Pff, word helemaal gek. In 750km sinds december nu al 5 keer lek gereden, waarvan vanavond voor en achter, twee weken geleden ook al twee keer in 1 rit. Voor was een steen oid die ineens er voor sprong (fietste in groep), achter weet ik niet. Zit nu even te googlen naar die banden van mij (Schwalbe Ultremo ZX) en lees veel van dit soort verhalen er over. Snel andere banden halen dus
Weet dat er wel eens wordt gezegd dat het aan de rijder ligt, maar heb vorig jaar in meer km's 1 keer lek gereden ofzo met bontrager banden (die toen ook op waren)
Ik denk dat je de handvaten, zadel en zadeltasje na een winter in NL wel kan afschrijven.
Verder schrijf je dat je in de binnenstad woont en dan vind ik de spatbordjes er wel erg dun/breekbaar uitzien.
Voor dit bedrag zou ik een degelijke tweedehands bij de fietsenmaker halen.
Even heel iets anders Ik had een Hema stadsfiets (van het merk on the road) die is helaas gejat en na een tijdje op een oud barrel (dagelijks ±15km) naar mn werk te zijn gefietst is het tijd voor wat nieuws. Ik woon in de binnenstad van Utrecht en wil dus eigenlijk een simpele/degelijke fiets omdat hij wel eens zal vallen of een stootje krijgt. Ik ga hem tegen diefstal verzekeren en wil mede daarom ook een beetje op de prijs letten. Ik kwam deze fiets tegen http://www.bikefactory.nl/index.php?route=product/product&product_id=385 maar vraag me af in hoeverre zo iets 'overeind' blijft als het elke dag buiten staat. De Hema fiets heeft het prima 2 jaar volgehouden omdat ik die zelf af en toe voorzag van wat olie en alles even aandraaide, wat denken jullie van dit model hierboven?
/edit, het is me dus absoluut niet te doen om het merk of status hiervan de prijs en het model spreken me gewoon erg aan.
Ik ben wat aan t kijken naar een mountainbike, ben tegen de 1.90m en wil er €300/400 voor uitgeven.
Geen bouwmarkt merk, en ik geil wel op een dikke voorvork Iemand die een kijkje wil doen op bijvoorbeeld MP in de buurt van Assen ?. Heb er zelf weing verstand van kwa goodies die er wel/niet op moeten zitten.
Wil m gebruiken om her en der heen te fietsen, en af en toe eens door t bos te raggen.
Thanx