Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafiets topic #2

Status
Not open for further replies.
Wow! Dat ziet er vet uit zeg gasten, daar wil ik ook ooit wel eens heen! Ben benieuwd naar verdere filmpjes! Gaan er hier nog mensen de Bart Brentjes Challenge rijden btw?
 
Ik wil ook gaan fietsen binnenkort, voor wat bedrag heb je een leuke beginnersfiets? Budget 300 a 400 euro ofzo. Graag wat voorbeelden en wat uitleg, ben totale fietsn00b :P
 
Ik wil ook gaan fietsen binnenkort, voor wat bedrag heb je een leuke beginnersfiets? Budget 300 a 400 euro ofzo. Graag wat voorbeelden en wat uitleg, ben totale fietsn00b :P

Als je een goede fiets wil ben je toch eigenlijk wel minimaal 800e kwijt als je een nieuwe wilt. Als je een 2e hands wilt heb ik wel iets voor je, ik doe namelijk mijn oude beginnersfiets weg voor een bedrag binnen jouw budget. Heb ik de afgelopen 3 jaar mee gefietst, in de ardennen, de BB Challenge etc, gewoon een goed MTB-tje die in de laatste paar maanden nog flink ververst is qua onderdelenen :

(Nu niet alles MHR, maar alle shimano yo! :#

- Nieuwe crankset + trappers Shimano Deore (ca. 2 uur gebruikt)
- Nieuwe voortandwielen Shimano Deore (ca. 2 uur gebruikt)
- Nieuwe Casette (achtertandwielen) Shimano Deoro (nog niet gebruikt, moet nog gemonteerd worden)
- Nieuwe ketting (nog niet gebruikt, moet nog gemonteerd worden)
- Nieuwe remschijven voor & achter 160mm Grimeca (ca. 10 uur gebruikt)
- Nieuwe remblokken Shimano Deore (ca. 10 uur gebruikt)
- Nieuwe Vredestijn banden (ca. 10 uur gebruikt

Verdere specs :

Framemaat: 52cm
Derailleur voor: Shimano Deore
Derailleur achter: Shimano Deore LX
Verstellers: Shimano Deore LX
Remmen: Grimeca mechanische schijven
Voorvork: SR Suntour instelbare verende vork
Stuur: Downhill model
Kleur: Zwart/ Parelmoerachtig

Prijs : 250e

attachment.php


(foto is nog niet met nieuwe spullen erop)
 

Attachments

  • Kenosha2.jpg
    Kenosha2.jpg
    458.7 KB · Views: 563
Last edited:
Pic doet 't niet Pronkie!
Ik wil geen nieuwe fiets, atm geen budget voor :+ (huis Yo!)
Mn schoonpa heeft wel een mooie fiets, Koga prologue 7005 carbon, echt een mooi ding :W
 
Ja goede vraag :P
Ik heb alleen nog maar op een racefiets gezeten en iedereen die ik ken heeft ook een racefiets. Dus dat heeft meer mijn voorkeur denk ik.

EDIT: kan je hier geen slicks onder knallen en een race stuurtje bijv? :P Of rijdt dat kut?! :P
 
Last edited:
Ja goede vraag :P
Ik heb alleen nog maar op een racefiets gezeten en iedereen die ik ken heeft ook een racefiets. Dus dat heeft meer mijn voorkeur denk ik.

EDIT: kan je hier geen slicks onder knallen en een race stuurtje bijv? :P Of rijdt dat kut?! :P

Het kan uiteraard wel, maar een racefiets is een stuk lichter. Wat je wel kan doen is hier gewoon medium-mtb bandjes onderzetten met een zo goed als glad loopvlak in het midden en noppen aan de buitenkant. Dan kan je offroad als je wilt, maar kom je op het asfalt ook gewoon goed vooruit.

Maar als je echt alleen op de weg wil fietsen kan je uiteraard beter voor een racefiets gaan kijken! :)
 
Ik heb me wel ingeschreven, maar ik weet niet of ik mee doe. Ik irriteer me elk jaar weer aan de grote opstoppingen aan het begin van de tocht.

Dat is idd erg vervelend en slopend ja...vorig jaar was het ook wel heel erg door de extreem blubberige/gladde stukken :)
 
Alle onderdelen verzonden. Hopelijk heeft de LBS deze week nog tijd om een wiel te spaken, dan wordt het bouwen en testen dit weekend. (mits ik alle juiste dingen heb gekocht :#)
 
Omdat jullie allemaal kaffers zijn :+

Je moet het ook niet op korte termijn, maar middellang plannen...
Zoiets als... 11/12 of 18/19 September?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top