Het grote wat doe jij voor werk?

Voor mij is mijn vrije tijd toch ook wel erg belangrijk hoor. Hoewel sommige vrienden in eerste instantie soms helemaal vol waren van carrière en hard werken, komen die er nu toch ook snel op terug. :)

80 uur in de week werken en dan beweren hoe geweldig het is, dan vraag ik me toch echt af wie je dan voor de gek houdt. Het zou niets voor mij zijn iig. :)

Iemand hier die promovendus is trouwens? Ik werd van de week gepolsd, maar ik weet het niet. Aan de ene kant lijkt het me wel tof (onderzoek doen opzich vind ik wel leuk), maar aan de andere kant: nog minimaal vier jaar voor een schijtloontje, de vraag wat het nou voor bijdrage levert aan je carrière (wil dan toch niet altijd in academische wereld blijven denk ik) en de bijkomende onderwijstaken zijn wel duidelijke de backdraws voor mij.

Voor mij is mijn vrije tijd toch ook wel erg belangrijk hoor. Hoewel sommige vrienden in eerste instantie soms helemaal vol waren van carrière en hard werken, komen die er nu toch ook snel op terug. :)

80 uur in de week werken en dan beweren hoe geweldig het is, dan vraag ik me toch echt af wie je dan voor de gek houdt. Het zou niets voor mij zijn iig. :)

Hehe, ik heb een beetje hetzelfde ja. Ik wil best carrière maken en hard werken, maar er is inderdaad een grens...en dan verdien ik liever wat minder. Nu ik eenmaal 40u per week werk ben ik pas gaan inzien hoe relaxt vrije tijd is. Ken ook een aantal gasten die 2x zoveel verdienen als ik maar die maken elke dag 10+ uur en werken zelfs thuis in het weekend door als het nodig is...dat zou ik echt alleen willen als ik iets voor mezelf zou beginnen.

Scheelt misschien ook wel als je tweeverdieners bent. Dan heb je nog wat extra buffer. Zo werkt vriend van me bij 1 van de big four en die heeft vorig jaar afgedwongen dat ie maar 4 dagen in de week werkt (niet echt gebruikelijk daar). En hij is dus nog onder de 30 hè. :)

Scheelt misschien ook wel als je tweeverdieners bent. Dan heb je nog wat extra buffer. Zo werkt vriend van me bij 1 van de big four en die heeft vorig jaar afgedwongen dat ie maar 4 dagen in de week werkt (niet echt gebruikelijk daar). En hij is dus nog onder de 30 hè. :)

Wij zijn ook tweeverdiener idd, vraag mij echt af hoe sommige mensen rondkomen op 1 salaris. Wij betalen wel veel huur per maand (650e) en komen met een gezamenlijk salaris van +- 4000 eigenlijk maar 'net' rond. Als je bedenkt dat er over een jaartje of 2 ineens een kleine rondloopt en er waarschijnlijk een salaris weg gaat vallen. Dan zijn je kosten hoger en je inkomsten lager...echt geen fijn vooruitzicht :D

Ik begrijp wel dat je uitgavenpatroon/prioriteit heel anders gaat liggen, maar vind het toch maar een rot idee dat je niet meer alles kan doen wat je leuk vind hehe.

Ik heb een koop appartement en kom met 2k netto gewoon rond hoor, kan meeste maanden nog wat sparen ook :)

Vanaf volgende week zit ik 5 maanden op 20 km van huis geplaatst, lijkt mee super om elke dag thuis te kunnen zijn voor het eerst in bijna 9 jaar...

Ik loog btw 't is 580 netto, scheelt maar 50 tientjes :P

Ben wel alleen heh, en Hilversum is echt niet goedkoop maargoed, kan gewoon de kroeg in maar niet 2 dagen vol gas in de week die tijd heb ik toch wel gehad.

Paar maandjes verder weer beetje meer centen ivm promotie, ga ik ook sparen. :)

Je inkomen is bruto neem ik aan? Anders gooi je echt veel geld weg als je huur maar 650 per maand is :P

Ja is uiteraard bruto mafketel :D Netto blijft er 2900 over ofzo, totaal gaat er 2500 per maand uit zonder gekke dingen te doen. Daarom vraag ik me af hoe dat gaat als er een salaris weg valt.

Ik begon bijna te twijfelen aan mezelf dus heb het maar even op een rijtje gezet. Dit is dus voor 2 personen en 2 auto's :

Huur 650
Benzine 300
Boodschappen 250
Zorgverzekering 250
Wegenbelasting 50
Autoverzekering 70
Elektra en warmte 100
extra belastingen (gemeentebelasting, rioolheffing etc) 50
extra verzekeringen (reis, wa etc) 50
Kleding 200
Sport/hobby's 200
Uitgaan/uit eten 100
Afschrijving auto's 100 (zet geld apart voor beurtjes etc)

Kom hiermee al op +- 2400 en dan zitten er geen dingen bij als vakantie, verjaardagen/cadeaus, onvoorziene kosten (wasmachine etc).

Back