Het grote politiek topic #2

Deze griet is echt dom, ze heeft wel gelijk in enig opzicht, maar waarom ze gelijk heeft snapt ze zelf niet.

Wat ze zou moeten zeggen is dat personen die veroordeeld zijn tot taakstraf voor een lichter vergrijp zijn veroordeeld dan voor de mensen die een gevangenisstraf hebben gekregen. Door de ernst van het vergrijp is de groepen mensen die met elkaar word vergeleken misschien niet representatief.

Al had ze dat nou ZO gezegd had ze misschien een punt gehad.

Luister dan naar wat die vent zei. Die had het over dezelfde vergrijpen in het onderzoek. Een vergelijkend onderzoek met veel verschillende variabelen is natuurlijk erg loos.

Ze slaat de plank volledig mis, dat gecombineerd met dat verschrikkelijke accent en onzekere manier van spreken is goud :D
 
Hahahaha Sterk optreden van de PVV.

Ze heeft hier echt helemaal geen poot om op te staan... hoezeer dit dan ook niet past in haar mening over hoe een land sturing dient te krijgen. Soms moet je je gewoon overgeven aan de feiten van bepaalde onderzoeken. OF met zulke goede argumenten komen dat het onderzoek onderuit gehaald gaat worden.
 
[ir]http://www.geenstijl.nl/archives/images/topdiekopvod534.jpg[/ir]

De PVV direct zeuren om de hoofddoeken...voor wie? voor die simpele zielen die niet snappen dat je dat uit respect kan doen? die vinden dat je je niet moet aanpassen? (andere vooral wel, zelf vooral jezelf mogen blijven)...

de PVV :'(
 
Bosma...DE partij-ideoloog.

Gewoon eng...en wat zegt/denkt een PVV stemmer hiervan? r0bert kom er maar in?
Of weet hij dit topic niet meer te vinden?
 
[ir]http://www.geenstijl.nl/archives/images/topdiekopvod534.jpg[/ir]

De PVV direct zeuren om de hoofddoeken...voor wie? voor die simpele zielen die niet snappen dat je dat uit respect kan doen? die vinden dat je je niet moet aanpassen? (andere vooral wel, zelf vooral jezelf mogen blijven)...

de PVV :'(

Ik snap wel dat het uit respect gebeurd.
Maar hier in nederland heb ik toch de ervaring dat niet veel buitenlanders zich aan ons aanpassen.
Nederland is het land wat zich altijd maar aanpast aan anderen.
 
Dat is een onderbuikgevoel denk ik.
Alhoewel...het zit misschien ook wel meer in onze cultuur...handelsgeest, heel de wereld rond, aanpassen, vertrouwen, verkopen! Klein landje etc...

Maar het is toch ook een onderbuikgevoel...want ik denk dat er ook genoeg Nederlanders zijn die zich in andere landen ook niet aanpassen. Er zijn genoeg Nederlandse enclaves te vinden in andere landen.

Over welke buitenlanders heb je het? Migranten? Toeristen?
 
Dat is een onderbuikgevoel denk ik.
Alhoewel...het zit misschien ook wel meer in onze cultuur...handelsgeest, heel de wereld rond, aanpassen, vertrouwen, verkopen! Klein landje etc...

Maar het is toch ook een onderbuikgevoel...want ik denk dat er ook genoeg Nederlanders zijn die zich in andere landen ook niet aanpassen. Er zijn genoeg Nederlandse enclaves te vinden in andere landen.

Over welke buitenlanders heb je het? Migranten? Toeristen?

Migranten maar ook "eigen inwoners" met ander bloed
 
Ik vind kunnen veranderen/ aanpassen een teken van intelligentie, niks mis mee.
Hoeft ook weer niet te zeggen dat mensen die zich niet zo makkelijk aanpassen niet intelligent zijn...
 
Ik vind kunnen veranderen/ aanpassen een teken van intelligentie, niks mis mee.
Hoeft ook weer niet te zeggen dat mensen die zich niet zo makkelijk aanpassen niet intelligent zijn...

Als het andersom was.
Die sjiek komt hier op bezoek, zou hij zich aanpassen door een kerk in te gaan?
Ik heb mij laten vertellen door mijn moslim collega's dat hij geen christelijke kerk mag betreden.
 
Toen wij in Turkije op vakantie waren, hebben we als onderdeel van een Jeep safari ook een moskee bezocht. Toen moest mn vriendin ook een lange rok aan en een doekje op. We hebben er hartelijk om gelachen, en verder vond ik het best wel interessant, was mn eerste keer in een moskee.
Oh ja, ik heb in het verleden ook PVV gestemd, en zal dat in de toekomst gerust nog eens doen. Al was het alleen al om de gevestigde orde wat tegengas te geven. Daarnaast ben ik het met veel dingen van hun wel eens zoals de hypotheekrente kwestie, de JSF, subsidie onzin en de geldkraan naar het buitenland. Ik ben het ook vaak genoeg niet met ze eens, maar datzelfde zal ook gelden voor een CDA stemmer etc lijkt mij. Het is alleen wanneer de PVV iets doms doet/zegt, dat er gelijk op wordt ingesprongen door de media en alle anti-PVV'ers.
 
Als het andersom was.
Die sjiek komt hier op bezoek, zou hij zich aanpassen door een kerk in te gaan?
Ik heb mij laten vertellen door mijn moslim collega's dat hij geen christelijke kerk mag betreden.


Het is niet andersom, punt.
Dus je weet niet of die sjeik....er staat wel meer geschreven waar mensen niet naar leven in Koran, Bijbel of Thora...

Beetje jij niet aanpassen, wij niet aanpassen.
Terwijl je het eerste niet weet, en onze koningin netjes respect toont.

Toen wij in Turkije op vakantie waren, hebben we als onderdeel van een Jeep safari ook een moskee bezocht. Toen moest mn vriendin ook een lange rok aan en een doekje op. We hebben er hartelijk om gelachen, en verder vond ik het best wel interessant, was mn eerste keer in een moskee.

In Italie in kerken is er ook een kledingvoorschrift.

Het is alleen wanneer de PVV iets doms doet/zegt, dat er gelijk op wordt ingesprongen door de media en alle anti-PVV'ers.

Hetze tegen de PVV?
En realiseer je dat die Bosma niet zomaar iemand is he.
 
Last edited:
De PVV is echt met de week irritanter aan het worden wat mij betreft. Het is echt alleen maar vorm op het moment, van inhoud is geen sprake. Een of andere lutser heeft een scriptie gemaakt in Tilburg en de PVV een hedendaags facistische partij genoemd en die scriptie krijgt een tien (wat TOTAAL bezopen is trouwens, ik heb de scriptie gelezen en het is een dramatisch stuk, een politiek pamflet zonder enig idee van onderzoek of analyse, een universiteit zou zich moeten doodschamen voor zoiets maar dat terzijde).


Wat doet wilders, die twittert: "Ze zijn aan de KU van T helemaal STAPEL geworden". Waarom gaat meneer nou niet eens een keer inhoudelijk in op de zaak? Waarom niet de discussie aanzwengelen dat er idd fascistische elementen zijn, maar is dat zo problematisch? Dat vind ik persoonlijk een hele interessante discussie. Of goed ontkrachten waarom je niet fascistisch bent. Het antwoord is simpel, het stemvolk wat er achteraan holt wil vooral niet nadenken en de oppositie is dan te conservatief om een fascisten discussie serieus te nemen. Het probleem van de democratie, 'het volk' is te achterlijk/onwetend om zich in een fatsoenlijke discussie te mengen, helaas.
 
Ik ben er gewoon nog hoor Tinne, je mist me wel he.
PVV heeft een punt, waarom moet Bea met een sluier lopen terwijl Fatma in R'dam in een burka loopt? Fatma past zich toch ook niet aan?

Verder niet teveel tijd aan verspillen, opmerking maken en weer verder met belangrijkere zaken. Zoals Griekenland die voor een paar miljard aan militaire spullen wenst te bestellen in Duitsland en Frankrijk. Als dat werkelijk gebeurd kan de Jager zijn spullen pakken. Een land dat 350 miljard schuld heeft, waar de hele EU nu hard voor werkt om te redden kan absoluut geen militaire spullen aanschaffen voor zoveel geld. Dan moet de Jager direct een statement maken en zich terugtrekken om dat corrupte land te helpen.
 
Buitenlanders hier passen zich niet aan, dus moet ons staatshoofd op staatsbezoek geen sluier dragen? Zie het verband niet echt en daarnaast is het een nogal kortzichtige gedachte..

Als ik me niet vergis had Griekenland die militaire order al uitstaan ver voordat Europa ingreep. Die order cancelen kost meer geld dan de order door laten gaan.. Dacht zoiets een keer ergens gelezen te hebben, probeer het nog ff terug te vinden :)
 
Ik ben er gewoon nog hoor Tinne, je mist me wel he.
PVV heeft een punt, waarom moet Bea met een sluier lopen terwijl Fatma in R'dam in een burka loopt? Fatma past zich toch ook niet aan?

Verder niet teveel tijd aan verspillen, opmerking maken en weer verder met belangrijkere zaken.

Ik mis je inzichten :+

PVV heeft dus wel een punt gemaakt, maar 'verder niet teveel tijd aan verspillen'. Bijzonder inzicht.

Heb je Lucien`s laatste stuk gelezen?
 
Back
Top