Ongeluk gehad in Februari met de scooter. Mn toenmalige baas zei dat ik gewoon rustig aan moest doen met revalideren enzo, en dat hij mijn loon gewoon 100% doorbetaalde (8P) enzo.
Eind juni verliep mijn contract en werd niet verlengd tot onze verbazing. Na uitleg snappen we die beslissing dan weer wel.
Dat komt omdat het een 1mans zaak is en hij nu gewoon een volledig inzetbare monteur nodig heeft. Net zo iemand als ik voor mijn ongeluk, want het ging gewoon perfect enzo. Maar het is maar de vraag of ik de rest van mijn leven dat werk kan blijven doen (monteur in een scooterzaak) ivm hele dag moeten staan (mijn bovenbeen was gebroken, zit nu een pen in, en mijn knieschijf was verbrijzeld) en of ik nog wel goed kan sleutelen de hele dag, omdat mijn rechterpols (ik ben rechtshandig) ook gebroken was, in het gewricht nog wel.
Maar die mannen bij het UWV zijn ook gehaaid zeg, snap wel dat sommige mensen in de problemen komen wanneer ze in de ziektewet belanden. Ze gaan terugkijken naar mijn inkomen van 1 jaar geleden, vanaf Februari !!!
Ik werkte pas vanaf Juni vorig jaar daar, dus die maanden daarvoor had ik ''geen inkomen''. Dat tellen hun dus als 0, met als resultaat dat ik van hun veel te weinig zou ontvangen. En hun lekker profiteren van die maanden dat mijn baas het salaris volledig heeft doorbetaald.
Nou is dat voor mij geen probleem omdat de rest van het bedrag wat ik daarop misloop gewoon netjes word aangevuld door de verzekering van de tegenpartij.
Maar het ergste vind ik nog dat ik nu een ander beroep moet gaan zoeken, EN een andere opleiding, wat absoluut niet mee valt als je hart bij de scooters ligt