Het grote vuurwerktopic 2007-2008

Status
Not open for further replies.
Vreemd, de Spring Thunder 19s was zonder KvK verkrijgbaar, niet te harde knallen maar wel erg leuk..
Ik hou me aanbevolen voor leuke blokjes...
 
Volgens mij niet meer.

was idd een erg vet blok:D 2 of 2,5 inch was het geloof ik.

Ik had het in me vorige post btw niet over nederlandse spullen he:X
Foto's zullen nog wel komen;)

Deze is nog wel te krijgen:

TB234: 20/30/75mm 92schots 90sec
Description: Golden crackling chrysanthemum; green comets up to red peony with coconut pistil; silver spiral tail comets; green comets to golden crackling coconuts; red comets to silver crossetts with time rain; red, green, blue, orange, violet, silver blinking big peonies; sunflowers; golden crackling chrysanthemum; titanium salute

is van het merk tropic en bij sommige handelaren wel te verkrijgen zit 10x3inch salutes in.

Verder zijn er van tropic nog meer blokken met grotere kalibers erin
 
Sierblokken zijn steeds lastiger te krijgen. Wel zijn er nog blokken tot 3 inch in de omloop. Maar over het algemeen zijn het de blokken tot 30mm die verkocht worden. Maar dit is uiteraad ook van goede kwaliteit en van veel verschillende merken te krijgen.

Bonbridge, tropic, jorge enz...

Ik heb zelf ook een 5tal blokjes staan namelijk de:

TB216 : 100x30mm 58sec
Description: Red tail to red coconut with crackling; green tail to green coconut with crackling; silver tail to silver coconut with crackling; yellow tail to yellow coconut with crackling; blue tail to blue coconut with crackling.

TB305: 105x30mm 48sec
Description:
1.Green comets to golden glittering burst;
2.Silver tails to coconuts;
3.Exotic yellow mines to red and blue burst; crackling mines to golden rustle polypus;

TB234: 20/30/75mm 92schots 90sec
Description: Golden crackling chrysanthemum; green comets up to red peony with coconut pistil; silver spiral tail comets; green comets to golden crackling coconuts; red comets to silver crossetts with time rain; red, green, blue, orange, violet, silver blinking big peonies; sunflowers; golden crackling chrysanthemum; titanium salute

Verder heb ik nog 2 waaiers staan van 44x30mm en uiteraad de rollen en het klein spul.

Als ik het spul op de foto kan zetten zal ik het doen, waarschijnlijk pas na oud en nieuw de foto.

Ze zijn niet lastiger te krijgen...
Het probleem is gewoon dat je boven in Holland woont
Hier bij de belgische grens word je er dood mee gegooid
 
Ook met mortierblokken??

Dat is dus iets anders dan Flowerbedden he;)
Een flowerbed is zegmaar kleine kalibers, dus die 30mm dingen die je vaak tegenkomt.
Een mortierblok is groot kaliber dus vanaf 2" ongeveer.
Daar is dus echt wel lastig aan te komen. Vroeger had je nog de 3'' en 4'' blokken, die kom ik nu nooit meer tegen eigenlijk.
 
Ook met mortierblokken??

Dat is dus iets anders dan Flowerbedden he;)
Een flowerbed is zegmaar kleine kalibers, dus die 30mm dingen die je vaak tegenkomt.
Een mortierblok is groot kaliber dus vanaf 2" ongeveer.
Daar is dus echt wel lastig aan te komen. Vroeger had je nog de 3'' en 4'' blokken, die kom ik nu nooit meer tegen eigenlijk.

Dat weet ik:)
Als je de juiste mensen kent hier aan de grens kom je er vrij makkelijk aan
 
ik ben op zoek naar iemand die mij kan voorzien van vuurwerk:)

zink 901/902:
bsc supervlinders:
shell's:

ik wil aardig wat hebben dus moet wel een beetje normaale prijs zijn!

als je wil ben ik een goede klant van je;)
 
Vandaag ben ik samen met mijn vriendinnetje om half twee op de snorscooter van mijn moeder vertrokken richting Baarle-Nassau. na 1 kleine regenbui gehad te hebben en een hoop wind tegen kwamen we uiteindelijk aan in baarle. Scooter naast de Zeeman gezet zodat het niet zo op zou vallen.

Eerst rustig door het dorpje gelopen en daarna even naar loots en zena geweest. Uiteindelijk mijn spulletjes gehaald bij Zena, Namelijk:

1× nitraat
6× Bermuda triangles
1× Spanish crackers
2× nitraatmatjes van 60
1× 5.000 knaller
Hierbij kreeg ik van gijs volgens mij nog een aantal pakjes nitraten en vlindertjes bij.

Hierna nog even een frietje gehaald met vieze mayo. Uiteindelijk bedacht ik dat nog wel even wat bij kon halen. We waren toen al weer bijna bij het scootertje dus maar even snel op en neer met het scootertje naar zena.

Terwijl ik bij zena binnenstond kwam er een politiewagen voorbij rijden, met een blond vrouwtje als bijrijder en een blonde dunne landverrader achter het stuur. even verder op bij die beddenzaak oid. stond mijn vriendin op het scootertje inclusief gevulde tas met vuurwerk op de treeplank. Ik zei toen ik terug kwam van zena dat we maar even moesten wachten met terugrijden voor het geval dat ze ons op zouden wachten oid.

dus wij 3 kwartier later vertrokken. halverwege het fietspad dwars door het bos zag ik een busje in de bosjes staan. en inderdaad je raad het al. Dezelfde fijne mensen zaten in het busje. Ze vroegen mij vriendelijk af te stappen en of dat ze in mijn tas mochten kijken. Ik vroeg of ze daar bevoegd voor waren en wat hun redenen hiervoor waren. met als antwoord dat het een bekende smokkelroute voor illegaal vuurwerk zou zijn. Hierop antwoorde ik dat ik het geen goed idee vond dat meneer in mijn tas zou kijken omdat er persoonlijke spullen inzaten. Als ik zo bijdehand zou blijven doen dan moest ik maar mee naar bureau komen. Dus uiteindelijk toch maar laten kijken. want vroeg of laat komen ze er dan toch wel achter.

met andere woorden. Het was weer een duur weekend....
vuurwerk kwijt en de boete komt over een tijdje wel binnen.

iemand btw een idee over de hoogte van een boete? moet ik een bedrag van €150 verwachten of misschien wel meer?
 
die dingen varieren nog al... denk idd dat jij er met een boete vanaf komt ik moest voor 10 knappijlen avondje zitten en 100 uur taakstraf.
maar boete's zijn tegenwoordig ook ZEER hoog!!
 
ik had niet meer dan 100 stuks bij. en ook niet bijzonder zwaar vuurwerk,had even wat rondgekeken @AVP enzo en daar stond dat mensen een boete kregen van ongeveer 100 tot 150 euro, en dat had echt te maken met de hoeveelheid vuurwerk.

bedacht me vanmiddag, kreeg nog een pak pirats gratis bij zena etc. dus ik zat ruim over de 100 stuks wordt dus 150 euro boete i guess
 
Last edited:
Goh beetje logisch of niet...

Er wordt btw in duitsland gewoon wel vuurwerk verstuurd. En die beste man die bezorgd ook in NL dmv een koerier... Het gaat hier wel om duits legaal vuurwerk
 
Ik hou het dit jaar bij 10 vlindertjes (die in zwarte doosje) en 2 lawinepijlen.
Verdr heb ik nog wat patronen van vorig jaar, eens kijken of die het nog doen:P
 
ik heb een lijstje door gekregen van wat ik kan kopen bij een vriend van me,

100.000 rollen van Horse Brand. 90,- per stuk
Bombe' rohr mortieren 7 shots 2" met afschietbuis! . 50,-
Flowerbed mortierblokken 1 tot 3" 150,-

Maar sijn dese prijsen duur, of redelijke prijsen, en heeft iemand ervaring met dat mortier blok en die andere mortieren? en is hetwat, of totaal nix.
 
ik heb een lijstje door gekregen van wat ik kan kopen bij een vriend van me,

100.000 rollen van Horse Brand. 90,- per stuk
Bombe' rohr mortieren 7 shots 2" met afschietbuis! . 50,-

Flowerbed mortierblokken 1 tot 3" 150,-

Erg duur.

100k maakt je dealer een dikke 40-50 euro winst op
Bomberohr (is sws altijd al fixed, dus dat 'met buis' slaat nergens op) pakt ie ook dik 200-300% winst.
Blokken is verder weinig over te zeggen, moet je even vermelden welke t zijn ;)
 
Dit zijn de kleine broertjes van de Explod waar bijna iedereen t over heeft, deze hebben 26 gr, de 'echte' 50 gram.

De grote kosten volgens mij 12 euro per 3 in een italiaanse vw shop (staat ook online, weet alleen ff de site niet meer)

ik heb de grote, heb er 15 euro perstuk voor betaald :X, wel moeilijk aan te komen dus ws zijn ze daarom zo duur...

Verder heb ik extremes (lawinepijlen), iemand ervaring mee? Laat alles tot de laatste dag bij mijn handelaar liggen.. (aangezien ik al een strafblad heb voor het in bezit hebben van illegaal vuurwerk) dus heb t nog niet afgestoken.. filmpjes op youtube zien er niet verkeerd uit..

Iemand trouwens intresse in 3" jorge shells met effect.. zoek eigenlijk alleen salutes alleen kan er dit jaar moeilijk aankomen :S
 
Erg duur.

100k maakt je dealer een dikke 40-50 euro winst op
Bomberohr (is sws altijd al fixed, dus dat 'met buis' slaat nergens op) pakt ie ook dik 200-300% winst.
Blokken is verder weinig over te zeggen, moet je even vermelden welke t zijn ;)
Dat kan je dus totaal niet zeggen hoeveel een handelaar winst maakt.
Die jongen komt uit Amsterdam, daar is alles over het algemeen al duurder..
Je weet niet hoeveel mensen er tussen in hebben gezeten.
En 40,- voor een 100k moet je erg groot afnemen. Vanaf 100 stuks ofzo.


Btw, ik was gisteren op een verjaardag van me neefje daar vertelde iemand (jochie van 16) dat ie vorig jaar supervlinders had gekocht voor 50,- per doos:o8P
Toen ik zei wat ik ervoor betaal, sloeg ie stijl achterover:W
 
Dit zijn de kleine broertjes van de Explod waar bijna iedereen t over heeft, deze hebben 26 gr, de 'echte' 50 gram.

De grote kosten volgens mij 12 euro per 3 in een italiaanse vw shop (staat ook online, weet alleen ff de site niet meer)
Volgend jaar maar is een ritje Italië doen in de zomer:D
Geen geld iig:P Dat betaal ik nog geen eens bij 300+ afname:D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top