Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Na 3 jaar deze man ook weer eens uit de hoek getrokken.
stond daar al 3 jaar met 2 platte banden en verroeste overbrenging.

Nu weer opgelapt en klaar voor de bossen in het zuiden!




3ac22ca4431e5a3e06f250ea5507ffc3.jpg
 
Last edited:
Dat is wel een leuk frampje! :)
Wat komt er op?

Ik mag binnenkort ook eindelijk weer eens wat gaan bouwen voor een maatje.
Heb 't wel gemist stiekem. :P
 
Specs:

Leader kagero
Sugino messenger crank
Ffwd voorwiel
H+son + blb naaf
Shimano trapap
Soma stuurpen + blb stuur
San marco rolls zadel + miche zadelpen

Fiets is zo goed als klaar alleen nog een voorrem monteren

Zal dalijk even een Foto posten;)
 
Hallo allemaal, ik wil gaan beginnen met Mountainbiken. Ik woon letterlijk aan de rand van de Loonse en Drunense duinen die een mooie atb route schijnt te hebben. Ik heb al zitten zoeken (mountainbike forum en hier) en lees dat je voor de de duinen minimaal Deore qua schakelsysteem moet hebben.

Ik zoek een goede tweede handse om mee te beginnen (kijken of het ik het leuk vind). Ik ga deze fiets komende week bekijken. Het lijkt mij al een wat oudere fiets, maar graag jullie meningen :):

http://fietsen-brommers.marktplaats...t-escaper-lichaamslengte-1-77-tot-1-85cm.html
 
Ik heb na een schouderoperatie veel bij de fysio gefietst en dat deed ik daarvoor op een wielrenfiets buiten, nu mag ik van de fysio weer buiten fietsen alleen merk ik dat het ik mis om op het stuur te 'liggen'. Wie kent een goed adres om van die 'tijdrit' achtige steunen te kopen? En dan bedoel ik niet die lelijke dingen waar van die brugklassers mee fietsen op hun gazelle :+
 
Ik heb nog van die dingen liggen, maar van de 'dure' is de padding kapot/weg en die andere zijn volgens mij sowieso knakendingen. :+

Mike, je frame lijkt me je wat te klein?
Sowieso snap ik dat je met die aflopende bovenbuis zit en dus spacers, maar het doet het aanzicht niet echt goed, dus zou ik zelf eerder een stuurpen met grotere hoek nemen dan.
En eigenlijk moet er op een 'lo-pro' een bullhorn. :P

Ik ben niet overal een even grote fan van, maar vooral je (klassiekere) zadel valt wat uit de toon.
Is een San Marco Zoncolan niet iets?
 
Ja moet eerst nog een beetje wennen aan dit frame, wou niet gelijk te veel van het voorvork afhalen en zo zat het wel fijn. Ik kan er altijd nog spacers tussen uithalen als ik wat meer ballen heb gekregen:p en nog schuiner durf te zitten.

Op mijn vorige fiets had ik een zadel wat gewoon niet lekker zat, te hard te klein. Nu wou ik gewoon een wat zachter zadel en deze voelde al een heel stuk zachter. Ben nog van plan om om die goude dingen van het zadel te plastidippen en ook de chrome achtervelg te dippen.

En ik vind dit type stuur juist tof staan op zo'n fiets;) zit dus nog een beetje werk in maar dat komt goed. Zal dan ook betere foto's maken met een egale achtergrond dan komt alles er wat beter uit:)

Hier nog een link met een zelfde soort opbouw

http://www.pedalroom.com/bike/leader-kagero-med-6386
 
Last edited:
Zo'n idee had ik al. En eerlijk is eerlijk, jij kan met die spacers ook daadwerkelijk in de drops rijden itt die kerel in je link. :P
 
Ik heb nog van die dingen liggen, maar van de 'dure' is de padding kapot/weg en die andere zijn volgens mij sowieso knakendingen. :+

Mike, je frame lijkt me je wat te klein?
Sowieso snap ik dat je met die aflopende bovenbuis zit en dus spacers, maar het doet het aanzicht niet echt goed, dus zou ik zelf eerder een stuurpen met grotere hoek nemen dan.
En eigenlijk moet er op een 'lo-pro' een bullhorn. :P

Ik ben niet overal een even grote fan van, maar vooral je (klassiekere) zadel valt wat uit de toon.
Is een San Marco Zoncolan niet iets?

Heb je een foto van die dingen, wellicht kan ik zelf wat knutselen :W
 
@ Björn, komende tijd zit ik nog niet in de drops:p eerst boven op:) wou eerst ook zonder spacers doen maar tis toch even wennen met zo'n stuur + wil er ook wekelijks wel een keer of 3 naar werk mee fietsen dus moet gewoon fatsoenlijk en veilig de weg op kunnen

Plastidip ook binnen, bizar snel ook :p
 
IMG_4065.jpg

Blijkbaar had ik van die andere de foam al afgetrokken en dingen zelf weggegooid.
Van deze linker is dus ook de houder deels kapot, maar als je wilt, stuur ik ze naar je op. :)
 
IMG_4065.jpg

Blijkbaar had ik van die andere de foam al afgetrokken en dingen zelf weggegooid.
Van deze linker is dus ook de houder deels kapot, maar als je wilt, stuur ik ze naar je op. :)

Graag, als het bevalt kan ik ze altijd nog nieuw kopen!

Als ik het goed zie is dus van de linker de padhouder stuk en zit de pad los en van de rechter ligt alleen de pad los? Met een beetje schuren, een nieuw laklaagje en het betere lijmwerk is er volgens mij heel wat van te maken!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top