Het grote vuurwerktopic 2008-2009

Ik zou er sowiezo niet aan beginnen om een eigen buis te maken omdat je ook precies moet weten hoeveel speling je tussen de shell en de mortier nodig hebt. Als deze te klein of te groot is kan de mortier geen snelheid opbouwen en klapt hij in of net boven de buis. Als je dat idd met een 3''+ mortier zijn de gevolgen echt niet te overzien.
 
Shell in de buis, lont verlengen met visco (groene lont) of elektrisch ontsteken. Aan bijna elke shell zit namelijk schietlont!

Veiligheids afstanden zijn ook simpel.
3 inch is 75mm daarvoor moet je 75 meter afstand houden! en zo loopt het op.
 
maar hoe doen jullie dat dan, aansteken in buis gooien, en hard rennen?

Gewoon shells al op de dag voor oud op nieuw, of gewoon in de middag verlengen met ongeveer 10-15cm visco lont per shell. En dan is het gewoon, shell in de buis laten zakken, visco aansteken, wegrennen en genieten.
 
Vraagje, ik wil mijn balkon opfleuren met een paar leuke bloembakken. ;););) Ik heb gekozen voor glasvezel mortierbuizen, alleen heb ik per ongeluk 4'' buizen gekregen. Alleen zijn mijn bloemen 3'' dus dat past niet echt lekker. Dus als iemand mij kan helpen aan 3'' bloembakken voor mijn 3'' bloemen, misschien ruilen tegen mijn 4'' bloembakken? :P het liefst in omgeving Den Haag.
 
ik zou het idd niet wagen, sommige bloemen zijn gevaarlijk als ze niet zo hoog groeien. Heb wel eens meegemaakt dat 1 maar 8-10m hoog was geworden...en dan kan je wegrennen! Vooral als het een 10+" is!
 
iemand mischien wat info over de prijs van cobra 6? wat kosten ze ongeveer in de winkel, wat zijn een beetje de prijsen via een handelaar in nederland, enz enz?
 
ik kan vlinders? krijgen net zo groot als een toiletrol (zonderpapier) iemand die deze kent?



Wow...zijn ze dikker dan dat ze lang zijn zegmaar? dat zou betekenen dat je de echte oude gigavlinders kan krijgen? Dat zou raar zijn, die dingen zijn volgens mij al een jaartje of 3 uit de omloop.
 
iemand mischien wat info over de prijs van cobra 6? wat kosten ze ongeveer in de winkel, wat zijn een beetje de prijsen via een handelaar in nederland, enz enz?

Over het algemeen gaat cobra 6 bij losse verkoop weg voor 25euro per 3 stuks. Bij grotere aantallen is dat bij elke handelaar weer anders.
 
Wow...zijn ze dikker dan dat ze lang zijn zegmaar? dat zou betekenen dat je de echte oude gigavlinders kan krijgen? Dat zou raar zijn, die dingen zijn volgens mij al een jaartje of 3 uit de omloop.

yep zelfde verhoudingen als een toiletrol (misschien ietjes dunner)

kerel had er een paar bij zich vandaag....

ik ga morgen 10 stuks halen, voor 25 euri..
 
Haha idd, het is weer december hoor..

De verhalen vliegen je weer om de oren.
Vanavond beweerde een gozer 7inch mermaid pijlen te hebben gehad vorig jaar:L
en dat voor 25 euro per stuk:W
 
ik vertel geen verhaal, geen verstand van vuurwerk laat staan dat ik weet wat giga vlinders zijn.... dit krijg ik voorgeschoteld van de gene die aan mij levert..

zal wel foto maken als ik ze hebt
 
Ja idd, denk ook wel BSC. En 25 euro voor 10, dan koop jou bron het niet direct uit de winkel maar van iemand anders die er ook al winst op heeft gemaakt denk ik :P
 
Back
Top