Gast, als ik dit zie krijg ik er echt weer zin inRaceroxie said:
Bart, je bent echt een oud wijf en een moraalridderBart.T@zipsp said:MAN JE BENT ECHT STOM BEZIG! :L
ik lach me rot als ze je pakken
In Nederland welLaurens. said:aight, zal die 50 gram het verschil maken?
Jz. said:In Nederland wel
De knal is goed, gelijk aan de ''op de leggen'' gekleurde supervlinders.maximalistixx said:het kan net het verschil zijn tussen veilig en levensgevaarlijk.
het maximum aantal gram wat in een legale pot mag zitten is idd 200gram zoals eerder al werd bevestigt.
ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de karton kleurige supervlinders, ook wel crepe of timefuse vlinders genoemd. ze zijn iets langer dan supervlinders, bevatten iets meer kruit, en hebben een strijkkop met lont, dit weet ik, maar hoe is de knal? en is het lont velig genoeg?
Raceroxie said:De knal is goed, gelijk aan de ''op de leggen'' gekleurde supervlinders.
Alleen was ik vorig jaar niet echt te spreken over de kwaliteit van het lont, als je deze wggooide ging de vlinder 9 van de 10 keer namelijk uit
Hoe het dit jaar is weet ik niet, pas eentje afgestoken en die hadden we neergelegd.
maximalistixx said:tja het is niet dat ik bang ben mn poten te verliezen, ik steek pantzerfausts ook gewoon met een aansteker aan, strijkers ook, ga ni tig luciferdoosjes kopen voor een paar strijkers, waarbij je met 1 strijk een doosje sloopt. het is meer het idee dat het lont hapert als je gooit. je kan hem neerleggen, daar heb je gelijk in. maar om elke vlinder op de grond te leggen, en aantesteken met een astro vink net iets teveel van het goede.
Jz. said:Liever iets teveel van het goede en minder kans dat je je poot verliest 8P
zo denk ik erover iig. Het liefst heb ik gewoon iets met een lont 8)
nee ik weet wat de gevolgen kunnen zijnRonaldV said:Bart, je bent echt een oud wijf en een moraalridder.
Laat hem lekker doen wat ie wilt doen, iedereen zo ze ding.
damn hoe mensen tegenwoordig wel niet op elkaar letten :X
maximalistixx said:tja het is niet dat ik bang ben mn poten te verliezen, ik steek pantzerfausts ook gewoon met een aansteker aan, strijkers ook, ga ni tig luciferdoosjes kopen voor een paar strijkers, waarbij je met 1 strijk een doosje sloopt. het is meer het idee dat het lont hapert als je gooit. je kan hem neerleggen, daar heb je gelijk in. maar om elke vlinder op de grond te leggen, en aantesteken met een astro vink net iets teveel van het goede.
JorneP said:Beter doe je het met een astro, ik was vorig jaar bijna me handen / gehoor kwijt door zoiets (voetzoeker die een vonkje afgaf..).. hand zag er ook niet gezond uit toen :X
Dus als ik jouw was; denk na als je zoiets gaat afsteken; gebruik astro o.i.d
Ik heb ervan geleerd (ookal was het niet mijn fout), ik hoef geen vuurwerk meer; ik heb me handen nog
maximalistixx said:ik begrijp je punt, en natuurlijk heb je gelijk, de reden waarom ik reageerde op dit topic was of de knal en veligheid van kartonnen super vlinders redelijk was. de veiligheid staat zeker voorop, en ook ik heb een hoop verkeerde dingen zien gebeuren met vuurwerk, hierdoor ben ik kritischer tegenover vuurwerk en vraag ik naar de veiligheid, jullie zeggen als je een vlinder met kop hebt gooi er een astro voor, ik heb zoiets van, dat is teveel van het goede. beter koop ik die vlinders niet, en zorg ik voor een behoorlijke veilige knal, het is niet dat ik koppig ben , maar als je zo een stukje vuurwerk moet afsteken, dan heb ik liever een betere, veilige harde knal
Op dat moment voel je vrij weinig (denk ik) ..RemcoV said:, hoe moet je je voelen op zo'n moment