@Peter
Zo, ziet er nog goed uit, volgens mij?
Redelijk grote maat?
Ik zou alleen wat dingen eraf halen, kortere trap-as en enkel tandwiel voor, achterwiel fixed bouwen en stuurlint en zadel vervangen.
Als je nog wat geld hebt voor donkere velgen (Wolber of Mavic MA40 ofzo); staat altijd goed op die kleur imo.
http://www.pedalroom.com/bike/gazelle-champion-ab-1986-1240
Ik heb nog ergens een link waarmee je kan uitrekenen welke BB je nodig hebt, wanneer je je originele crankset houdt icm fixed naaf.
Laat evt maar weten wanneer je zover bent, dan kan ik even voor je kijken.
trap-as=bb, niet crank he. Dat je dus je originele cranks kan gebruiken icm een fixed naaf (dat je crankset iets dichter bij je frame komt te staan).
Grond raken is kwestie van timen van kleine korte stuurbewegingen, alhoewel je idd natuurlijk met een kortere iets minder snel raakt; smallere pedalen helpen ook.
Ik heb 't ooit 1x gehad volgens mij, maar fiets ook nooit echt gek ofzo.
Baanfietsen hebben sowieso een hoger bb huis.
Precies, ik heb er ook al wat centjes mee verdiend.
Rechte kettinglijn is idd niet (echt) mogelijk, tenzij je misschien het binnenblad gebruikt, maar dat vind ik persoonlijk altijd fugly.
En omdat je 't niet tè duur wilt maken is 't dus imo de mooiste optie de originele cranks te houden en een kortere trap-as(+ evt ander tandwiel) te fixen ipv cranks+trap-as.
Originele track cranks uit die tijd zijn al helemaal schaars en prijzig nm.
Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is, ben al de hele dag kneitertje gaar..
Sjoerd, thanks! Ik ben terug gevlogen met Transavia.
Kostte 40e voor fiets + nog wat extra voor bagage (wat niet eens nodig was volgens mij). Totaal 125,-.
Ging ook heel soepel bij check-in.