Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Die moet echt wel harder kunnen remmen, ik ben in het begin met mijn fiets paar keer over het stuur gevlogen omdat de remmen het toch wat beter deden dan verwacht :D
 
Ok, zo dacht ik er ook over. Maar even terug gaan dus. Echt een kut zaak zeg. Eerst spuiten ze mijn oude remcilinder in met olie omdat die wat vast zat. Remblokken en alles onder de olie. Wat een mongolen. Die fiets heeft daar 1.5 maand gestaan 8P
 
Kan je zelf ook wel joh. Kijk ook even of je remblokken nog goed zijn. Dat zal er ws. ook mee te maken hebben.
 
De remclinder is nieuw. De blokken zijn nieuw. De remhandle is nieuw (plus reservoir boel)

Er zit de goede olie in. Speciale voor magura remmen. Ontluchten heeft ie goed gedaan zegt ie.

Remblokken maken goed contact heb ik gezien. En heb de boel ontvet. Niks beter geworden.


Die vent zou opbellen met magura. En dan mij weer bellen. Wat een lutsers.
 
Slag in mijn velg. :(

Gelukkig minimaal dus dat kan er wel uit met spaken stellen.

Hou je altijd als je hem gebruikt! En met een juiste spakenspanning kunnen er normaal gesproken niet extreem rare slagen in komen dat ze er niet meer uitgedraaid kunnen worden.
 
Ik ook in m'n achtervelg.
Altijd haters op een zaterdagavond in de stad..
Ik laat 'm lekker zitten, merk er nauwelijks wat van.
 
Hou je altijd als je hem gebruikt! En met een juiste spakenspanning kunnen er normaal gesproken niet extreem rare slagen in komen dat ze er niet meer uitgedraaid kunnen worden.

Velgen zijn net nieuw, nu een km of 250 mee gereden dus ik zou ze eigenlijk sowieso moeten laten stellen. Dus komt goed uit. :)
 
Velgje weer gemaakt en gelijk ff een lekker rondje gedaan. Heb even een paar foto's gemaakt, wel brakke kwaliteit maar wel leuk om een indruk te geven waar ik b.v. altijd mijn ritjes maak. Het is een aardig gevarieerd parcours op deze manier, dwz asfalt, bos, tegels, schelpenpad, zandpaden, trappen, hellingen, afdalingen etc. Dat houdt het ook een beetje leuk imo, kleine indruk;

[Ir]http://i38.tinypic.com/nzmv7m.jpg[/Ir]

Het is een stuk hoger dan het lijkt op de foto ;)

[Ir]http://i37.tinypic.com/1zxw8w5.jpg[/Ir]

Ik volg het schelpenpad wat je helemaal rechts op de duin ziet slingeren, dit is richting Zoutelande en vervolgens Westkapelle..

[Ir]http://i36.tinypic.com/2irnd4l.jpg[/Ir]

Richting Vlissingen..

[Ir]http://i38.tinypic.com/281eftj.jpg[/Ir]

En tot slot nog een foto van de fiets die zich tot nu toe goed kan houden tegen mijn mishandeling :p

[Ir]http://i35.tinypic.com/2csdkb5.jpg[/Ir]

Totale rit is ongeveer 38 km.
 
Mooi ding vass! Een recht stuurtje met bar-ends zou 'm nog wat agressiever maken :)

Ik ben al een paar weken aan het klooien met de achterderailleur, krijg 'm gewoon niet fatsoenlijk afgesteld. Misschien toch maar even laten doen.
 
Damn aan de zee fietsen lijkt me echt een keer mooi om te doen ! In de bossen heb je niet zo'n mooie uitzichten iig :P Ik wilde vandaag eigenlijk ook nog gaan fietsen, maar ben vandaag echt té lui om ook maar iets te doen :P
 
Probeer eens een nieuwe kabel.
Het lijkt me dat het gewoon mijn onkunde/ongeduld is qua afstelling... Het zaakje stond redelijk goed (af en toe even de quickshifter een stukje meehelpen) maar toen ben ik in een woeste bui overal aan gaan draaien. Kabelspanning en alle stelschroeven staat nu ongeveer fout, ik krijg 'm niet eens in de kleinste versnelling :p
 
Het lijkt me dat het gewoon mijn onkunde/ongeduld is qua afstelling... Het zaakje stond redelijk goed (af en toe even de quickshifter een stukje meehelpen) maar toen ben ik in een woeste bui overal aan gaan draaien. Kabelspanning en alle stelschroeven staat nu ongeveer fout, ik krijg 'm niet eens in de kleinste versnelling :p

Je moet gewoon even zo'n tutoriual opzoeken, opzich is het niet zoo heel moeilijk. Je moet achteren gewoon op het kleinste tandwieletje zetten, en kijken of het armpje ook recht onder het tandwiel staat. Dan omhoog schakelen en kijken wat er gebeurt. Als die gelijk naar het volgende tandwieletje gaat is het goed, duurt het even moet je aan het H schroefje draaien tot die overspringt, en zo alle versnellingen af gaan. Tenslotte ga je van het grootste tandwiel naar het volgende en doe je precies hetzelfde alleen draai je dan aan het L schroefje.
 
Ah oke, geen idee wat voor type je hebt maar veelal is het enkel HI, LOW, en voorspanning. Als je hem niet meer op het kleinste tandwiel krijgt dan lijkt je voorspanning te groot. Op de kleinste moet de spanning volgens mij het laagste zijn. Dan kan je met HI en LOW je bereik instellen. Als het verloopt na een tijd zou het aan de kabel kunnen liggen. Er staan goede how-to's op internet trouwens.
 
Dankje voor de uitleg. Heb al het eea bekeken aan tutorials maar ik trek het nogal slecht qua geduld :) Maar ik zal nog eens een poging gaan wagen. Er zit trouwens een LX derailleur op.
 
Dankje voor de uitleg. Heb al het eea bekeken aan tutorials maar ik trek het nogal slecht qua geduld :) Maar ik zal nog eens een poging gaan wagen. Er zit trouwens een LX derailleur op.

Ik ken het gevoel. Ik zit ook vaak te kutten met de versnellingen, maar heb hem nu goed staan, al schiet ie SOMS niet in de 1e versnelling. Maar die kan ik dan snel handmatig weer bijstellen.

Je moet idd ff een goede tutorial zoeken. Welke ik relaxt vond waren diegene op Youtube, bv. [ame="http://www.youtube.com/watch?v=2j1gSwhsVN8"]YouTube - Bicycle Maintenance: How To Adjust a Rear Derailleur[/ame] of [ame="http://www.youtube.com/watch?v=D0Xt_QCHD1U&feature=related"]YouTube - 2 - Adjusting a Rear Derailleur[/ame] of klik vanuit hier op andere tutorials.

Ik had ook vooral problemen met mn voorste derailleur, mn bereik was niet groot genoeg. Uiteindelijk had dit te maken met mn kabelspanning en heb ik de kabel losgemaakt, vastgepakt met een tang, toen een stukje verder getrokken dan ie eerst zat, en toen de kabel weer vastgemaakt zodat ie dus vrij strak in het derailleur zat... Had ik wel ff een 3e hand bij nodig. Maargoed nu zit de kabel goed strak en kan ik hem bijstellen op het stuur.
 
Mooi ding vass! Een recht stuurtje met bar-ends zou 'm nog wat agressiever maken :)

Ik ben al een paar weken aan het klooien met de achterderailleur, krijg 'm gewoon niet fatsoenlijk afgesteld. Misschien toch maar even laten doen.

Bar ends vind ik echt niks persoonlijk. :)

Achterderri is niet zo moeilijk. Zorg wel even dat je het achterwiel of desnoods de hele fiets in de lucht hebt hangen, dat werkt al een stuk gemakkelijker. LX is een prima derri btw, oude versie van XT naar mijn weten.
 
Bar ends vind ik echt niks persoonlijk. :)

Achterderri is niet zo moeilijk. Zorg wel even dat je het achterwiel of desnoods de hele fiets in de lucht hebt hangen, dat werkt al een stuk gemakkelijker. LX is een prima derri btw, oude versie van XT naar mijn weten.

Volgens mij zijn de XT en LX gewoon tegelijkertijd geproduceerd en is het XT derailleur gewoon de duurdere en betere versie... :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top