Het grote wat doe jij voor werk?

Nu nog last van btw?

Heb iets soortgelijks gehad, alleen dan in een drukpers, kon niets meer aan gedaan worden...Waar bij jou de hechtingen zitten in je wijs, middel en ringvinger, is er bij mij af zegmaar... Alleen kan ik er alles nog mee en totaal geen pijn/last van meer, gelukkig. Heb verhalen gehoord van mensen bij wie alles weer gereconstrueerd is, het nog steeds pijn doet e.d...

OT: Heb er geen last van met me werk gelukkig, werkgever vond het ook geen struikelblok (gelukkig). Ben Marketing Assistant & Tankstation "manager" (meerdere tankstations waarbij ik 't aanspreekpunt ben zegmaar)

Nu nog last van btw?

Heb iets soortgelijks gehad, alleen dan in een drukpers, kon niets meer aan gedaan worden...Waar bij jou de hechtingen zitten in je wijs, middel en ringvinger, is er bij mij af zegmaar... Alleen kan ik er alles nog mee en totaal geen pijn/last van meer, gelukkig. Heb verhalen gehoord van mensen bij wie alles weer gereconstrueerd is, het nog steeds pijn doet e.d...

OT: Heb er geen last van met me werk gelukkig, werkgever vond het ook geen struikelblok (gelukkig). Ben Marketing Assistant & Tankstation "manager" (meerdere tankstations waarbij ik 't aanspreekpunt ben zegmaar)

Soms is het nog wel aardig gevoelig/pijnlijk jah. Als het heel koud is buiten bijvoorbeeld.
Of als je er per ongeluk met een hamer op slaat, wat nog wel eens gebeurd haha.
Maar verder valt het allemaal wel mee.

Soms is het nog wel aardig gevoelig/pijnlijk jah. Als het heel koud is buiten bijvoorbeeld.

Kou heb ik ook last van ja, bloeddoorstroming is niet goed meer natuurlijk. Bij 15 graden of minder, slaan de toppen van m'n vingers al wit uit...Wintersport is ook wel lastig, heb thermo handschoenen en dikke lederen wanten, en nog voel ik het na een afdaling...

En die hamer, tsja:+

Kou heb ik ook last van ja, bloeddoorstroming is niet goed meer natuurlijk. Bij 15 graden of minder, slaan de toppen van m'n vingers al wit uit...Wintersport is ook wel lastig, heb thermo handschoenen en dikke lederen wanten, en nog voel ik het na een afdaling...

En die hamer, tsja:+

Ik heb 3 jaar terug mijn hand gebroken. Waren ook wat stukjes bot van de plek af. Ben toen ook geopereerd met een pin erin enzo. Ook bij mij doet het extra pijn als het koud is. :P
Trouwens ook als ik hem een tijd flink belast heb.

Nu nog last van btw?

Drukpersen zijn gevaarlijke machines. Sta er elke dag nog steeds aan. Al aantal dingen zien gebeuren. Gelukkig hoef ik nooit in de vouwer te zijn of tussen de druk cilinders.

Here the same! met snowboarden arm gebroken. Ongeveer terhoogte van pols, alles door.
Ook plaat in gehad, moest er uit omdat de schroeven tegen de ellepijp aan het schuren waren.
Maar als het koud is, of tijd zwaar belast word blijft het goed gevoelig.
Zo iets word nooit meer zoals het was. Helaas.

Maar die mannen bij het UWV zijn ook gehaaid zeg, snap wel dat sommige mensen in de problemen komen wanneer ze in de ziektewet belanden. Ze gaan terugkijken naar mijn inkomen van 1 jaar geleden, vanaf Februari !!!

Dat heeft niks met 'die mannen bij het UWV' te maken. Dat is gewoon de ziektewet. Het is alleen een vangnet, betaald door de overheid, voor mensen die ziek zijn en geen werkgever hebben. Wees dus blij dat je niet je volledige salaris krijgt uitbetaald want dan mocht jij (en elk ander werkend mens in NL) nu nog meer belastingen aftikken zodat de overheid dit kan betalen;)

Drukpersen zijn gevaarlijke machines. Sta er elke dag nog steeds aan. Al aantal dingen zien gebeuren. Gelukkig hoef ik nooit in de vouwer te zijn of tussen de druk cilinders.

Ik dus wel:+.. Was als vakantiebaantje bij mn pa's bedrijf. Wat het nog een stuk erger maakte... Bedrijf ondertussen wel verkocht. Hij kon t niet meer aan, was ook een behoorlijke teringzooi in die machine...

Dat heeft niks met 'die mannen bij het UWV' te maken. Dat is gewoon de ziektewet. Het is alleen een vangnet, betaald door de overheid, voor mensen die ziek zijn en geen werkgever hebben. Wees dus blij dat je niet je volledige salaris krijgt uitbetaald want dan mocht jij (en elk ander werkend mens in NL) nu nog meer belastingen aftikken zodat de overheid dit kan betalen;)

Gaat erom dat ze gaan terugkijken vanaf Februari (toen kreeg ik ongeluk) terwijl hun pas uitkering hoeven te dokken vanaf Juli..

Die maanden dat mijn baas mijn salaris heeft doorbetaald (zodat hun niets hoefden te betalen) steken ze dus gewoon in hun zak.

En omdat hun zo achterlijk terugkijken krijg ik in feite veel te weinig als je kijkt naar de tijd die ik heb gewerkt. Ik werkte namelijk pas vanaf eind Juni (vandaar dat hun uitkering pas vanaf Juli hoeven te betalen).

De overige maanden tussen eind Juni en Februari waarin ik dus ''niet'' heb gewerkt tellen hun gewoon als 0 inkomsten. Zo gaat het uiteindelijke gemiddelde verdiensten over 1 jaar, waarvan ik 75% krijg als uitkering, wel heel erg laag uit vallen.

Nu krijg ik als ziektewet Bruto € 277,33. Dat is geloof ik wel ietsje minder dan 75% van +/- € 700,- wat ik eerst per maand verdiende.

Ja precies ! Heb je wel geluk mee gehad. Zoiets lijkt me dan ook gewoon mooi, als dat lukt, maar het bedrijf waar ik werkte lukt dat niet (meer).

Fotografie lijkt me ook leuk om te doen, maar ik weet dus niet of daar wel een markt voor is enzo. Dus of daar wel een leuk centje mee te verdienen valt. Meeste fotografen werken ook freelance, dus je bent ook nooit zeker van werk lijkt mij, en dat moet je zelf dan opvangen.

Melv, ik zou persoonlijk je interesse wat breder bekijken. Voorbeeldje, ik ben al vanaf klein kind gek van auto's, op de middelbare school moest ik eens gaan kiezen, techniek zou het sowieso gaan worden. M'n pa (ook constructeur) zei toen dat "een auto ook maar een machine" is, en daarom ben ik WTB gaan doen... Dus als je aan een scooter sleutelen leuk vind, vind je het waarschijnlijk ook leuk om bij een module/machinebouwer als AAE/MTA/enzovoorts (gewoon een voorbeeldje van bedrijven die ik ken, dit zijn Helmondse toeleveranciers van ons) als monteur te beginnen. Ik zeg niet dat het zomaar mogelijk is, ik ken je achtergrond niet, maar zie je interesse zo breed mogelijk zou ik zeggen... En fotografie lijkt me een behoorlijk onzeker beroep :)

Melv16:

Auto's en vroeger scooters zijn altijd mijn grootste hobby geweest, maar naast bijbanen in een scootershop en als autoverkoper heb ik het nooit mijn 'echte' werk willen maken.
Heb het idee dat op die manier de passie op een gegeven moment een beetje verdwijnt en het geheel een noodzaak wordt om je brood te verdienen. Hoeft niet per se, maar ik zie het wel eens gebeuren in mijn omgeving.

ik heb lang niet geweten wat ik überhaupt zou willen worden later, maar ik ben op een gegeven moment via amateurfotografie in de wereld van media en zo ook design en communicatie terecht gekomen.

Mijn huidige werk is weer iets compleet anders (afdelingschef in een bouwmarkt), maar daarnaast ben ik bezig met een studie communicatie en het opzetten van een klein mediabedrijf.

Hmm ja er is ook zo ontzettend veel keuze.. Hebben wel een arbeidsdeskundige die helpt, maar daar heb ik ook maar vage gevoelens bij. Woensdag aanstaande komt hij iig weer langs.

Word allemaal wel spannend omdat het nieuwe schooljaar weer bijna van start gaat.

De beroepen die de arbeidsdeskundige voorstelde heb ik tot nu toe nog niet echt mezelf in kunnen vinden. Fotografie kon ik me dan nog het meeste in vinden, maar daar heb ik ook mijn twijfels bij.

Heb ook al vanalles op internet gekeken, en kijken welke opleiding op ROC's en dergelijke aangeboden worden, maar heb daar vrijwel niks kunnen vinden wat een beetje in mijn straatje ligt.

Wat betreft de passie voor iets hebben wat kan verdwijnen als het veel doet, heb je wel gelijk in. Dan is op een gegeven moment ook de lol er vanaf.

Overal in mijn omgeving roepen ze dat ik wat met computers moet doen, maar ICT bijvoorbeeld lijkt mij niet echt leuk om te doen. Maar het is ook veel dat bepaalde beroepen veel meer inhouden dan wat ik denk, en dat is ook lastig om af en toe in te schatten.

Zit er behoorlijk mee in de knoop iig. Een BOL-opleiding word het niet in ieder geval, omdat ik dan weer terug moet naar een inkomen van vrijwel niets (misschien 100-200 per maand van een bijbaantje), terwijl ik gewend ben een fulltime salaris te krijgen.

Melv16:

Auto's en vroeger scooters zijn altijd mijn grootste hobby geweest, maar naast bijbanen in een scootershop en als autoverkoper heb ik het nooit mijn 'echte' werk willen maken.
Heb het idee dat op die manier de passie op een gegeven moment een beetje verdwijnt en het geheel een noodzaak wordt om je brood te verdienen. Hoeft niet per se, maar ik zie het wel eens gebeuren in mijn omgeving.

ik heb lang niet geweten wat ik überhaupt zou willen worden later, maar ik ben op een gegeven moment via amateurfotografie in de wereld van media en zo ook design en communicatie terecht gekomen.

Mijn huidige werk is weer iets compleet anders (afdelingschef in een bouwmarkt), maar daarnaast ben ik bezig met een studie communicatie en het opzetten van een klein mediabedrijf.

Ik doe een interne opleiding tot afdelingschef in een bouwmarkt, maar ben nu al tot de conclusie gekomen dat het niet een beroep is wat ik tot m'n 67e wil uitoefenen :p

Contract is twee weken geleden opgezegd, heb nog 2 keer werken te gaan en dan ben ik er voorgoed weg.

ik bedoel of je een vast of flexibel contract hebt, als je oproepkracht bent en je komt niet dan krijg je inderdaad niets. Maar ben je vast in dienst dan hoor je die uren uitbetaald te krijgen.

Back