Het grote vuurwerktopic 2007-2008

Status
Not open for further replies.
idd de explod is er dit jaar, maar deze zijn niet goedkoop !

Ze zeggen wel dat deze harder knalt als een italiaanse bom, maar ik heb het nog niet gehoord

gemiddeld betaal je iets van 8,5 p.s ongeveer(kan ik ze voor krijgen, geen id of dit duur is) er zit 50 gram flash in.

fototje

vuurwerk20062007441gz4.jpg

naast een nitraat

die probeer ik dus ook nog te krijgen maar geen idee waarzo.
weet wel dat ze uit roemenie komen?
vvolgend jaar toch maar eens tripje oostblok maken:P
tegenwoordig komt alles uit polen en die kan uit :(

zijn wel te krijgen bij de "dealertjes" maar je betaald +- 85 per 10 dus is wel flink prijzig:)

ik dacht trouwens dat ze uit italie kwamen .....

zien er goed uit.
de klap is te vergelijken met een italiaanse bom las ik op een forum, en als je zag met wat voor prijzen die dingen verkocht werden echt belachelijk:P

zijn wel te krijgen bij de "dealertjes" maar je betaald +- 85 per 10 dus is wel flink prijzig:)

ik dacht trouwens dat ze uit italie kwamen .....

Als je ze in grotere hoeveelheden koopt kun je ze stukken goedkoper krijgen maar dan moet je wel de juiste persoon hebben.

Carbidschieten is pas écht mannelijk!

Al die Chinese troep, bah :+

Haha hier net zo:) doe wel wat vuurwerk maar wel eerst 2 dagen lang carbid knallen:)
1 melkbus en 1 oude gasfles met oude melkbus erop gelast, gaat al 3 jaar goed dit jaar weer, wel eerst weer deksels en ballen zoeken.

haha ik ben meer van het vuurwerk maar ik wil wel met carbid gaan proberen :)

iemand uitleg hoe dat precies werkt?

Je koopt carbid:P hier kan dat gewoon bij de fietsenmaker.
Neem een goede stalen melkbus, boor ergens een gaatje bijv. zijkant of onderkant van ong 3 mm.
En dan klontje carbid erin half bekertje water erbij en dan deksel erop rammen met (of zonder) jute zak ertussen:P
Dan tijdje geduld en dan met een fakkel aansteken, ik heb zelf altijd bus in een autoband staan.
Aanrader knoop een stuk touw aan je deksel:P

Verleden jaar op 30dec.
30122006030.jpg

En deze op 31dec. met grote bus, niet normaal trouwens hoe hard dat ging 1x heeft van de 50 toeschouwers en wijzelf niet eens de deksel zien wegschieten en ook niet terug gevonden dus:P

Last edited:
even een vraagje over zink pijlen;
ik heb het idee dat de 901's zachter zijn dan de 902's, klopt dit of maakt het geen zak uit?

even een vraagje over zink pijlen;
ik heb het idee dat de 901's zachter zijn dan de 902's, klopt dit of maakt het geen zak uit?

Maakt niks uit volgens mij, zink 902 heeft gewoon een vonkenregen als die opstijgt en knalt, voorderest kan ik geen verschil vinden tussen die 2.

Last edited:
zien er goed uit.
de klap is te vergelijken met een italiaanse bom las ik op een forum, en als je zag met wat voor prijzen die dingen verkocht werden echt belachelijk:P

Idd prijzen heb ik ook al gehoord van minimaal 8,5 tot 12,5+ per stuk.

En @ michel grote hoeveelheden zijn altijd goedkoper maar als je er 10 wil hebben koop je er geen 200 b.v :P

Beiden gewoon goed spul, gewoon kopen mits de prijs reël is.

voor die vlinder zou ik max 20 betalen en die nitraten ook.

Zelf onderhand ook al aan het verzamelen aan, heb het gelukkig ergens anders op kunnen slaan.

Heb nu:
3x 1,5 inch candle
2x 2,5kg waaiers
1,2 kg fontijnen
Stuk of wat zink pijlen
Carbid
Bult patronen
Binnenkort nog een paar blokken ophalen en een tig aantal grote sierpotten en rollen uit belgië

Bovenste Sijn giga Vlinders, en daar onder zijn nitraatjes zonder vlammetje ofzow gewoon goeie knal :)

Het is niet de bedoeling om hier spul aan te bieden, en als ik jou was zou ik dat ook niet doen, er lezen hier ook ander soort mensen mee :)

En heb je echte giga vlinders ??? foto ? want die zijn heel moeilijk te krijgen omdat ze dacht ik niet meer gemaakt worden :)

BSC is een ander verhaal(super vlinder)

En die van vorige pagina zijn gewoon de bsc ! dus geen giga vlinder :)

laat eerst maar eens foto's zien van de giga's

giga vlinders zijn 8 jaar geleden geproduceerd daarna niet meer ( de crepe versie dan)

Idd prijzen heb ik ook al gehoord van minimaal 8,5 tot 12,5+ per stuk.

En @ michel grote hoeveelheden zijn altijd goedkoper maar als je er 10 wil hebben koop je er geen 200 b.v :P

Ik heb het gewoon over een karton en daar zitten er niet zo veel in.

Khb 70 giga vlinder en 20 nitrate ligge :). iemand ie giga's Kope !?

Bovenste Sijn giga Vlinders, en daar onder zijn nitraatjes zonder vlammetje ofzow gewoon goeie knal :)

Niet dus he, de vlinders die jij hebt zijn super vlinders, en wel de BSC.

@ M@rtijn, de 902 HADDEN een zilverstaart met opstijgen, en een titaniumboeket bij de knal.
Tegenwoordig is de staart er uit, he ti boeket is er nog wel :)

Ik heb het gewoon over een karton en daar zitten er niet zo veel in.

300 per karton vind ik behoorlijk wat :+

Hmmm zal eens een 902 afsteken binnenkort, ik dacht dat er nog steeds een zo'n staart hadden :)

@ sr-50 ik denk niet dat er veel mensen aan een 24" mortier kunnen komen :P

Status
Not open for further replies.
Back