Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Woensdag weg! Ben gebroken met al dit laatste-minuut-geregel de afgelopen week.. :L

Erik, tips qua oefeningen oid na een dag fietsen?
We zijn alle 3 ongetrained. :#
 
Me rag peugeot, gaat al steeds meer lijken op een echte fixie, qua maten valt het me tot nu toe alless mee, zeker nu de crank met veel geweld uiteindelijk toch is vervangen, alleen nu wil ik hem gaan spuiten, hoe pakken jullie dat aan, eerst grondlaag, of gewoon veel lagen overelkaar? (spuitbus/compressor?)
 
Klinkt gezellig.! Waar word er gefietst, en ik ben een beginneling he dus niet meteen tigg km..:P

We gaan een dagje naar Rheden, dit is een stukje rijden met de auto, maar wel de moeite waard. Er gaan meer beginners mee, dus don't worry

Jij woont trouwens ws nog het dichtste bij van ons allen.
 
Erik, tips qua oefeningen oid na een dag fietsen?
We zijn alle 3 ongetrained. :#

Ook al ben je ongetraind, ik verwacht dat de reacties achteraf wel meevallen...(:rolleyes:)
Geluk dat fietsen op zich niet belastend is voor bijv. je gewrichten, lijkt me verstandig om na een zware dag, chillen, nog even uit te fietsen om rustig tempo. Zelfde geldt voor 's ochtends na het slapen.
 
Je aërobe/anaerobe zones kan je schatten, door je max. aan te tikken. Om je zones te bepalen heb je toch echt een vo2/max test nodig. Verder is er voor lopers niets anders dan een hartslag meter. Maar met de fiets kan je altijd nog voor een vermogenmeter gaan trainen, aangezien dat veel specifieker is dan een hartslag meter. Maar ik neem aan dat je dit al wist, aangezien jij serieus met je sport bezig bent en al netjes een vo2 max test heb afgenomen om je zones te bepalen.

Verder om een hartslagmeter effectief te kunnen gebruiken heb je dus wat achtergrond info nodig en een beetje kennis van zaken. Die toeristen die met hartslag meter fietsen allemaal leuk en aardig, maar van die 3x trainen in de week heb je geen hartslagmeter nodig.

Had niet gedacht aan vermogen/ trapfrequentie eerlijk gezegd, ik relateer op het moment alles naar het lopen ;). Maar ook dat kan natuurlijk nog.

Het is sowieso wel leuk om te zien wat je hartslag doet tijdens inspanning, maar zoals Dempster al aangeeft, eigenlijk alleen nuttig als je heel specifiek wil trainen (duur, intensiteit, aëroob, anaeroob, in zones enz.).
 
Ik zal eens even kijken,, wie gaan er allemaal nog meer van't forum dan.?

Vandaag bij ons in de bos een kmtje of 14 gefietst,,het is waarschijnlijk niet veel.
Maar voor de eerste keer vond ik het wel genoeg hahaha.!
 
Last edited:
Net terug uit Chamonix, coole ervaring en bike bevalt meer dan prima! I'm hooked!

p4pb6985269.jpg


p4pb6985271.jpg


p4pb6985274.jpg


p4pb6985272.jpg


p4pb6985273.jpg


p4pb6985268.jpg


p4pb6985309.jpg


Gelukkig niet vanaf deze hoogte naar beneden gegaan, maar wat een uitzicht vanaf deze hoogte. Meer foto's komen nog tzt. Heb ook nog een filmpje of wat gemaakt met de HD cam van paps, even kijken hoe ik die hierop krijg. 8)

p4pb6985267.jpg
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top