Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafiets topic #2

Status
Not open for further replies.
Thanks! :)
De oude wil ik voorlopig nog wel even houden.
Dan ga ik deze toch wat meer voor sporten gebruiken en de andere dan nog voor stad.
Opbouwen zal wel wat langer gaan duren, wil alle 'period-correct' onderdelen gaan scoren. :X

Nico, laat maar weten wat je binnenbeenlengte en je budget is. :P
 
Zo, KTM bijna klaar. Net de shifter buitenkabel nog even mooi plaatsen en dan is het klaar. Heb een Chris King balhoofd op het oog, die komt er dan w.s. nog op. En dan zal ik er voor de Epic waarschijnlijk ook wel weer 1 willen. :rolleyes:

Net de Epic nog even uitgelaten door de duinen, heerlijk. Door het donker terug en vertrouwen op hoe goed je de weg kent. (incl. de trappen) :W
 
Wow, woensdagmiddag een fiets bij TNT gebracht en vrijdag is 'ie al afgeleverd in Londen.
Bizar snel. :W
Net ook de Gazelle verkocht - leuke handel zo.
 
Zo dan, bijna af. Nog een paar kleine dingen doen. Even wachten op een Chris King balhoofd en wat kabelgeleiders zodat ik de shifterkabel netjes kan laten lopen ipv deze manier van monteren. Tevens moeten de handvatten er weer af zodra de foamen Ritcheys binnen zijn.

Alvast een voorproefje excl. de raceblade spatborden. De klem rond de zadelpen is om een slot aan te klikken.

wtuis4.jpg


k9xfo7.jpg


2wq6e04.jpg


2vt8v36.jpg


20ge2c3.jpg
 
Thanks! :)
De oude wil ik voorlopig nog wel even houden.
Dan ga ik deze toch wat meer voor sporten gebruiken en de andere dan nog voor stad.
Opbouwen zal wel wat langer gaan duren, wil alle 'period-correct' onderdelen gaan scoren. :X

Nico, laat maar weten wat je binnenbeenlengte en je budget is. :P

Binnenbeen lengte is niet zo belangrijk!!!!!!, je kan namelijk heel erg met je zadel spelen. Romplengte is toch echt een stuk belangrijker. Aangezien je met zon oude fiets bijna altijd aan een bepaalde lengte stuurpen vast zit dus daarmee weinig in lengte kan spelen.............
 
Dat eerste wat je zegt is ook helemaal waar, maar het dient toch wel enigzins als maatstaf voor een lichaam met een normale bouw.
Daarentegen snap ik dus niet helemaal wat je bedoelt met de lengte van de stuurpen?
Er zijn toch genoeg stuurpennen in 80mm en zelfs kleiner te krijgen en kan je net zo goed daarmee spelen?

Vet fietsje zo, Vass!
Voorvork lijkt wel ver uit te steken oid.
Flinke tensioner ook?
 
Deze vork is te vergelijken met een 100mm verende voorvork. Zou ik de 0 tot 80mm variant pakken dan komt het stuur nog zo'n 2 cm lager en dan wordt het een erg diepe zit voor woonwerk dacht ik.

Kettingspanner is de std. Alfine spanner. Er is schijnbaar nog een andere variant met 2 wieltjes ook.
 
Ik wacht trouwens nog op een nieuwe buitenkabel en deze dingen:

559064_1.jpg


Die kan je in de huidige kabelgootjes schroeven en dan alsnog de buitenkabel erlangs laten lopen. Zo heb je het minste onderhoud aan de shifters etc. Zijn van rvs overigens, dus prima voor alle omstandigheden.
 
Vass, Heb je toevallig een linkje van die kabelgeleiders? En eventueel de binnenmaat van die kabelgoot?
 
Binnenmaat en link zal ik vanavond even voor je op zoeken en meten. Diameter van de klem zelf kan je van 4,5mm naar 6mm aanpassen uit mijn hoofd. Houd dit topic ff in de gaten!
 
Ben sinds 1,5 jaar ook erg druk met fietsen... tijdje terug deze 29-er aangeschaft:
(is inmiddels geen single speed meer)
gary29.jpg
 
Binnenmaat en link zal ik vanavond even voor je op zoeken en meten. Diameter van de klem zelf kan je van 4,5mm naar 6mm aanpassen uit mijn hoofd. Houd dit topic ff in de gaten!

5,75 mm is de binnenmaat van mijn kabelgootje.

Gaaf ding die Gary Fisher al is de voorvork niet geheel mijn smaak. :)

Wat is de afmontage verder?
 
Bedankt Vass. De afbeelding hierboven vertekend alleen een beetje het beeld voor mij. Ik verwachte de klem anders. Ik dacht dat het iets was om mijn leidingen van mn quad vast te zetten, maar helaas.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top