Het grote fietsen topic #5

Vorige deel: http://forum.scooterforum.net/forum...tainbike-bmx-racefiets-omafietstopic-4/page35

Even een vraagje. Ik heb op mijn mtb een kortere stuurpen gemonteerd. Echter was deze in de hoogte korter. Om dit te compenseren heb ik spacers heb gehad van de fietsenmaker. Nu valt de stuurpen net iets over de voorvork heen, het zal ongeveer 2 a 3 mm zijn. Het sluit wel allemaal mooi af verders. Maar is dit verder niet erg? Ik zie straks niet graag een los stuur in mijn handen namelijk.

Nee is geen enkel probleem.

Ik zoek korte bladboutjes (10mm) omdat ik nu dus maar 1 voorblad monteer. Weet iemand waar ik die kan bestellen zonder direct 5 euro verzendkosten te betalen voor iets van 5 euro? :)

http://www.singlespeed.nl/ reageert niet op emails

http://www.bikeparts4u.nl/baanfixie/diversen/kettingbladbouten-singlespeed kost 15 euro voor een setje 8P

Paar ringetjes/afstandsbusje aan de achterkant monteren. Ik vind de prijs van €15,- nog goedkoop voor een set bladbouten. Krengen zijn altijd duur. Let op dat je misschien een tooltje nodig hebt om de oude los te halen. Met dit tooltje zorg je er voor dat de achterzijde niet meedraait.

Oke, thnx, gaat goedkomen

Bij mij zijn ze tot nu toe altijd wel losgekomen met een een imbussleutel en zonder die tool.
Anders even bij de fietsenmaker langs; waarschijnlijk doen ze 't wel gratis.

Singlespeed verzend 't trouwens ook niet goedkoper in een envelop. Ik heb 'm nm wel eens 't zelfde gevraagd. :)
Ringetjes boden op dat moment uitkomst.
Waarschijnlijk moet je er wel even een hoekje afzagen of -knippen, omdat 'ie anders niet past (als je 'm aan de achterkant / uit 't zicht ertussen wil doen).

Bert, sorry, ik had echt even geen tijd. Net ook pas terug uit de winkel. 8P
Dit is wat ik bedoelde:
b_2860.jpg

Je hebt ze ook onder een grotere hoek.
Wel even je vorkpen of stuur dia. opmeten.
Vorkpen-passing is wss wel 1 1/8 " - stuur kan verschillen.

Relaxed, thnx ik ga wel even opzoek!


391666_527190423963976_2019945684_n.jpg


Deze gekregen voor mn verjaardag! Ga er een fixie (singlespeed) van maken denk ik.


Vandaag de link gestript van de rode lak. Moet zeggen dat ik het persoonlijk erg nice vind met als bijkomend voordeel dat hier geen beschadigingen op kunnen komen van kabels die er langs schuren.

Ik kwam trouwens nog een paar oude foto's tegen, o.a. uit het originele verkooptopic. Toch een aanzienlijk verschil, zie hieronder:

Min of meer zoals ik het heb aangekocht minus enkele onderdelen:

p4pb8698917.jpg


p4pb8698897.jpg


p4pb8698884.jpg


p4pb8698920.jpg


p4pb8698903.jpg


p4pb8698906.jpg


p4pb8698909.jpg


p4pb8698915.jpg


En hoe het er nu bijstaat:

p4pb8698894.jpg


p4pb8698893.jpg


De kopse kant van de link glimt wat meer dan de rest. Het midden gedeelte is soort geborsteld aluminium en de kopse kant is licht gepolijst.

En de nieuwe sticker op de voorvork

p4pb8698891.jpg



Vandaag een mooie Sensa Merano opgehaald bij bikesplaza.
De fiets is superlicht van aluminium !
Mooie kleur en een shimano deore versnellings set.

Een mooie fiets nu nog hopen dat het binnekort een dagje mooi fiets weer wordt.
Dan kan ik de fiets pas echt testen maar ik heb een klein stukje gereden en de fiets rijdt heerlijk!

Hier een foto van de fiets:
View attachment 31728

Mooi weer?
je hebt een mountainbike gekocht!

ga die blubber in, daar is dat ding voor gemaakt niet voor fietspaden...


@vassago zeer mooi fietsje. volledig XT afgewerkt?

Thanks.

Speclist:

Santa Cruz Superlight
Fox Talas RLC (100-120-140) 15mm steekas
Fox RP23 demper met Propedal
Avid XO remmerij (180F - 160R)
XTR voorderailleur / XTR achterderailleur / XTR shifters
XT crank
Ultegra cassette i.c.m. KMC 9SL ketting
Jagwire kabels
Syntace P6 zadelpen i.c.m. Syntace superlock zadelpenklem
Selle Italia SLR XC Flow zadel
DT Swiss FR600 velg / DT swiss Pro Lock nippels / DT Swiss Competition spaken / Hope Pro Evo 2 naven
Conti RaceKing 2.2 banden
Deda Elementi 01 stuurpen i.c.m. Deda Elementi Duro stuur (wordt nog Syntace)
Odi Ruffian handvatten

Dat klinkt goed, wedstrijd fiets?

Neuh dat niet. Puur voor de fun, ik vind het bouwen ook erg leuk om te doen namelijk.

Vandaag in Berschenhoek wezen mountainbiken. Mooi parcours met leuke technische stukjes :)

[video=youtube;7ZmJtYaUTa0]http://www.youtube.com/watch?v=7ZmJtYaUTa0&hd=1[/video]

:'( die Dogma...

[video=youtube;AbF6ZZqVMyk]http://www.youtube.com/watch?v=AbF6ZZqVMyk[/video]

Een vriend van mij wilt volgend jaar de La Marmotte gaan fietsen. Op het gebied van hardlopen in mijn kennis vrij groot, qua training, voeding etc. Maar van de wielersport een stuk minder (al heeft het denk ik veel overeenkomsten).
Echter is hij op zoek naar een aantal websites om kennis op te doen m.b.t. schema's/training/voeding. Iemand tips?
 
Advertisement - register to remove this

Mij (triatlon) is geadviseerd om de HR zones ongenveer 5 tot 10 slagen lager te nemen bij het fietsen t.o.v. lopen.
 
Ik zit te overwegen om van het fietsplan gebruik te maken. Ik mag dan een fiets van 749 euro uitkiezen en 89 euro aan accessoires per jaar is mij verteld.
Nu weet ik niet zo goed hoeveel fiets ik voor dat geld zou kunnen krijgen. Mijn voorkeur gaat uit naar een mountainbike. Ik heb even bij de plaatselijke fietsenmaker gevraagd naar de mogelijkheden en daar kwam deze fiets uit:
http://www.scott-sports.com/global/en/products/221719009/bike-scale-80-xl/

Ikzelf vind het een mooie fiets maar ik heb geen verstand van afmontage onderdelen. Hebben jullie suggesties waarbij ik meer fiets voor mijn geld kan krijgen?

Edit:
Ik heb deze fiets ook nog gevonden welke binnen het budget was:
http://www.merida-bikes.com/nl_nl/bike/2013/74/MTB+Hardtail/Matts+TFS+300
 
Last edited:
Beide links zijn echt instapfietsen Aad. Je mag ook meer uitgeven dan die 749 hé ;) Moet je het verschil alleen zelf bijbetalen. Misschien hebben ze ergens bij een dealer een knappe tweedehands fiets staan, geen idee of dit ook onder het fietsplan valt?
 
Dat het echte instapfietsen zijn wist ik eigenlijk al wel, maar ik heb geen zin om zelf heel veel bij te moeten leggen.
Heb jij misschien nog een suggestie voor een leuke fiets?
 
Je mag alleen een nieuwe fiets kiezen. Overjarige modellen etc heb je niks aan want je krijgt een std korting op de adviesprijs. Voor max €750 moet je heus een leuke mtb kunnen vinden, ik zou er zeker niet meer aan uitgeven.

Kijk ff bij 12gotrading of bike2build.
 
Cheers Erik.

Bevalt ook echt super. Niet wat je zegt een trekking tent haha. ;)

Duurt een uurtje voordat alles staat, maar dan heb je ook godverdomme een gaaf ding. 8)
 
Dat zeker, was voor mij ook de reden om deze aan te schaffen. Ieder een ruime slaapplek, de fietsen staan binnen en je kan meer dan prima binnen zitten bij kutweer.
 
Ik heb het bij ons op de praktijk gedaan. Maar jij woont niet in de buurt van Haarlem zeker?
Even bij een SMA in de buurt langs gaan.
 
Thanks, SMA was wat ik nodig had om wat te vinden, heb even uitgezocht en krijg het nog vrijwel helemaal vergoed ook 1 keer per 2 jaar..
 
Back
Top