Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafiets topic #2

Status
Not open for further replies.
Ben sinds 1,5 jaar ook erg druk met fietsen... tijdje terug deze 29-er aangeschaft:
(is inmiddels geen single speed meer)

Erg strak fietsje hoor. Inmiddels zie je de 29'ers steeds meer, het schijnt toch wel erg lekker te fietsen.

Deze zomer was ik er over aan het denken voor een nieuwe fiets te kopen. Maar dit plan laten vallen omdat de fiets nog maar jaar oud was + te duur.

Daarom mijn huidige fiets ge-upgrade met setje nieuwe velgen, stuur, stuurpen, zadelpen en zadel.

img1144xi.jpg

img1147w.jpg

img1143v.jpg

img1133d.jpg

img1145z.jpg

img1142k.jpg

Tja, er is niks zo persoons-afhankelijk als een zadel. Het schijnt dat mensen met een dikke reet wel vaker problemen hebben met fizik zadels:rolleyes:

Ik krijg vd week een Selle Italia SLR, die ik ga strippen.
Die zou erg comfi moeten zijn zonder de (sowieso weinige) padding.
4132475902_9020bf1f7d.jpg

Kerel had voor een klein prijsje 2 zadels te koop.
1 met schuim, maar leer was kapot en de andere is een kale TT versie met versleten carbonsticker oid.
Ik weet niet welke hij nu opstuurt, maar sowieso gaat de laag eraf, zodat je zoiets al bovenstaande overhoudt. :)

Ik lees idd veel verhalen over hoe comfortabel die SLR's zijn en zocht nog een vervanger voor het Rolls zadel die ik er nu op heb zitten; die vind ik te groot ogen.
Ben wel benieuwd!

Best koel wat je af en toe tegenkomt. :)

Laatst een setje velgen opgehaald bij een man die biezen (pinstripes) zet.
Hij liet me z'n portfolio zien vol Rolls Royce, motorfietsen, transportfietsen etc; super strak!

Vanavond was ik bij een man een fiets ophalen die al een kleine 40 jaar balhoofd logo's spaart - hij had er zo'n 3400 (incl de dubbele).
Allemaal verhalen van hoe, wat en waar en heel z'n gang vol. Fucking stoer!
http://wielersport.slogblog.nl/category/1/7

Heb nu wel gelijk een idee voor fotoserie op deze manier.
Wilde nog m'n camera pakken voor ik de auto instapte. :X

Zo, hij is klaar!

Laatste updates;

- Raceblades XL
- Chris King headset
- Ritchey WSC Foam handvatten
- Slot

141top0.jpg

243nmdt.jpg

2udwzzt.jpg

Die rubbertjes moet ik nog ff op maat knippen, I know.

Ik zou het niet doen, volgens mij is het een type dat verkocht werd bij de Aldi... Liever een 2e hands van een wat bekender merk met dito afmontage.

Status
Not open for further replies.
Back