Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafiets topic #2

Status
Not open for further replies.
Wat betreft staal: ik heb vorige week een 'budget build fixed conversion' in elkaar gezet voor een maatje op basis van m'n oude (stalen) Peugeot.
Was echt even vergeten hoe dat fietste ivm m'n alu frame. Staal rijdt zóveel soepeler.
Dat ding van mij is echt verschrikkelijk stijf en stuigerig.

2ext0d3.jpg

Zitten ondertussen ook zwarte handvatten, voorrem en nieuwe chrome zadelpen op.

Zit er nu aan te denken een stalen frame ergens vandaan te halen en op te bouwen..
Wil eigenlijk ook wel wat cheapish voor de winter namelijk.
 
van het weekend ff me nrs uitgeprobeert en is goed bevallen:)
alleen ben ik niet tevereden over de banden,paar keer stil komen te staan in het losse zand.en een paar keer omgevallen,omdat ik voor het eerst met klikpedalen reed:$

maar wat zijn nu goede banden voor harde klei en los zand ?
 
Vandaag ook maar eens een herst-voorjaars fiets gekocht, een Focus black forest 2010 mtb. Morgen ff foto's plaatsen. Mtb is afgemonteerd met XT/SLX groep en Rock Shox Recon. Dus denk dat dit wel goed zit voor een beginnersfiets :P.
 
Prima fietsje hoor. Ik ben alleen geen fan van die banden. Tevens zou ik het zadel iets horizontaler zetten. Chainguard is ook een aanrader trouwens. Ik gebruik daar een oude binnenband voor op de Epic.
 
Prima fietsje hoor. Ik ben alleen geen fan van die banden. Tevens zou ik het zadel iets horizontaler zetten. Chainguard is ook een aanrader trouwens. Ik gebruik daar een oude binnenband voor op de Epic.

Op welke ondergrond vind je die banden kut dan als ik vragen mag? Ik heb ze zelf niet hoor maar hoor er alleen maar goede verhalen over eigenlijk. In 'ons groepje' rijden er een hoop met nobby nick voorop en racing ralph achter (of net andersom :P) en die zijn er allemaal erg tevreden over. Mooie bike trouwens die focus!
 
Oh, ging mij meer om de striping haha. Banden zelf zijn prima, maar ging er gemakshalve vanuit dat dit algemeen bekend was.

Ik heb een setje DT swiss velgen aangeschaft voor de Epic, tenminste als het goed is. Crossrides moeten plaats gaan maken.

g20538.jpg
 
Op welke ondergrond vind je die banden kut dan als ik vragen mag? Ik heb ze zelf niet hoor maar hoor er alleen maar goede verhalen over eigenlijk. In 'ons groepje' rijden er een hoop met nobby nick voorop en racing ralph achter (of net andersom :P) en die zijn er allemaal erg tevreden over. Mooie bike trouwens die focus!

Op de weg fietst het wel redelijk zwaar maar daarvoor heb ik hem niet gekocht. Voor in de bossen zijn het ideale bandjes, veel grip.

Het enige nadeel aan de fiets is dat er al enorme schade is aan de lak, bij de achterbrug waar de ketting loopt. Na de eerste dag fietsen waren er al 3 putjes, nu al een stuk meer.

Zadel moet ik nog verzetten, kreeg deze tip al van een vriend van me.
 
Daarom inderdaad die chainguard. Is de schade ook gelijk uit het zicht. :) Kan er wellicht geen schakeltje tussen de ketting uit dan? Als je nu echt al veel schade hebt, kan het best zijn dat de ketting iets te slap is.
 
Daarom inderdaad die chainguard. Is de schade ook gelijk uit het zicht. :) Kan er wellicht geen schakeltje tussen de ketting uit dan? Als je nu echt al veel schade hebt, kan het best zijn dat de ketting iets te slap is.

idd, sowieso scheelt het ook een hoop 'geratel & geklapper' als je er een chainguard op hebt. Mooie vuistregel om je ketting op de juist lengte te hebben is @ grootste tandwielen de achterderrie helemaal naar voren te trekken en dan 2 schakeltjes 'speling' te hebben. Beetje raar uitgelegd maar misschien weet je wat ik bedoel :P
 
gister mijn fiets weggebracht naar de fietsenmaker. Heb het gereedschap en de tijd er niet voor, de handigheid zla het niet aan ontbreken. Maar ik moet echt maar eens een x wat gereedschap aanschaffen, kan ik het tenminste zelf aangezien hij ook geen 10tje per uur vraagd.
 
Je plaatjes in het verkooptopic werken niet bij mij.

DT Swiss in the house en in de Epic. Staat gaaf, zometeen ff een rondje testen! 8)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top