Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Hoi,

Heb een raleigh racefiets gekocht en wil hier een fixed van maken of een singlespeed, zit nog te twijfelen. Nu heb ik hem bijna helemaal uitelkaar getrokken. Frame laat ik coaten en setje velgen moet ik nog ff scoren net als een zadelpen enzo en dat soort brut.

Maar hoe weet ik wat voor balhoofdset ik moet hebben en wat voor wielen etc? Inbouwbreedte moet goed zijn maar wat zijn goede sterke wielen bv? De trapaslagers zijn nog goed dus ik kan er bv alleen een andere crank opzetten?

Tandwielverhouding, wat raden jullie aan. Is voor in de buurt te fietsen dus moet eigenlijk niet te zwaar maar wil me ook niet doodtrappen als ik ff 10km fietsen ga ofzo.

402773_374498659285575_1022303859_n.jpg
 
Iemand die ik blij kan maken met een carbon voorvork?

Heb de vork van de week besteld, alleen is mijn wielmaat te groot voor de vork :( Nu dus weer op zoek naar een ander.

IMG_0826.jpg

IMG_0828.jpg
 
Te groot? Per ongeluk een 650c gekocht of rijd je met dikkere banden?

Denk 650c aangezien dit de product naam is: Planet X Stealth Pro Carbon 650 TT Fork

Wiel is te groot zeg maar voor de vork. Dit is wat er op de band staat: 20-622 700x20c. Heb m'n schoonbroer het extra laten checken aangezien hij fietsmonteur is, maar die heeft dus gefaald :(
 
650 TT zegt eigenlijk al genoeg..
Deze is voor een 650c voorwiel die vaak op TimeTrial fietsen wordt/werd gebruikt.
(Zoals ik op m'n Koga had.)

Kan je 'm niet gewoon terugsturen en ruilen tegen een 700c?
650c is nm wat lastig verkopen, je vangt er dan ook niet je aankoopbedrag voor en klantenservice bij Planet X is prima.
 
650 TT zegt eigenlijk al genoeg..
Deze is voor een 650c voorwiel die vaak op TimeTrial fietsen wordt/werd gebruikt.
(Zoals ik op m'n Koga had.)

Kan je 'm niet gewoon terugsturen en ruilen tegen een 700c?
650c is nm wat lastig verkopen, je vangt er dan ook niet je aankoopbedrag voor en klantenservice bij Planet X is prima.

Ik heb Planet X al gemaild voor de vork om te ruilen voor eentje die wel past. Wacht nog op antwoord. Alleen jammer dat ik dan 3x €20,- moet betalen voor verzenden :X
 
Fiets gekregen van mijn buurvrouw. Peugeot Super Competition PVN10. Zelfs nog een hele meuk aan tandwielen er bij gekregen. Zoek alleen nog een voorvelg, iemand hier die er nog eentje heeft liggen?

peugeotsu-1347616142-716.jpg
 
Ik heb nog wel een voorwiel liggen, Joris.
Woon wel in Utrecht en heb nauwelijks tijd om wat op te sturen; vraag maar aan Bert. :p

Oke thnx, wordt lastig dan

Ik heb er ook nog 1 liggen, kan hem woensdag versturen voor je.

Ik neem trouwens aan dat je een voorwiel nodig hebt en geen velg.

Oke, nice, thnx. Ben al begonnen met ombouw voor fixed en koop er dus wss een setjes wielen voor, dus heb hem niet meer nodig, kan tot die tijd wel fietsen met voorvelg van racer mocht ik niet kunnen wachten. Toch bedankt voor de reacties!

Heb er een stukje op gefietst en vind zo'n oude fiets maar niets, remt allemaal slecht, etc. als je een goede 'nieuwe' fiets gewend ben, dus denk niet dat ik er echt veel op zal wielrennen, vandaar keuze voor fixed, hou het wel allemaal origineel zodat het gewoon weer terug gebouwd kan worden

// originele mavic wiel is weer terug gevonden, fiets weer compleet :)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top