Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Onzin. Je kan met een fiets van 150,- net zo goed fietsen..
't Gaat toch om 't fietsen en conditie/bezig zijn, niet of 't de nieuwste is?

Thanks Demp! 't Is wel een aanrader.
Nogmaals, ik zal snel even eea typen - ook wat we anders zouden doen de volgende keer.
 
Ik wil wel een beetje een goede fiets hebben, anders ben ik het ook zo zat :P
Als alles kraakt en piept vind ik er echt geen hol aan.
 
Dat valt wel mee hoor :+

Hopelijk vanavond thuis..

[ir]http://cl.ly/3W2x2i0d352b3L3A453a/IMAG0043.JPG[/ir]

[ir]http://cl.ly/1b343A101R2J311B3609/IMAG0051.JPG[/ir]
 
Daar zie ik mezelf echt niet op rijden, opa ding :*

picture.php

475 euri, mja gelijk wel weer 475 euri :(
En of het nou echt iets is.... ?
 
@Peter
Zo, ziet er nog goed uit, volgens mij?
Redelijk grote maat?

Ik zou alleen wat dingen eraf halen, kortere trap-as en enkel tandwiel voor, achterwiel fixed bouwen en stuurlint en zadel vervangen.
Als je nog wat geld hebt voor donkere velgen (Wolber of Mavic MA40 ofzo); staat altijd goed op die kleur imo.
http://www.pedalroom.com/bike/gazelle-champion-ab-1986-1240
Ik heb nog ergens een link waarmee je kan uitrekenen welke BB je nodig hebt, wanneer je je originele crankset houdt icm fixed naaf.
Laat evt maar weten wanneer je zover bent, dan kan ik even voor je kijken.

Robert, voor dat geld kan je echt nog een betere 2e hands halen.
Ziet er op 't eerste gezicht misschien goed uit, maar qua onderdelen lever je natuurlijk gelijk in..
 
Wat een supertoffe ervaring moet dat zijn geweest Bjorn! Leuke sfeerfoto's ook! Lijkt me heel erg gaaf om eens te doen. Is het voor herhaling vatbaar allemaal of gewoon een hele leuke 'one time experience'?
 
Klopt, ik zal nog wel eens die onderdelenlijst erbij plaatsen, maar vind het ook niet erg om dingen te updaten in de toekomst, ben ik gelijk lekker aan het klussen ermee ;)
 
Dat begrijp ik Robert, moet wel een beetje je ding zijn. Vind het ombouwen en beetje sleutelen zeker zo vermakelijk als het rijden zelf.

@Peter
Zo, ziet er nog goed uit, volgens mij?
Redelijk grote maat?

Ik zou alleen wat dingen eraf halen, kortere trap-as en enkel tandwiel voor, achterwiel fixed bouwen en stuurlint en zadel vervangen.
Als je nog wat geld hebt voor donkere velgen (Wolber of Mavic MA40 ofzo); staat altijd goed op die kleur imo.
http://www.pedalroom.com/bike/gazelle-champion-ab-1986-1240
Ik heb nog ergens een link waarmee je kan uitrekenen welke BB je nodig hebt, wanneer je je originele crankset houdt icm fixed naaf.
Laat evt maar weten wanneer je zover bent, dan kan ik even voor je kijken.

Ik heb nu een 59 dacht ik en die is nog redelijk klein. Deze is 60 of 61 dus dat moet hopelijk goed komen. Je plannen komen redelijk overeen met de mijne.

Kortere trapas is zeker een must, raak nu al vaak genoeg de grond. Nieuwe crank dus en zat eigenlijk te denken om gewoon een setje fixed wielen aan te schaffen. Maar moet ff kijken wat het voordeligst uitkomt. Zwart ziet er iid goed uit, had die bike inderdaad ook al gevonden. En dan uiteraard de std onderdelen als zadel en stuur. Ik hou je op de hoogte als ik info nodig heb, thnx alvast..
 
trap-as=bb, niet crank he. Dat je dus je originele cranks kan gebruiken icm een fixed naaf (dat je crankset iets dichter bij je frame komt te staan).

Grond raken is kwestie van timen van kleine korte stuurbewegingen, alhoewel je idd natuurlijk met een kortere iets minder snel raakt; smallere pedalen helpen ook.
Ik heb 't ooit 1x gehad volgens mij, maar fiets ook nooit echt gek ofzo.
Baanfietsen hebben sowieso een hoger bb huis.
 
Nice hoor Bjorn!

Vriend van mij ging paar maanden terug met de trein naar België, daar had ie ook een mooi tijdje van alles in België gezien, vooral in en rondom de Ardennen. Maar zo'n lange tocht lijkt me ook echt super vet! Weet ook zeker dat 2 vrienden van mij er ook wel voor in zijn. Hoe ging je trouwens terug?

Als je 't gaat uittypen, I'm happy to read it!
 
trap-as=bb, niet crank he. Dat je dus je originele cranks kan gebruiken icm een fixed naaf (dat je crankset iets dichter bij je frame komt te staan).

Grond raken is kwestie van timen van kleine korte stuurbewegingen, alhoewel je idd natuurlijk met een kortere iets minder snel raakt; smallere pedalen helpen ook.
Ik heb 't ooit 1x gehad volgens mij, maar fiets ook nooit echt gek ofzo.
Baanfietsen hebben sowieso een hoger bb huis.

Ah ik snap t, dat is handiger dan een nieuwe crank met enkel tandwiel aanschaffen en kortere pedalen? Zonder een kortere trap-as is een rechte ketting lijn niet mogelijk? Heb hem net trouwens opgehaald, ziet er top uit, en zeker niet te groot. DInge zijn wel redelijk gewild volgens mij in t buitenland, hij had 1 belanghebbende uit Engeland en 2 uit Denemarken. Maar hij had geen zin in verschepen..
 
Precies, ik heb er ook al wat centjes mee verdiend. :P

Rechte kettinglijn is idd niet (echt) mogelijk, tenzij je misschien het binnenblad gebruikt, maar dat vind ik persoonlijk altijd fugly.
En omdat je 't niet tè duur wilt maken is 't dus imo de mooiste optie de originele cranks te houden en een kortere trap-as(+ evt ander tandwiel) te fixen ipv cranks+trap-as.
Originele track cranks uit die tijd zijn al helemaal schaars en prijzig nm.
Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is, ben al de hele dag kneitertje gaar..

Sjoerd, thanks! Ik ben terug gevlogen met Transavia.
Kostte 40e voor fiets + nog wat extra voor bagage (wat niet eens nodig was volgens mij). Totaal 125,-.
Ging ook heel soepel bij check-in.
 
Precies, ik heb er ook al wat centjes mee verdiend. :P

Rechte kettinglijn is idd niet (echt) mogelijk, tenzij je misschien het binnenblad gebruikt, maar dat vind ik persoonlijk altijd fugly.
En omdat je 't niet tè duur wilt maken is 't dus imo de mooiste optie de originele cranks te houden en een kortere trap-as(+ evt ander tandwiel) te fixen ipv cranks+trap-as.
Originele track cranks uit die tijd zijn al helemaal schaars en prijzig nm.
Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is, ben al de hele dag kneitertje gaar..

Sjoerd, thanks! Ik ben terug gevlogen met Transavia.
Kostte 40e voor fiets + nog wat extra voor bagage (wat niet eens nodig was volgens mij). Totaal 125,-.
Ging ook heel soepel bij check-in.

Duidelijk hoor, mag best wat kosten dit keer, dit keer hoeft het niet allemaal binnen een week af. Thnx alvast.
 
Als het is goed nét voor het weekend die witte Fox van een paar pages terug binnen. 8)

Nice!

Met een beetje mazzel heb ik trouwens volgende week echt heul goed nieuws! Zeker voor de eigen fietsen verzameling. :W
 
Super vet trouwens, Vass!
Zulke uitzichten heb ik dan weer niet gehad..

t Is hier tijd voor een fiets met versnellingen.
Had net m'n fixed voor TT omgebouwd, maar veel te spinny en ging al na 15km bijna over m'n zuiger. :#
 
Huidige staat van me straat fietsje:

[ir]http://cl.ly/2u2T0S3o2i173F1m0526/photo.JPG[/ir]

Iemand die nog een goedkoop merk weet voor v-shaped zwarte velgen?
 
Dat zijn prima prijzen zeg voor een nette wheelset, bedankt voor de tip

Zat ff rond te kijken op het forum, dit lijkt me wel wat voor mn mondial:

5646341812_6688f4ba29_o.jpg
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top