This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote politiek topic #2

dat boeien e.d. zie ik wel wat in..
maar wat verstaan ze voor de rest onder 'geweld gebruiken' ?
heel wat van die beveiligers is van dat 'uitschot' dat geen andere baan kon vinden en het leuk vind om met een V rond te lopen heb ik altijd het idee
 
Het begint natuurlijk bij het uit handen geven van kleine dingen.
We beginnen met cameras op plaatsen waar het blijkbaar nodig was..nu hangen ze overal.

Overigens mag je officieel al burgeraanhoudingen doen ed.
 
Ik hoop dat ze met geweld gebruiken dingen bedoelen als iemand onderuit halen als hij weg rent, op de grond gooien als iemand niet meewerkt e.d.
 
Je geeft wel het gebruik van geweld uithanden...dat waar de overheid een monopolie over moet hebben (gelukkig).

en het kan eindigen met particuliere gevangenissen?
Blackwater achtige toestanden?


Het begin is er zo...het lijkt zo onschuldig.
 
De PVV is tegen het wetsvoorstel van Donner om de financiering van partijen openbaar te maken.
Dus wij mogen niet weten van wie de PVV het geld krijgt. Waarom niet?
 
Als particuliere beveiliger geef ik mijn mening maar..

Er zit veel verschil tussen beveiligers. Je hebt veel verschillende taken die ze doen.

Zelf ben ik havenbeveiliger (International Ship and Port Facility Security code), niet te vergelijken met een winkelbeveiliger of die surveillant bij jullie op het bedrijventerrein.

Mijn persoonlijke mening is dat wat meer bevoegdheden best officieel zou moeten mogen bij ons. Nu wordt dat al, oogluikend, door de vingers gezien. Denk je echt dat ik vriendelijk blijf als iemand een vrouw mishandeld heeft? Of dat ik tegen iemand die voor 10.000 euro (straatwaarde) drugs bij zich heeft zeg; 'meneer, wilt u hier even wachten totdat de politie is gearriveerd?'.

Daar hebben wij veel mee te maken, net zoals illigalen, explosieven, diefstal uit trailers Totaal niet te vergelijken met de huis-tuin en keuken gereintrigeerde beveiliger..

Dus, wat mij betreft ben ik het eens met meer bevoegdheden, maar zeker niet klakkeloos de complete beveiligingswereld meer macht geven..

PS: Logischerwijs moet er dan ook eerst een papiertje gehaald worden natuurlijk, met de huidige kennis die je mee krijgt kan je niet veel.
 
De PVV is tegen het wetsvoorstel van Donner om de financiering van partijen openbaar te maken.
Dus wij mogen niet weten van wie de PVV het geld krijgt. Waarom niet?

Hmm, ergens snap ik 't wel.
Mensen/bedrijven kunnen erop afgerekend worden, wanneer ze bijv PVV geld geschonken hebben.
Je bent als kiezer ook niet verplicht aan jan en alleman te vertellen op welke partij je hebt gestemd.

Andere kant van 't verhaal snap ik ook wel. Giften in ruil voor diensten/voordelen zijn ook niet gewenst.
 
Israël vreest dat de Islam te veel invloed krijgt in Europa.
Dit ten nadele van de joodse zaak dan. Om dit tegen te gaan sponsoren ze Wilders om dit tegen te gaan.
Direct of via Amerikaanse joden.

Het zou zo maar kunnen!
 
Naja, dat zou inderdaad onwenselijk zijn.
Door de manier waarop PVV nu zo op de bres springt, lijkt er wel wat achter te zitten.
Een partij zou niets te verbergen moeten hebben..

Ik ben dus ook voor openbaring, maar zoals ik al zei, snap ik ook wel dat 't bij een, in dit geval, rechtse partij wat moeilijker kan liggen (extremere vormen zoals Tinne noemt buiten kijf gelaten).
 
Tja als je altijd met modder gooit moet je niet huilen als mensen willen weten wie je financiert. Er zal wel iets dubieus aan de hand zijn en het is natuurlijk Wilders troef om altijd over het subsidie-infuus te klagen, iets wat wellicht lachwekkend wordt bij meer openheid.

Daarbij ben ik ook gewoon echt heel benieuwd wat er achter zit. De partij is immers zo pro-Israel dat je al snel gaat denken.
 
Ja, jullie hebben ook helemaal gelijk hoor.
Is er bekend of zulke steun elders in Europa al voor is gevallen?

En met al do respect, denk ik dat 'de gemiddelde PVV-stemmer' sowieso weinig verstand heeft van de Israël kwestie en met 't oog op WW2 gewoon nog simpel 'pro-Joods' is.

Ben benieuwd in hoeverre dit word doorgezet.
De oppositie heeft, met zulk reageren van PVV, natuurlijk wel 't idee een zwakke plek te hebben gevonden.
Maar met een minderheid in de Eerste Kamer, is 't lastig zo'n wetswijziging erdoor te krijgen.

VVD is ook niet bepaald vóór (natuurlijk?), maar hoe zit 't met 't CDA?
 
Wetsvoorstel komt van Donner...van het CDA dus.
Men verwacht dat alleen de PVV zal tegen stemmen.

Het idee alleen al..."voor wat hoort wat".
Dan betalen/bepalen organisaties uit andere landen een politiekepartij in NL.
Zodat hier dingen wel/niet gebeuren in hun belang. Wat moet Wilders daar voor terug doen?
Heel slecht.
 
Deze griet is echt dom, ze heeft wel gelijk in enig opzicht, maar waarom ze gelijk heeft snapt ze zelf niet.

Wat ze zou moeten zeggen is dat personen die veroordeeld zijn tot taakstraf voor een lichter vergrijp zijn veroordeeld dan voor de mensen die een gevangenisstraf hebben gekregen. Door de ernst van het vergrijp is de groepen mensen die met elkaar word vergeleken misschien niet representatief.

Al had ze dat nou ZO gezegd had ze misschien een punt gehad.
 
Het is hier net een monoloog als het over de PVV gaat.
Rond de verkiezingen waren ze (PVV stemmers) er nog.