Het grote vuurwerktopic 2008-2009

buisjes kosten nog wel wat Joris, maar voor een karton zou ik zeker meerdere buizen kopen. Geeft ook een veel mooier effect als elke keer 1 tegelijk.

ook zijn de buizen soms lastig te krijgen.

voorbeeldjes van een goed stevig rekje:

ilxh90.jpg


rekjk0.jpg


[ir]http://img90.imageshack.us/img90/586/image004te9.jpg[/ir]
 
Last edited:
Wat ik me dus afvraag wat miss wel noob achtig is :P Moet je onder die shell nog kruit plaatsen om de lucht in te krijgen of gaat hij vanuit zichzelf?
 
een shell wordt altijd uitgevoerd met een stijglading, is daarom erg belangrijk dat je de lont omhoog doet ;)

Ze zijn er ook wel zonder stijglading, alleen kom je die amper tegen in het illegale cirquit. (denk aan zink shell's)

@ Mark, lijkt me logisch dat ze ook nog goed vastgezet worden en niet zo op straat worden gezet :)
 
Zorg wel voor een goede stevige bodem, maak het ook niet van waaibomen hout maar een beetje stevig spul.

En om je rekje goed stevig vast te zetten een houten paaltje(s) de grond in rammen en dan kan je hem zo met een spanband vast trekken. :)

Indien je nog meer wil weten, of iets niet geheel duidelijk is graag vragen. (nogal komt het dom over.) Als er namelijk iets mis gaat gaat het ook goed mis.
 
Last edited:
gewoon na iedere shell de buis even leeg gooien, en kijken of er geen gloeiende resten meer in zitten.
uitteraard moet de buis niet te warm meer zijn.
daarna gewoon shell erin, en je kop nooit boven die pijp houden:D
zo kan er niet veel mis gaan.
 
Ik zou het op save spelen en de buizen kopen die er voor gemaakt zijn. pvc is in mijn ogen niet sterk genoeg en een te dunne wand dikte. Aluminium is gevaarlijk, want stel hij blijgt hangen gaat de buis dus scherven...

zoals al eerder aangegeven zijn er meerder shops waar je gewoon online kan bestellen.
 
Let wel op, niet elke stale buis is geschikt om shells te schieten..

Sommige shells kan je alleen met stalebuis schieten, maar dat zijn niet de doorsnee shells die in de handel zijn.
 
Ik zou het op save spelen en de buizen kopen die er voor gemaakt zijn. pvc is in mijn ogen niet sterk genoeg en een te dunne wand dikte. Aluminium is gevaarlijk, want stel hij blijgt hangen gaat de buis dus scherven...

zoals al eerder aangegeven zijn er meerder shops waar je gewoon online kan bestellen.
Alu trekt ook nog eens teveel krom bij verwarming, of het scheurt door de hitte.
Beter haal je gewoon HDPE buizen, kosten rond de 10 voor 3" en 15 voor 4". Na het schieten even laten afkoelen en dan met een vochtige doek op bv een wc borstel, klinkt raar, door de buis. Dan is deze schoon. MAar maak de doek niet te nat. Verder gewoon opletten, genoeg verlengen en geen domme dingen ermee doen, als het met een 3" of groter misgaat, gaat het goed mis.

En over dat sommige shells alleen met ijzer wordt geschoten klopt ook niet helemaal. Meestal worden bij shows cilinders hieruit geschoten dacht ik, omdat cilinders meer stijglading nodig hebben, en hierdoor dus meer kracht op de wand komt te staan. Je hebt ook speciale HDPE buizen voor cilinder shells.
 
Back
Top