Het grote wat doe jij voor werk?

gewoon doen, enige moment waarop je flinke stappen kan maken in voorwaarden is tijdens wisselen van baan...

True, zo denk ik er ook over... alleen heb ik nog niet het maximale uit mn huidige baan gehaald, dat maakt het zo lastig. :) Het idee dat je bijvoorbeeld niet zal weten wat je eruit had kunnen halen lijkt me frustrerend... Maargoed, als je nooit risico's neemt...

Ik probeer overal er zoveel mogelijk uit te halen qua functie(s) en salaris. Als het moment is gekomen dat je voor je gevoel alles hebt gezien weet je het snel genoeg :) Dan is het tijd voor wat nieuws.

Ben van de week begonnen naast mijn media-adviseur functie met vormgeving/dtp van een uitgave (krant) van ons. Werd (helaas) een beetje voor de haaien gegooid aangezien er naast het adobe pakket ook andere programma's zijn waar mee gewerkt word en ik niet heeeel (niet) ingewerkt was :P
Opzich heel leuk om te doen, en even doorbijten nu in het begin maar dat maakt het ook wel leuk opzich. Salaris is in ieder geval weer omhoog gegaan, nu 1943,01 bruto. Over 3 maanden weer een verhoging want dan ben ik weer een jaartje ouder.

Wel heel veelzijdig nu :)

Ik was medewerker R&D mechanisch bij Dyna dental engineering. Daar deed ik d.m.v. van projecten nieuwe dentale implantaten en opbouwen ontwikkelen.

Maar ik heb vandaag me nieuwe contract getekend bij Sabic innovative plastics. Ga daar aan de slag als technician R&D. Ik ga daar b.v. mechanische testen uitvoeren op kunststof applicaties van o.a. klanten en werken in het optische lab om kunstofdelen te meten in 3D. Op vervorming, vochtgehalte, na diverse lak processen (b.v. spatborden) of door temp. invloeden enz.

(In een noten dop :P.)

Wispelturig materiaal, dat kunststof, kan je lekker veel onderzoek aan doen :P Succes in ieder geval :) Sabic klinkt me wel bekend in de oren...

Wat heb je eraan :+.

Zie topic-titel ;)

Ongeluk gehad in Februari met de scooter. Mn toenmalige baas zei dat ik gewoon rustig aan moest doen met revalideren enzo, en dat hij mijn loon gewoon 100% doorbetaalde (8P) enzo.

Eind juni verliep mijn contract en werd niet verlengd tot onze verbazing. Na uitleg snappen we die beslissing dan weer wel.

Dat komt omdat het een 1mans zaak is en hij nu gewoon een volledig inzetbare monteur nodig heeft. Net zo iemand als ik voor mijn ongeluk, want het ging gewoon perfect enzo. Maar het is maar de vraag of ik de rest van mijn leven dat werk kan blijven doen (monteur in een scooterzaak) ivm hele dag moeten staan (mijn bovenbeen was gebroken, zit nu een pen in, en mijn knieschijf was verbrijzeld) en of ik nog wel goed kan sleutelen de hele dag, omdat mijn rechterpols (ik ben rechtshandig) ook gebroken was, in het gewricht nog wel.

Maar die mannen bij het UWV zijn ook gehaaid zeg, snap wel dat sommige mensen in de problemen komen wanneer ze in de ziektewet belanden. Ze gaan terugkijken naar mijn inkomen van 1 jaar geleden, vanaf Februari !!!

Ik werkte pas vanaf Juni vorig jaar daar, dus die maanden daarvoor had ik ''geen inkomen''. Dat tellen hun dus als 0, met als resultaat dat ik van hun veel te weinig zou ontvangen. En hun lekker profiteren van die maanden dat mijn baas het salaris volledig heeft doorbetaald.

Nou is dat voor mij geen probleem omdat de rest van het bedrag wat ik daarop misloop gewoon netjes word aangevuld door de verzekering van de tegenpartij.

Maar het ergste vind ik nog dat ik nu een ander beroep moet gaan zoeken, EN een andere opleiding, wat absoluut niet mee valt als je hart bij de scooters ligt ;)

idd, nu nog leuk een aardig, maar ken weinig mensen die op hun 30ste nog met plezier aan een scooter sleutelen...

doorstap naar motoren ed, was dan beter geweest.

Lekker vooruitzicht idd nog 50 jaar aan scooters sleutelen. :P Maarja dat is een beetje flauw, want ik moet er sowieso niet aan denken dat ik 50 jaar hetzelfde moet doen.

Zou d'r niet teveel van wakker liggen iig dat je evt. wat anders moet doen. Er zijn echt nog zoveel dingen die je minstens zo leuk vindt, alleen waarvan je het zelf misschien nog niet weet. :)

Ongeluk gehad in Februari met de scooter. Mn toenmalige baas zei dat ik gewoon rustig aan moest doen met revalideren enzo, en dat hij mijn loon gewoon 100% doorbetaalde (8P) enzo.

Eind juni verliep mijn contract en werd niet verlengd tot onze verbazing. Na uitleg snappen we die beslissing dan weer wel.

Dat komt omdat het een 1mans zaak is en hij nu gewoon een volledig inzetbare monteur nodig heeft. Net zo iemand als ik voor mijn ongeluk, want het ging gewoon perfect enzo. Maar het is maar de vraag of ik de rest van mijn leven dat werk kan blijven doen (monteur in een scooterzaak) ivm hele dag moeten staan (mijn bovenbeen was gebroken, zit nu een pen in, en mijn knieschijf was verbrijzeld) en of ik nog wel goed kan sleutelen de hele dag, omdat mijn rechterpols (ik ben rechtshandig) ook gebroken was, in het gewricht nog wel.

Maar die mannen bij het UWV zijn ook gehaaid zeg, snap wel dat sommige mensen in de problemen komen wanneer ze in de ziektewet belanden. Ze gaan terugkijken naar mijn inkomen van 1 jaar geleden, vanaf Februari !!!

Ik werkte pas vanaf Juni vorig jaar daar, dus die maanden daarvoor had ik ''geen inkomen''. Dat tellen hun dus als 0, met als resultaat dat ik van hun veel te weinig zou ontvangen. En hun lekker profiteren van die maanden dat mijn baas het salaris volledig heeft doorbetaald.

Nou is dat voor mij geen probleem omdat de rest van het bedrag wat ik daarop misloop gewoon netjes word aangevuld door de verzekering van de tegenpartij.

Maar het ergste vind ik nog dat ik nu een ander beroep moet gaan zoeken, EN een andere opleiding, wat absoluut niet mee valt als je hart bij de scooters ligt ;)

Geloof me, over een paar jaar ben je blij dat je er mee gestopt bent. Die passie die je nu hebt met scooters verdwijnt over een paar jaar. Voor een monteur in loondienst is het gewoon niet te doen om daarmee een fatsoenlijk loon te verdienen, hoogstens als zelfstandig ondernemer en dan nog moet je je afvragen of je het de rest van je leven wilt doen. Ik ben nu 29 en ik vind scooters nog leuk als hobby, maar in een werkplaats staan en de ellende van een ander opknappen? Neu dank je. Succes met je revalidatie..

Hmm ja daar hebben jullie misschien ook wel gelijk in hoor, maar op dit moment vind ik het gewoon nog ontzettend zuur, dat ik door schuld van een ander een ander beroep en opleiding moet gaan kiezen, nu ook ''geen inkomen'' meer heb (op dit moment nog niks gezien, moet het met me reserves doen).

Hebben van de verzekering van de tegenpartij een arbeidsdeskundige die helpt enzo, maar af en toe heeft hij ook maar vage argumenten om iets wel of niet te doen (voorbeeld: Wat nou als Melvin een vriendin in Groningen krijgt, dan krijgt hij weer problemen met .... als beroep).

Misschien dat ik nu de kant van fotografie in ga, tenminste, dat is het enige wat ik kan bedenken.

De arbeidsdeskundige stelde de fijnmechanica of grondverzet voor, hoe die daarbij komt mag Joost weten, want die 2 dingen lijken me dus echt totaal niets aan.

Heb er gemengde gevoelens bij, bij die meneer.

Ten eerste moet je iets kiezen wat je graag doet, want meestal blijf je dat voor de rest van je leven doen. Maar kijk ook naar de arbeidsvoorwaarden in de sector en de werkgelegenheid. Je kunt wel iets leuks vinden maar als je er later achter komt dat er geen werk is of tegen slechte voorwaarden, levert het nog niets op. Kies iets waar je zeker van bent, en laat een ander niet de keuze voor je maken.

Ik moest 3/4 jaar geleden ook noodgedwongen stoppen met me werk omdat al me pezen doormidden waren gesneden na een glas incident tijdens het stappen. Heb toen op eigen initatief tijdens me ziektewet wat certificaten gehaald en daarna heb ik in hetzelfde bedrijf een betere baan gekregen. Was constructie bankwerker ( tig aluminium lasser). Ben nu meewerkend voorman van de voorbewerking van hetzelfde bedrijf.

Hier was het net gebeurd, zo dronken als wat om 6 uur s'ochtends

[ir]http://members.home.nl/m.aalmoes/hand/10052008076.jpg[/ir]

8 uur s'ochtends eindelijk aan de beurt

[ir]http://members.home.nl/m.aalmoes/hand/10052008081.jpg[/ir]

Volgende dag geopereerd en kwam me liefe dochtertje langs

[ir]http://members.home.nl/m.aalmoes/hand/11052008085.jpg[/ir]

37 hechtingen

[ir]http://members.home.nl/m.aalmoes/hand/Afb051.jpg[/ir]

pezen oprekken met elastiek

[ir]http://members.home.nl/m.aalmoes/100_2144.jpg[/ir]

Damn! Klinkt echt als een horror verhaal. Maar goed dat je er weer enigszins boven op bent. Een beter functie is dan een geluk bij een ongeluk.

Ja precies ! Heb je wel geluk mee gehad. Zoiets lijkt me dan ook gewoon mooi, als dat lukt, maar het bedrijf waar ik werkte lukt dat niet (meer).

Fotografie lijkt me ook leuk om te doen, maar ik weet dus niet of daar wel een markt voor is enzo. Dus of daar wel een leuk centje mee te verdienen valt. Meeste fotografen werken ook freelance, dus je bent ook nooit zeker van werk lijkt mij, en dat moet je zelf dan opvangen.

Back