Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafiets topic #2

Status
Not open for further replies.
Zo, ben weer terug van 2 dagen mountainbiken in de omgeving van Epen (zuid Limburg). Was erg vet en dit heeft dan ook er voor gezorgd dat we volgende maand weer gaan :) Foto's staan op iemand anders zn camera, maar zal van de week wel ff wat uploaden, want ze zijn leuk geworden.
 
Epen is inderdaad een leuke plaats om te gaan Mountainbike.
Heb je daar de Zwarte route gefietst?

Anders raad ik je aan om de volgende keer de Blauwe route van Gulpen te fietsen,
is een pittige maar zeer leuke tocht.
 
zo jammer, dat dit soort spullen naar jullie toe gaat! Carbon wielen horen gewoon hardcore te worden gebruikt op de baan! waar het spul voor gemaakt is! Als ik zondag op de baan ben zal ik is een foto maken van mijn baanbeest!

'Naar jullie?'
Dude, dit is een setje carbon velgen met gewone wegnaven en word netzogoed gebruikt tijdens TT/wegraces?
Maar ik snap je. ;)
If it comforts you, ze zijn niet veel lichter dan m'n huidige alu wielen..

En ja, ik heb gewoon een megadeal gehad.
 
Epen is inderdaad een leuke plaats om te gaan Mountainbike.
Heb je daar de Zwarte route gefietst?

Anders raad ik je aan om de volgende keer de Blauwe route van Gulpen te fietsen,
is een pittige maar zeer leuke tocht.

Ik heb Blauw, Groen en Rood gefietst. Was zeker vet! Aan het eind de mooie afdaling van Rood gedaan :) Een rotspad van 40cm breed die 300 meter lang naar beneden gaat. Heerlijk. En bij de groene route heb je nog een mooie afdaling langs het pannekoekenhuis waar je met gemak de 70 km/h haalt.

Ik zat trouwens op de camping; het Zinkviooltje. Perfecte locatie, dus daar zitten we volgende maand weer.
 
Wow! Het parcours in Dorst is echt vet zeg! Net terug, echt een heerlijke baan met al die kombochten! Vetste baantje tot nu toe! (op zuid limburg/belgie na dan)
 
Haha, ik had wel verwacht dat dat een leuke route voor jou zou zijn Pronk. Het is echt hard werken/sturen daar. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ik had een toertochtje op het programma staan.
Hoe bevalt je nieuwe fiets trouwens?
 
Wow! Het parcours in Dorst is echt vet zeg! Net terug, echt een heerlijke baan met al die kombochten! Vetste baantje tot nu toe! (op zuid limburg/belgie na dan)
Vind je ja? Ik word helemaal leip van die bochtjes, iets té gemaakt. Die jump in die afdaling is wel grappig, ga je vrij snel over je stuur heen als je 'm niet verwacht. Maar opzich wel leuke route, loonse en drunense duinen rulen imo :)
 
Haha, ik had wel verwacht dat dat een leuke route voor jou zou zijn Pronk. Het is echt hard werken/sturen daar. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ik had een toertochtje op het programma staan.
Hoe bevalt je nieuwe fiets trouwens?

Het was echt mijn ding idd! :D Nieuwe fiets bevalt echt supergoed, scheelt echt zo veel in wegligging en snelheid! Alleen me voorvorkkeerringen lekken een beetje, dus die moet ff gereviseerd worden!
 
Vind je ja? Ik word helemaal leip van die bochtjes, iets té gemaakt. Die jump in die afdaling is wel grappig, ga je vrij snel over je stuur heen als je 'm niet verwacht. Maar opzich wel leuke route, loonse en drunense duinen rulen imo :)

Ik vind dit juist veel lekkerder dan Drunense Duinen, hier heb je tenminste constant 'actie'...maar ieder zijn ding uiteraard! Wel grappig wat je zegt over die afdaling, ik verwachte hem totaal niet en ging idd bijna op me voorwiel naar beneden +ralf+

2e en 3e keer gewoon een ruk aan het stuur en met 2 wielen los naar beneden :W
 
Ik heb Blauw, Groen en Rood gefietst. Was zeker vet! Aan het eind de mooie afdaling van Rood gedaan :) Een rotspad van 40cm breed die 300 meter lang naar beneden gaat. Heerlijk. En bij de groene route heb je nog een mooie afdaling langs het pannekoekenhuis waar je met gemak de 70 km/h haalt.

Ik zat trouwens op de camping; het Zinkviooltje. Perfecte locatie, dus daar zitten we volgende maand weer.


Waar in de buurt zit je ook alweer bij rood?
Ik woon zelf 7 km van epen af zoiets.

Als ik op mijn mountainbike zit ben ik toch wel blij dat ik in zuid limburg woon. :)
 
Hier nog een foto van de KTM in semi-oorspronkelijke staat en nog in bezit van de vorige eigenaar.

mw85qt.jpg


Toch een aardig verschil...

avpv02.jpg


23k9i8p.jpg


En zoals hij er nu bijstaat. Het is nog wachten op het achterwiel en de handvatten (Ritchey WSC Foam) en dan op zoek naar spatbordjes. Het wordt al wat!

zugwo3.jpg
 
Na gisteren in de regen finaal verzopen te zijn zoek ik iets van een regenjas welke goed ademend redelijk waterdicht en opvouwbaar is. Iemand tips?
 
Don't know why, maar BBB klinkt voor mij altijd als Technigas onder de fietsspullen; prima, maar geen charme. +pippi+
 
Ik ben zojuist in mijn pauze even aan het rondkijken geweest naar die BBB. Ze hadden alleen mijn maat niet. Voor de rest zag het er goed uit.
 
Ik ben van plan binnenkort voor een mountainbike te gaan kijken. Rij momenteel op een racefiets, maar vindt het toch wel erg leuk om een beetje door het bos heen te gaan op onverharde paadjes enzo. (woon dicht bij de Biesbosch).

Hoe zit het met de maten van een mountainbike? Die zijn compleet anders dan racefietsen.

Nu ben ik de volgende fiets tegengekomen:

http://www.bike2build.nl/product/BK7334/trek/2010-6700-disc/155-inch#

Is dit wat? of kan ik beter door sparen voor een betere fiets?

Misschien hebben jullie ook leuke alternatieven?
Ben 1.95m lang. dus heb best een grote fiets nodig.
 
Als eerste mountainbike is dat zeker een mooie. Met jou lengte kom je denk ik meestal uit op een XL of 21 inch. Het belangrijkste is wel je beenlengte, dus een fiets testen of je laten opmeten is toch het beste.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top