 jaar bij een tuinder zaterdags/ in de vakantie, en heel soms doordeweeks savonds. gelukkig niet zon kutwerk, meestal wat jeugd aansturen + controleren of klusjes doen. Heb niet te klagen met wat ik nu verdien, en wat ik moet doen. We hebben een bonus regeling, aan de hand van het aantal uren wat je in een jaar hebt gewerkt krijg je een x-aantal % bonus. ben nu aardig hard op weg naar de 25% (600 uur) die op oudjaarsdag cash uitgekeerd wordt, scheelt toch weer een euro of 2 per uur extra

Ziet er interessant uit dat sprinx, doen zij ook onderzoek naar nieuwe alternatieve bronnen van energiewinning of alleen de bekenden wind, water en zonne energie?

We zijn niet zozeer bezig met alternatieve energiebronnen maar meer met het aanpassen&efficienter maken van huidige installatiesystemen. Dmv frequentieregelaars op luchtbehandelingskasten, keuken-afzuigingen en het afstellen van ketels worden er echt enorme besparingen gemaakt. (meestal 10- 25% op de totale energierekening, bij grote panden gaat dit dus om besparingen van meer dan 100k per jaar). Het verbruik van al deze systemen lezen we op afstand uit via een datalog systeem zodat we alle energiestromen in kaart kunnen brengen en kunnen analyseren. (op zoek naar rare pieken etc)

Daarnaast zijn we veel bezig met het ontwikkelen en zoeken naar nieuwe besparende producten, van lampen tot douchekoppen voor hotels etc. Als je meer wilt weten moet je maar ff PM-etje sturen ;-)

Wat kweekt die tuindert dan als je ook in de avond moet?

voornamelijk komkommers. nu ook 4 hectare herfst tomaten staan ( van de 10 hectare kas) rest staat nu leeg ivm teeltwisseling/winter. maar hebben normaal gewone komkommers, en snack komkommers.

maar moet nu af en toe in de avond werken, doordat we nu de snack komkommers importeren uit Spanje om zo onze klanten toch te kunnen voorzien van snackkomkommers. alleen komen die vrachtwagens uit Spanje soms pas om 6 uur savonds, terwijl er wel bestellingen zijn voor de volgende dag, dus deze moetten dan savonds gemaakt worden zodat ze snachts wegkunnen naar de klant.

zijn dit jaar ook verkozen tot Nummer 1 innovatiefste komkommer teler van het jaar.

http://www.den-wilger.nl/

jeeujjj nieuwe salaris gekregen voor komend jaar..... Krijg er bruto 75 euro bij per 4 weken.. *gaap* onder het motto gelijk trekken met de afdeling *blaaat*

Heb niet stil gezeten iig, als alles goed verloopt deze week/volgende week switchen van baan :).

Binnenkort ook weer functioneringsgesprek....

Tot nu toe elke keer te horen gekregen dat ik boven verwachting presteer. Dus maar eens vragen voor opslag :P

Ook niet zo gek moeilijk eigenlijk dat ik goed presteer, als ik soms de verhalen van mijn voorganger hoor presteer je al snel boven verwachting.

75 piek bruto? Je hebt gewoon inflatiecorrectie/indexatie gekregen bedoel je? ;) j/k... Over 2 weken funtioneringsgesprek, weer wat geld erbij, al gaat het niet hard met ons nieuwe beloningssysteem, je kunt precies zien wat je over 5 jaar verdiend als je normaal je best doet... Behalve als je een andere functiegroep krijgt...

Van de week te horen gekregen dat ik vaste aanstelling krijg :)

Ben er heel blij mee en ik krijg weer opslag volgens zeggen :P
En de bonussen zijn hoger.

En binnenkort verder met me brugkraanopleiding! 8)

75 piek bruto? Je hebt gewoon inflatiecorrectie/indexatie gekregen bedoel je? ;) j/k... Over 2 weken funtioneringsgesprek, weer wat geld erbij, al gaat het niet hard met ons nieuwe beloningssysteem, je kunt precies zien wat je over 5 jaar verdiend als je normaal je best doet... Behalve als je een andere functiegroep krijgt...

Nee die krijgt niemand... Al heb ik wel gehoord dat er wel mensen zijn die zelfs een functiegroep omhoog gaan bij ons. Dit was gewoon een afspraak alleen die is minimaal nagekomen...

Hopelijk vandaag de salaris-indicatie binnen van me mogelijke nieuwe baan en dat ligt een heel stuk hoger iig...

Back