Eerste waar je op moet letten is de lengte van de stuurbuis. Vaak wordt deze een heel stuk ingekort omdat je anders een halve meter spacers boven/onder je stuurpen moet plaatsen. De lengte die de stuurbuis minimaal moet hebben voor jou is dus afhankelijk van je frame en het aantal spacers dat jij onder je stuurpen wilt zetten.
Waar je ook op moet letten is de diameter van de stuurbuis. Meestal is dat gewoon 1 1/8" (28.6mm), maar tegenwoordig zie je steeds vaker de zgn 'tapered' voorvorken, hierbij is de stuurbuis bij het onderste balhoofdlager dikker (vaak 1.5").
Voor de remklauwbevestiging heb je nog verschil tussen het IS en Postmount systeem. Bij IS wordt de remklauw zijwaart vastgedraaid (axiaal als ik me niet vergis) en bij Postmount heb je een radiale bevestiging. Postmount is tegenwoordig wel standaard bij de betere voorvorken, je kunt hierbij ook makkelijker je remklauw positioneren.
Er zijn allerlei soorten adapters verkrijgbaar, van IS naar PM en van PM naar IS.