Het grote plaats hier je scooter topic #8

Status
Not open for further replies.
Hoe lang denk je dat iemand moet werken met een minimum loontje op zijn of haar 16e voor zo'n kappenset? ;)
 
wil net zegge..
wat een disrespect:*

als ik kijk wat ik nu allemaal kan doen
en vroeger kon doen..

vroeger kocht ik een nieuwe uitlaat dan was ik weer helemaal tevreden en trots.
maar nu koop ik meestal gelijk een compleet blok bijmekaar:P
 
zeker mee eens..
aerox moet je lekker qua kappen orgineel houden.
tnt kappen dmp kappen of wat dan ook is allemaal verkrachting ook tnt stuur, dood zonde beinvloed de rijeigenschappen echt negatief..

zou aangifte moeten doen tegen die mensen:+
dan kan je van je hobby je beroep maken:rolleyes:

binnenkort word me jog RR thuis bezorgd.
vriend vanme moet op ze pa wachten tot hij met een busje van ze werk thuis komt, in de sneeuw weinig zin om te lopen met zo'n hok:+


Ik wilde ook de originele kappen houden maar ik heb twee ongelukken gehad en daar was niets meer van over , plus dat nieuwe kale kappen en spuiten iets te duur werd. Niet dat k str8 erg goedkoop vond + er moest ook een nieuwe uitlaat en cilinder komen.
En DMP praat me er niet van.
 
Ach jah is net wat voor budget je er voor over hebt...

En wat betreft die area monoarm... Was dus een scooter van een maat van me waar ik toen op reed. Dus heb geen idee hoe oud alles was op dat ding.
 
Als je ooit de kans krijgt, moet je toch is een rondje rijden op een Zip SP.
Als je weg rijd voelt het wel even vreemd, maar na een bochtje of 5 zal je merken dat het werkelijkwaar heerlijk rijd.
Maar bij de overstap van voorvork naar mono-arm Zip had ik in het begin wel dat me stuur scheef stond ofso.
Verder ligt hij echt heel strak op de weg met die mono-arm, ik zou niks anders meer willen op me Zip SP.
Ben bezig met een zipje opknappen, en wil daar ook een mono op beunen.
 
Ach jah is net wat voor budget je er voor over hebt...

En wat betreft die area monoarm... Was dus een scooter van een maat van me waar ik toen op reed. Dus heb geen idee hoe oud alles was op dat ding.

area heeft dan ook de slechte mono arm die ooit gemaakt is, speedfight is niet veel beter. enkel de mono arm van zip sp is echt heerlijk:W
 
area heeft dan ook de slechte mono arm die ooit gemaakt is, speedfight is niet veel beter. enkel de mono arm van zip sp is echt heerlijk:W

Ik ben immers gewend aan mijn mono-arm van Speedfight, en als ik dan op een scooter rij met normale voorvork vind ik het ontiegelijk zwaar sturen :P Tenminste toen ik laatst op iemand zijn Gilera Runner reed vond ik het echt lastig sturen.
 
Ik ben immers gewend aan mijn mono-arm van Speedfight, en als ik dan op een scooter rij met normale voorvork vind ik het ontiegelijk zwaar sturen :P Tenminste toen ik laatst op iemand zijn Gilera Runner reed vond ik het echt lastig sturen.

Agreed, als je een Zip met voorvork en mono-arm achter mekaar bestuurd, zal dat echt heeeeel anders voelen.

Maar de vergelijking tussen een Runner & Speedfight is wel iets moeilijker te maken.
Zip is in principe op wat kleine dingetjes na hetzelfde, ook kwa gewicht en vermogen.
 
Ik ben immers gewend aan mijn mono-arm van Speedfight, en als ik dan op een scooter rij met normale voorvork vind ik het ontiegelijk zwaar sturen :P Tenminste toen ik laatst op iemand zijn Gilera Runner reed vond ik het echt lastig sturen.

Ik weet niet op wat voor afgeragd tering ding jij dan reed maar ik heb nergens last van hoor:P

Der zijn er maar heel weinig die mij in de bochten voorbij gaan hoor;) Het heeft er natuurlijk ook wel mee te maken met wat je gewend bent.

Overigens moet je een runner vork wel onderhouden want anders kan die wel minder gaan sturen idd. Af entoe een beetje invetten:)
 
2pqm3cp.jpg
 
Ik ben immers gewend aan mijn mono-arm van Speedfight, en als ik dan op een scooter rij met normale voorvork vind ik het ontiegelijk zwaar sturen :P Tenminste toen ik laatst op iemand zijn Gilera Runner reed vond ik het echt lastig sturen.

mja , een Runner is iig al kut , de voorvorken zijn levensgevaarlijk gewoon ,en dat juist op zo'n lompe scooter ..

Speedfight en Area hebben mischien niet het mooiste systeem , maar mits de staat van de onderdelen goed is rijdt het prima..

verder moet je je wel bedenken dat als je een gebruikte scooter probeert dat er wel eens wat niet goed kan zijn , bijv. krom vorkje , slechte balhoofdlagers , versleten banden , verkeerd gesleten banden , slechte vering , verkeerde druk in de banden (wat HEEL vaak voorkomt) etc. etc..

als je nieuwe scooters probeert kun je pas zeggen of het goed is of niet , en dus niet gebruikte afgeragde scooters zoals zo'n 70 procent van de scooters wel zijn..
 
Ach het heeft nu niet zoveel zin meer om echt scooters te gaan testen. Tijd geleden weer eens een hoekje op een aerox gereden. Heb me echt keihard zitten verbazen hoe ik daarmee altijd zo snel door de bochten kon komen... Allemaal zo slap en onstabiel als wat....

Tegenwoordig mijn ouwe cbr gewend
 
Overigens moet je een runner vork wel onderhouden want anders kan die wel minder gaan sturen idd. Af entoe een beetje invetten:)

Dat word dus niet gedaan :P Ding word zowat niet onderhouden, word pas iets aan gedaan als het kapot gaat.

mja , een Runner is iig al kut , de voorvorken zijn levensgevaarlijk gewoon ,en dat juist op zo'n lompe scooter ..

Speedfight en Area hebben mischien niet het mooiste systeem , maar mits de staat van de onderdelen goed is rijdt het prima..

verder moet je je wel bedenken dat als je een gebruikte scooter probeert dat er wel eens wat niet goed kan zijn , bijv. krom vorkje , slechte balhoofdlagers , versleten banden , verkeerd gesleten banden , slechte vering , verkeerde druk in de banden (wat HEEL vaak voorkomt) etc. etc..

als je nieuwe scooters probeert kun je pas zeggen of het goed is of niet , en dus niet gebruikte afgeragde scooters zoals zo'n 70 procent van de scooters wel zijn..

Ik ga er vanuit dat het bij mijn scooter gewoon goed is. Tenminste er zit geen voelbare speling op de balhoofdlagers, en de schokdemper is ook nog gewoon goed. Op het ook is de vork ook nog gewoon recht.

Of die runner vork krom is weet ik niet, zou goed kunnen want de eigenaar is er al verschillende keren mee gevallen. Te lage bandenspanning zou ook goed kunnen, heb ik hem pas ook op betrapt. Rest heb ik nooit naar gekeken.

Maar toen ik er op reed leek het gewoon toen ik stuurde dat de voorvork automatisch naar de kant viel waar ik heen stuurde... Duidelijk niet wat ik gewend ben. En niet dat ik het stuur heel slapjes vast houd ofzo want dat is niet. Vind heel zo'n scooter gewoon niet fijn rijden, kan m'n voeten ook niet fijn kwijt enzo en hij was veel te laag voor mij.

Dit alles gaat overigens over diezelfde runner die een paar pagina's terug staat met mijn speedfight erlangs :)
 
runners sturen opzich niet gek , waarschijnlijk was het kroonstuk lichtelijk krom of het balhoofdsetje gewoon slecht , dus beschadigd of versleten oid..

de voorvorken kunnen wel zeer gevaarlijk zijn , dat heb ik zelf al meegemaakt , de ene poot was kapot en veerde teveel ,de andere zat muurvast , het recept voor keihard onderuit gaan en daarbij je pols kneuzen en verder veel in het verband en pleisters..

en dat met een scooter van een klant :*

en dat levensgevaarlijk had kunnen zijn wanneer er een auto had gereden vanaf de andere kant oid..

kutvorken iig.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top