Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
volledig van hout...

05%20SplinterBike%20gallery.jpg

Hier nog zo 1:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=aJgaSTuwp7I"]Life Cycles - Stance Films - OFFICIAL 2010 Mountain Bike Trailer 1080p - YouTube[/ame]

Whooha, Barça! 1550km in 16 dagen.
'Iets' veder dan we dachten..

Nu 3 dagen alle opgebouwde spieren wegzuipen. +pippi+
Rrrrrriba!

Ik heb nu ook een oude wielrenfiets omgebouwd tot een fixed maar ik weet niet welke tandwielen ik het beste kan pakken. Het is voor een beetje in de stad rond te crossen, wat raden jullie aan?

Ligt helemaal aan je persoonlijke voorkeur. Maar als je alleen in de stad gaat rijden zou ik een niet te zwaar verzet pakken. Vrij hatelijk met al die verkeerslichten.

Anders een keer op een wielrenfiets van een kennis gaan zitten, en even kijken in welke versnelling je lekker rond trapt. Dan daar even tandwielen tellen en je weet wat voor jou fijn fietsen is! :)

Ik heb nu ook een oude wielrenfiets omgebouwd tot een fixed maar ik weet niet welke tandwielen ik het beste kan pakken. Het is voor een beetje in de stad rond te crossen, wat raden jullie aan?

Vanvoor niet te groot, een 38 of 40 en vanachter een 15/17/19. Te groot tandwiel vanvoor is niet zo heel goed voor de knie.

Ik begin met 48/18 en heb dat ondertussen op verschillende fietsen aangehouden, waaronder bij die van Nico; vooralsnog vind iedereen t prima..
Heel veel lager zou ik qua ratio niet gaan, want dan word t imo echt te spinny (afhankelijk van tanden achter ofc).

Ik weet niet of iedereen 't kan checken, maar 't zou een public link naar de foto's moeten zijn:
facebook

Edit; ik had m'n cam niet meegenomen ivm gewicht, teveel gedoe opbergen en tevoorschijn halen etc.
Ook van veel hele mooie klimmen/dalen geen foto's, want dan ben je daar niet echt mee bezig.
Opzich 'jammer' dat 't nu vn snaps zijn, maargoed, de rest zit voorlopig nog wel in m'n kop.

Last edited:
Heel tof Bjorn!

Morgen als het goed is een nog heel strakke creme kleurige Mondial ophalen.
Originele kleur laten en chromen onderdelen weten te scoren voor mn nieuwe fixie project.
Naast m'n daily single speed dus nu een langer termijn project wat ik wat beter aan wil pakken, aangezien ik nu toch al kan fietsen.

Nice! Klinkt goed! Ik heb thuis nog een paar foto's van hele nette fixed Gazelle's; zal ze morgen opzoeken.

Edit: staan zo op t eerste gezicht ook gewoon op Google als je zoekt op Gazelle Champion Mondial track/fixed.

Aanrader is trouwens de site Gazelle pages voor datering fiets en Velobase voor onderdelen database. :)

Ik wil binnenkort aan m'n Gazelle opoe gaan beginnen.

Last edited:
bjorn: echt super vet die trip! ik ben is een keer naar parijs gefietst en heb altijd een langere toer willen fietsen. Nu ik niet meer bezig ben met topsport kan ik dit hopelijk volgend jaar ook doen. Maar ik heb zeker een paar vragen, hoe jullie alles hebben opgelost. maar dat komt wel een keer. MAAR NOGMAALS RESPECT.

Status
Not open for further replies.
Back