Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Achja, in regen kun je wel fietsen, maar ik doe dat liever ook niet... Mijn Trek staat nu ook een maandje oid te nietsen bij mn ouders thuis. Zat er net nog aan e denken een rondje te maken, maar toen kwam het ineens met bakken uit de lucht, dus maar geskipped.
 
Erg mooi geworden dat frame, ziet er nog behoorlijk modern uit voor zo'n oud (?) frame qua geometrie. Achterrem al afgesteld? Die ziet er namelijk niet helemaal ok uit :p
 
Hij staat een beetje scheef, dat klopt. Dat ga ik binnenkort eens even regelen want dat zijn dingen waar ik me ook aan kan storen. ;) Hij remt wel goed in ieder geval!

Echt geen idee hoe oud het frame is eigenlijk. Wel een erg licht frame met mooie lassen er op.
 
Goed werk! Frame ziet er inderdaad erg goed uit voor zijn leeftijd!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_SbDNkSKl8w"]YouTube - Downhill bike race in Brazil slum- Red Bull Desafio no Morro[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=56kJ99AvfoI"]YouTube - Amazing POV - downhill MTB bike race in Brazilian slum[/ame]
 
Ik gister op een wedstrijd met mijn 200 meter vliegend. Ik reed echt kut die dag. Tijd was een 12,16, met trainings wielen rijd ik normaal 11,8 ofzo.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=AiK1HtA6msE&feature=player_embedded"]YouTube - Dempster 200 vl[/ame]
 
MTB'tje heeft zich de eerste 200 km goed gehouden in ieder geval. Wel ga ik de voorderri vervangen en de shifters, beiden XT. Derri is nu ook al XT maar is een oudje en zit een beetje speling op, dus vervangen voor een verse. Shifters zijn Deore en ook 2ehands, dus die worden ook XT.
 
Even een vraagje. Ik had dus die xtc giant gekocht. Nu was de remklauw dus lek. En de handle. Dus nieuwe remhandle en nieuwe klauw+blokken. Maar ik vind ze erg sponzig, en ze remmen echt bout. Je moet toch gewoon een stoppie kunnen maken met zo'n schijfrem? En achter wil die niet eens slippen.


Zou die niet goed ontlucht zijn ofzo? Zijn magura klauwtjes.

Gaat om zo'n fiets:

XTC%20MAMMOTH.jpg
 
ontluchten denk. en wel de juiste olie gebruikt? kijk ook even of de schijf wel goed in het midden komt van je blokken. schijven ontvetten wil ook wel eens helpen. succes
 
Het is dus niet normaal. Want dan bel ik die fietszaak op. Die hebben het gefixed, Zal die schijf nog eens ontvetten en dan kijken.


Ik had vroeger een mtb met van die pads op je velg. Die remde 10x harder. Die schijven horen toch beter te remmen.
 
Het is dus niet normaal. Want dan bel ik die fietszaak op. Die hebben het gefixed, Zal die schijf nog eens ontvetten en dan kijken.


Ik had vroeger een mtb met van die pads op je velg. Die remde 10x harder. Die schijven horen toch beter te remmen.

Absoluut niet normaal met zo'n setje! Op de fiets van mijn broer maak ik een stoppie met 1 vinger op de rem. Gewoon teruggaan dus. idd wat vassie zegt ff checken, of de schijf wel ver genoeg in de klauw/remblokken valt. Dat probleem heb ik nu met mijn MTB namelijk, verkeerde bracket op de achterremklauw waardoor ik ook nieteens kan 'slippen'. Mijn schijf pakt namelijk maar 2mm van me blokken ofzo :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top