Het grote politiek topic #2

De bezuinigingsmaatregelen die nu worden genomen zijn niet populair onder een groot deel de bevolking > SP roept dat ze het er ook mee oneens zijn > mensen gaan naar de SP

Makkelijk zieltjes winnen natuurlijk..

snap je punt, zal ook deels invloed hebben. Maar toch is gewoon het persoon Roemer denk ik de doorslaggevende factor. Steeds vaker zie je de NOS behoorlijk subjectief in het nieuws richting de PVV, ze hebben wel gelijk, maar dit vind ik niet goed. Anyhow, laatst hadden ze een peiling waarin ook zo uit mijn hoofd 10 a 15% van de PVV stemmers oid nu op SP gingen stemmen :D Zo'n beetje het tegenovergestelde denkbeeld, ongelooflijk. DIE mensen zijn personage stemmers, programma boeit ze geen ruk. Als iemand overtuigend over komt word daarop gestemd.

Ik ben het niet geheel met je eens.
Ik denk of hoop dat veel pvvkiezers nu en straks nog steeds (dit zijn maar peilingen) door hebben dat a. een aantal grote beloften (denk aan AOW leeftijd! ) door de PVV niet zijn waargemaakt. b. wel klagen over bepaalde maatregelen en beleid van de huidige regering maar ze door gedogen wel instandhouden.

In de media is het zo subjectief omdat het altijd eenrichtingsverkeer is, of de PVV deponeert iets en/of de media reageert....geen discussie niets. Alleen Hero Brinkman mag discussiëren. Dat de media links is komt ook doordat simpelweg ook geen goed rechts nieuws/discussie prog. bestaat.

Als een PVV stemmer zorgvoorzieningen belangrijk vindt...dan is de SP natuurlijk hetzelfde...misschien wel minder links ook.

Aangezien de PVV nu ineens zijn pijlen richt op de SP zegt mij iig dat zenuwachtig worden.

Laatste PVV nieuws :P

Wet op openbaring giften politieke partijen....willen ze niet.
Ze willen kosten wat het kost voorkomen dat wij weten wie/wat de PVV steunt... Laat je fantasie er maar op los!

Dat zou je als PVV stemmer toch ook willen weten?
Iets met belangen?

Wat boeit jou het nou wie er geld doneert aan welke partij?! Als jij als ING directeur een miljoen geeft aan de PVV ben je gelijk kapot omdat alle boomknuffelaars hun geld direct weghalen bij ING. Gewoon lekker anoniem laten, sowieso hebben PVV stemmers al het vooroordeel dat het hersenlose sjonnies zijn.

Wat boeit jou het nou wie er geld doneert aan welke partij?! Als jij als ING blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat........Gewoon lekker anoniem laten, sowieso hebben PVV stemmers al het vooroordeel dat het hersenlose sjonnies zijn.

Het zou je wel moeten boeien.

Omdat je daardoor kan weten of de keuzes of standpunten van een partij geen wederdienst zijn. Iets met transparantie en belangen. Kiest een partij/politici een standpunt of steunt het iets wel of niet uit een visie of gedachte of omdat ze geld krijgen van een belanghebbende. Ik/je mag hopen dat ze dat vanuit een visie of gedachte doen.

Als je niets te verbergen hebt kan je gewoon niet tegen zijn. Ik geloof dat het in heel veel landen gewoon is om het openbaar te hebben.

Ik vraag me af of dit nu echt je mening is of een simpele 'ik ben het altijd eens met de Wilders, punt'. Ben jij het echt overal mee eens? Ben je tegen alles waar GroenLinks voor staat? Ken je geen kritiek richting de PVV?

Aanvullend:
De tweet over onze koningin en haar bezoek en kleding heeft Wilders natuurlijk ook geen goed gedaan.

Maar denk je dat eventuele belangenverstrengelingen niet meer bestaan met de nieuwe regeling? Het is de politiek, dat stinkt, altijd.

En uiteraard ben ik het nier overal mee eens. Imo moet je gewoon anoniem een donatie kunnen doen, recht op privacy.

Maar denk je dat eventuele belangenverstrengelingen niet meer bestaan met de nieuwe regeling? Het is de politiek, dat stinkt, altijd.

Natuurlijk blijft het bestaan, denk maar eens aan lobbyisten.
Maar dit lijkt me een hele normale situatie, dat is het in andere landen ook gewoon. Je laatste zin is een dooddoener, dan maar niets doen, niets willen veranderen....want het stinkt altijd.

Mooi actueel voorbeeld;
Netanyahu is op bezoek, heeft gesprekken en wel ja! min. Rosenthal heeft ineens een (voor Israël negatieve) eu-verklaring over de bouw van nederzettingen geblokkeerd.

En uiteraard ben ik het nier overal mee eens. Imo moet je gewoon anoniem een donatie kunnen doen, recht op privacy.

Tot een bepaald bedrag. Anoniem en privacy nodig omdat je een bepaalde politieke partij steunt...zegt dan meer iets die partij.

Trouwens je mag blij zijn!
Het boerkaverbod (zoals in het regeerakkoord afgesproken) is er door!
380€ boete op het dragen van een boerka!

En er dragen maar 150 vrouwen in nl zo'n ding...maar honderdenvijftig.
Veels te overdreven om daar een wet voor te maken. De hersenloze sjonnies zullen wel tevreden zijn.

De wet geldt voor gezichtsbedekking in het algemeen, dus je kan bijvoorbeeld ook een boete krijgen als je op straat een bivakmuts of integraalhelm draagt. Mooie manier om te verbloemen dat het in essentie natuurlijk gewoon om het boerkaverbod gaat.

De Minister van Binnenlandse Zaken noemt de wet trouwens "van onvoorstelbaar groot belang"...

Back