Het grote politiek topic #2

Ja Tinne, je kan je druk maken over zoiets maar dat krijg je toch niet veranderd. En om daar nou een hele rel over te gaan maken in de kamer gaat ook weer wat ver. Standpunt is gemaakt, klaar. Nu belangrijke zaken aanpakken.

Zou die linkse boomknuffel kant van jou ook eens moeten doen, ipv rechters de Sharia laten inlezen. ;) Omdat Fatma hier dan misschien wel gescheiden is maar in Turkije niet. Who fking cares, je woont in NL dus je heb je maar te houden aan onze regels. Anders trouw je maar lekker in Turkije en dan blijf je maar daar, of je zoekt het zelf maar uit.

Ja Tinne, je kan je druk maken over zoiets maar dat krijg je toch niet veranderd. En om daar nou een hele rel over te gaan maken in de kamer gaat ook weer wat ver. Standpunt is gemaakt, klaar. Nu belangrijke zaken aanpakken.

De PVV maakt duidelijk wel de rel. Sowieso weinig respect voor de Koningin imo. De PVV geeft alleen maar standpunten...verder geen discussie of onderbouwing.

En welke zaken heeft de PVV nu eigenlijk al aangepakt?
AOW leeftijd ja :+

R0bert; vond jij het standpunt van de PVV over de AOW leeftijd toen ook zo belangrijk?

Zou die linkse boomknuffel kant van jou ook eens moeten doen, ipv rechters de Sharia laten inlezen. ;) Omdat Fatma hier dan misschien wel gescheiden is maar in Turkije niet. Who fking cares, je woont in NL dus je heb je maar te houden aan onze regels. Anders trouw je maar lekker in Turkije en dan blijf je maar daar, of je zoekt het zelf maar uit.

Over je druk maken om niets gesproken...

Quote van 1 hoogleraar. Geen opperbaas van rechters ofzo. En als je vervolgens het stukje in trouw zou lezen dan weet je ook dat 'sharia' wetgeving al word 'gebruikt' enkel bij gevallen waarbij het huwelijk in een Islamitische land is afgesloten en de personen een buitenlands paspoort hebben. Opzich niet zo heel vreemd.

Je bent weer snel met kortzichtige, halve conclusies.
Jij hebt het stukje in trouw waarschijnlijk niet eens gelezen.

Last edited:
Die PVV retoriek heeft bij jou echt goed gewerkt hè.

Je hebt het stukje dus niet gelezen maar je hebt wel gelijk een mening...

En je wil trouw niet lezen omdat het te....links is waarschijnlijk? Net zo links als de PVV?
PVV links? Niet?

Openstaan van andere meningen, dan leer je misschien nog eens wat.

Je hebt gelijk, aan het stuk is niets veranderd.
Trouw kan je dus best lezen, zelfde stukjes als in het AD.

Niettemin is het een mening van een hoogleraar, niets meer.

Je reageert zoals altijd te selectief, ik ga aan het werk.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat een rechter rekening dient te houden met de Sharia, hier in Nederland. Moet hij straks ook nog het vonnis in het Arabisch uitspreken omdat het anders niet begrepen zou kunnen worden?

Stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken!

CDA schijnt een ruk naar links te gaan maken...ja, ze moeten wat he.

Last edited:
De PVV heeft wat mij betreft wel een punt met de Islamkritiek, dat heb ik al eerder gemeld. Maar de manier waarop is belachelijk en heeft het klimaat zo gemaakt dat niemand meer kritiek erop kan hebben zonder als debiele pvv-er uitgemaakt te worden.

Hoe democratisch je het ook ziet, ik ben ook tegen de uitbreiding van Islamitische wetten en gebruiken hier. Zo hypocriet, het christelijk geloof is decennia kapot bekritiseerd maar voor de Islam moet er opeens maatschappelijke ruimte gereserveerd worden, want dan moet opeens weer uitgestraald worden hoe tolerant en divers we hier zijn...

Mening van 1 hoogleraar.
Als je de Islam geen ruimte geeft dan kan het nooit 'verwesteren'. Dan vraag je om extremisme.

De PVV heeft zeker een punt, een theoretisch punt. De praktijk komt imo niet geheel overeen met hetgene wat zij ons willen doen geloven (of is dat het belachelijke deel? )

De PVV heeft wat mij betreft wel een punt met de Islamkritiek, dat heb ik al eerder gemeld. Maar de manier waarop is belachelijk en heeft het klimaat zo gemaakt dat niemand meer kritiek erop kan hebben zonder als debiele pvv-er uitgemaakt te worden.

Hoe democratisch je het ook ziet, ik ben ook tegen de uitbreiding van Islamitische wetten en gebruiken hier. Zo hypocriet, het christelijk geloof is decennia kapot bekritiseerd maar voor de Islam moet er opeens maatschappelijke ruimte gereserveerd worden, want dan moet opeens weer uitgestraald worden hoe tolerant en divers we hier zijn...

+1

Mening van 1 hoogleraar.
Als je de Islam geen ruimte geeft dan kan het nooit 'verwesteren'. Dan vraag je om extremisme.

De PVV heeft zeker een punt, een theoretisch punt. De praktijk komt imo niet geheel overeen met hetgene wat zij ons willen doen geloven (of is dat het belachelijke deel? )

Ik zeg alleen maar, niet meer ruimte geven. En deze discussie is ook wel eens langs gekomen volgens mij. De Islam die verwestert, ik denk dat dat niet kan. Bekijk het Christendom, dat is in de Europese westerse wereld compleet in het slob geraakt de laatste 50 jaar.

En de PVV had beter zijn mond kunnen houden, want de discussie is nu zo vervuild met onzin dat die niet meer gevoerd kan worden praktisch gezien.

peiling_950967i.jpg

Vaak heb ik het gevoel; peilen om het peilen...
Hier (groei SP) gebeurd wel wat interessants natuurlijk.

vond ik ook al inderdaad. interessante ontwikkeling, waarvan ik me afvraag of die te danken is door de ideologie van de partij, of het charisma van de partijleider (ik denk dat laatste) sterker nog, ik zou er zelf ook bijna op stemmen bij de vorige verkiezingen, ideologie hield dat tegen..

Dat de oppositie in dit soort tijden altijd 'wint'. Niemand kan het eigenlijk goed doen.
En dat de volgende crisis (die komt ooit, dat is het systeem) dan weer de oppositie van dat moment...afijn, misschien is dat dan weer links btw..

snap je punt, zal ook deels invloed hebben. Maar toch is gewoon het persoon Roemer denk ik de doorslaggevende factor. Steeds vaker zie je de NOS behoorlijk subjectief in het nieuws richting de PVV, ze hebben wel gelijk, maar dit vind ik niet goed. Anyhow, laatst hadden ze een peiling waarin ook zo uit mijn hoofd 10 a 15% van de PVV stemmers oid nu op SP gingen stemmen :D Zo'n beetje het tegenovergestelde denkbeeld, ongelooflijk. DIE mensen zijn personage stemmers, programma boeit ze geen ruk. Als iemand overtuigend over komt word daarop gestemd.

Back