Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Ik ga binnenkort met mijn mtb wat meer op de weg rijden, momenteel zitten er nobby nic banden op maar zou toch liever een setje wegbanden hebben. Iemand suggesties voor een goede wegband voor op de mtb?

Mijn ervaring:

Schwalbe Super moto, echt een heerlijke maar vooral hele lichte band. Ik rijd er nu geruime tijd mee, ziet er nog steeds mtb-achtig uit door het redelijke formaat (2.3 breedte) maar het gaat echt met niks. Een stuk lichter dan mijn cityride banden in de breedte 1.6
Nadeel: de prijs.

Schwalbe Kojaks (in 1.3 / 1.6 en 2.0 te krijgen) doen het ook prima maar zijn wel echt slicks, beetje oppassen dus wanneer het regent.

Continental Sportcontact, prima bandje. Vergelijkbaar met Kojak maar dan wat lichter en met een lichte groef om enigszins het water af te voeren.

Voorbeeldfoto van de Super moto's in 2.3:

p4pb7091175.jpg

Voorbeeld van een 1.6 bandbreedte (cityride, prima lekbestendig trouwens)

p4pb6180709.jpg

BTW, morgen arbeidsvoorwaardengesprek voor nieuwe job; sales manager binnen een bedrijf welke verantwoordelijk is voor de verkoop van Campagnolo, Selle Italia, Deda, Tacx en Dedacciai. Werkgebied; Benelux. 8) :W!

Mijn ervaring:

Schwalbe Super moto, echt een heerlijke maar vooral hele lichte band. Ik rijd er nu geruime tijd mee, ziet er nog steeds mtb-achtig uit door het redelijke formaat (2.3 breedte) maar het gaat echt met niks. Een stuk lichter dan mijn cityride banden in de breedte 1.6
Nadeel: de prijs.

Mooie bandjes! 2.30 breedte = 2.35?

Ik heb hier al mooie aanbieding gevonden voor de bandjes, 2 voor 65€
http://www.fietsbandenshop.nl/schwalbe-buitenband-supermoto.html

Er zit een tof punt in die baan en dat is die drop/afdaling van zo'n 6 meter die ineens halverwege stijler wordt, erg verradelijk, ga je snel over de kop. Leuk ook om daar even te kijken :p

Status
Not open for further replies.
Back