Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafiets topic #2

Status
Not open for further replies.
Ik had vandaag interland, alleen nu heb ik opeens het probleem dat ik mezelf echt geen pijn meer kan doen op de fiets. ik weet niet wat het is, maar dat moet wel veranderen zeker als sprinter zijnde.


Ik heb hier ook nog even twee best leuke foto's.

[ir]http://www.tracksprintteam.nl/dempster/IMG00201-20100926-1250.jpg[/ir]
Fiets op volle oorlog sterkte

[ir]http://www.tracksprintteam.nl/dempster/127801841.jpg[/ir]
Volgas! (dit is in newport engeland)
 
gelukkig is tegenwoordig een materiaal sponsor niet zo heel moeilijk te vinden:P alleen de wielset is normaal 2700 euro exclusief banden. naja zitten dugast tubes op a 140 euro de stuk. en ga zo maar door. Balen alleen dat ik altijd alles kapot trap! Dit frame mag ook weer naar fabriek.
 
Wat loop je nou te meuten over mijn carbon velgies dan? :P
Vet ding! Met welk verzet rijdt je nou op de baan?

Edit: wat sloop je aan die fietsen dan?
 
Ligt eraan, ik ben nogal een powerhouse dus 50x13 of 51x14 zijn mijn sprintverzetten. Maar ik heb ook gasten die me voorbij vliegen op 48x14
 
Nieuwe wielen in de Epic

szgy2c.jpg


29qfllt.jpg


DT Swiss X1900.
 
Je plaatjes in het verkooptopic werken niet bij mij.

DT Swiss in the house en in de Epic. Staat gaaf, zometeen ff een rondje testen! 8)

Ja weet ik, maar ik heb/had geen tijd om mijn fiets weg te brengen naar jou. Gelukkig betalen pa en ma het:P Ik steek geen geld meer in die fiets, opzoek naar iets nieuw ipv de scooter.
 
Ik ga bijna elke dag op t fietsje naar het werk. Toch lekker zo'n 75km per week, wel prima. En daarnaast nog de weekenden op de Epic.
 
fietsenmaker belde dat er speling op de trapas zit en mijn voorste tandbladen ook versleten zijn. Zou bij elkaar minimaal 160 euro gaan kosten, maar dat steek ik niet meer in mijn fiets.
Er zit nu een shimano acera groep op met voor 3 tandbladen en achter 8.

Welke onderdelen kan ik nu het beste kopen en die erop laten zetten?
 
Zeker die tandbladen kan je zelf kopen/monteren.
Trapas is ook niet moeilijk, maar moet je wel even 1 tool voor hebben.

Trouwens, je wilt er geen geld meer in steken, maar wel laten vervangen?
 
fietsenmaker belde dat er speling op de trapas zit en mijn voorste tandbladen ook versleten zijn. Zou bij elkaar minimaal 160 euro gaan kosten, maar dat steek ik niet meer in mijn fiets.
Er zit nu een shimano acera groep op met voor 3 tandbladen en achter 8.

Welke onderdelen kan ik nu het beste kopen en die erop laten zetten?

Crankstel incl. bracketas 44-32-22 € 63,65
Cassette HG 61 € 25,75
Ketting HG 53 € 10,65

Vaak wordt dan ook de cassette en de ketting vervangen indien de voorste tandbladen versleten zijn.

Dit is allemaal Deore spul, stapje hoger dan de huidige groep. Overigens wel 9 speed cassette, maar 8 speed zal alleen maar goedkoper zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top