Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Ik wil daar heel graag nog een keer gaan rijden dus misschien kunnen we daar binnenkort met wat forummembers meeten?

Lijkt me gezellig pronk, ik kom er 2 a 3 keer per week nu.
Erg leuk technisch stuurbaantje,waar je goed op loskunt gaan vind ik.

Vraagje: Als jullie een wat langere rit gaan rijden, wat nemen jullie dan zoal mee kwa drinken/eten?
Ik ga zaterdag voor het eerst een wat langere rit maken van meer als 50km met de vader van een maatje van,
iemand nog tips..?

Lijkt me gezellig pronk, ik kom er 2 a 3 keer per week nu.
Erg leuk technisch stuurbaantje,waar je goed op loskunt gaan vind ik.

Vraagje: Als jullie een wat langere rit gaan rijden, wat nemen jullie dan zoal mee kwa drinken/eten?
Ik ga zaterdag voor het eerst een wat langere rit maken van meer als 50km met de vader van een maatje van,
iemand nog tips..?

Buidon met energiedrank, 1,5 - 2,5 L water in Camelback, banaan, energybar/mueslireep. Zoiets denk ik...

Buidon met energiedrank, 1,5 - 2,5 L water in Camelback, banaan, energybar/mueslireep. Zoiets denk ik...

Humm, kak. Heb ik net een tas aangeschaft. had ik dus beter een camelbag aan kunnen schaffen..
Maar thnx anyway voor de info.
Nemen jullie ook voor de zekerheid bij twijfelweer een regenjack mee..?

Humm, kak. Heb ik net een tas aangeschaft. had ik dus beter een camelbag aan kunnen schaffen..
Maar thnx anyway voor de info.
Nemen jullie ook voor de zekerheid bij twijfelweer een regenjack mee..?

Ik probeerde altijd het meest nodige mee te nemen. Had altijd wel een binnenbandje, wat gereedschap, camelbag, wat eten mee. Bidon vond ik altijd zo lelijk aan de fiets, en ook smerig als er flink modder ligt. Maar zijn ook genoeg mensen die een camelbag niet prettig vinden.

Als ik een 50km+ tocht ga maken neem ik een camelbak mee met:
- 1,5 a 2 liter sportdrank
- Regenjackje
- Minitool
- Pompje
- Missing linkje
- Geld
- 1 of 2 binnenbandjes (afhankelijk van terrein)
- Energyrepen / snelle Jelle oid
- Stukje autogordel
- telefoon

De bidon vul ik met water. Dit is dan ook handig te gebruiken om je derraileur schoon te spuiten als die vol met blubber zit of om je benen nat te maken als je door de brandnetels gefietst bent.

uhm nee, alhoewel dat ook mogelijk is

Het is vooral het redmiddel voor een buitenband waar een scheurtje in gekomen is, zodat je het tussen de binnenband en buitenband kunt leggen.

uhm nee, alhoewel dat ook mogelijk is

Het is vooral het redmiddel voor een buitenband waar een scheurtje in gekomen is, zodat je het tussen de binnenband en buitenband kunt leggen.

Aah, die truc kende ik nog niet, heb dat wel eens met ducttape gedaan maar dit klinkt beter. Moeten me gordels er binnenkort maar aan geloven :#

Tof man! Sluit het aan op je opleiding/werkervaring of heb je ineens bedacht dat je van je hobby je werk ging maken?

Combinatie van, ik werk al een paar jaar inmiddels en dit alles in een commerciële omgeving. Dit is voor mij best of both worlds, alhoewel mijn persoonlijke voorkeur meer bij het mtb'en ligt. Echter heb ik vroeger ook een fraaie Colnago gehad en dit heeft oprecht mijn interesse. Er zal tzt een update komen van een aantal fietsen vrees ik. ;)

Daarnaast hebben de merken die we voeren echt enorm veel mooie spullen in het aanbod dat werkt uiteraard ook positief mee qua verkoop (praatje).

Ik zoek een adapter voor mn remklauw (hope mi6) op mn voorvork (Marzocchi Dirt Jam Pro)

iemand en adresje/webshop ?

Erg lastig om direct de juiste te bestellen. Let goed op de remmerij, de voorvork (IS/PS) en de schijfdiameter. Je hebt echt tonnen van die dingen en dus ook mogelijkheden.

Ik ook indien mogelijk :)

@vassago: congrats! Tof man.

Thanks! 8)

Ik kan je vast wel een adapter leveren Maykel. Moet idd dan 3 dingen weten:
- Remklauw: IS of Postmount
- Voorvork: IS of Postmount
- Diameter remschijf

Update:

Mondial01.jpg

Iemand nog suggesties voor een zadel? Kleur vooral..

Status
Not open for further replies.
Back