Het grote plaats hier je scooter topic #10

Status
Not open for further replies.
Jup is er in geduwd.

@ Oscar,

Is ook zo ja. De ''kop'' van de zuiger is ook wel veel dikker dan die deukjes die erin zitten :)

Maar om het zekere voor het onzekere te nemen gebruik ik geen zuigerstop meer.
 
Blokjes waarbij de bougie wel gewoon recht naar de zuiger komt gebeurt dit ook mee hoor, in het midden van de zuiger komt een deukje.
 
Denk niet dat het door het deukje kapot loopt. Maarja beter geen deukje natuurlijk.

Bigend is het erger voor dan je zuiger.
 
Of gewoon niet zo achterlijk vast zetten:p

Heb het ook wel eens met zuigerstop gedaan maar daar was verder niets van te zien...
 
Als je je scooter aan het afstellen bent, (vario rollen)
En het zijn toch niet de juiste rollen,
Vlug zuigerstop erin en krukasmoer los.

Maarja dan draai je de zuigerstop dus tegen een hete zuiger. Zal het rubber niet leuk vinden denkk. En steeds laten afkoelen doet toch geen mens.



Daarnaast is een zuigerstop gewoon alleen bedoelt voor cilinderkoppen met een bougiegat die recht boven de zuiger zit (niet schuin erop dus)
 
Ben ik blij dat ik niet geruild heb voor mijn Motorhispania RX :p

Je had ze gewoon moete vervangen man. Weet je ook weer hoe dat moet. Ja toch? :p
 
en als dat rubber uiteinde eraf knikkert ? :+
Dat kan weinig kwaad lijkt me.

@maartuh/oscar, 1 keer een zuigerstop gebruiken kan ook weinig kwaad (voor je zuiger iig), maar herhaaldelijk gebruik lijd toch echt tot een deukje, een zuiger is meestal van alu wat dus niet veel kan hebben.
 
als je het voorzichtig doet en alles gewoon weer vast genoeg zet dan heeft dat ook niks te lijden hoor. Behalve bij peugeot dan.
 
Of anders een slagmoersleutel op lucht, hoeft maar 4 tientjes te kosten en je kunt dat ook voor andere dingen gebruiken (vario sleutel niet echt namelijk..)
 
Back in the days:#

298654564_5_lSFs.jpeg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top