Het grote "hoe heet dit nummer?" topic #2

Status
Not open for further replies.
Hallo,

Voor de muziekschool moeten wij een werkje maken rond een genre, ik kreeg het genre Jump toegewezen. Nu ben ik op zoek naar de bekendste liedjes/deuntjes van de jumpscene om een top 20 samen te stellen.

Welke mag ik dus zeker niet vergeten?

Hallo,

Voor de muziekschool moeten wij een werkje maken rond een genre, ik kreeg het genre Jump toegewezen. Nu ben ik op zoek naar de bekendste liedjes/deuntjes van de jumpscene om een top 20 samen te stellen.

Welke mag ik dus zeker niet vergeten?

Deze nummers kun je wellicht gebruiken:

DJ Coone - The Return (vanwege welbekende filmpje)
Jeckel and Hyde - Frozen flame (grootste commerciële jumphit)
DJ Mystery - Punani
Fox & Chicago Zone - The melody (en final melody)
Tek Soldierz - Work this
Massiv and the rebel - Like this
Vorwerk - Vietnam
Greg C - Drum Line
The Dreamteam - Thunderball (Serano mix)

Kan verder niet echt op mainstream jump nummers komen atm.

hoeft ook niet, gewoon hier kijken :+

Tja, dat zijn allemaal nieuwe jump nummers. Geeft niet echt een totaalbeeld dus over het genre ;) De muziek van nu en uit het eerdere stadium is redelijk verschillend over het algemeen gezien. Nu heb je veel jump "hitjes" terwijl dat hitfactor een lange tijd terug nog totaal niet belangrijk was. De mainstream jump nu is veel blijer qua sound.

Misschien vaag omschreven, maar hoop dat het punt duidelijk is :)

Is Jumpstyle niet gewoon Hardstyle zonder bass? :+ In hoeverre die bass nog verder weggelaten kan worden natuurlijk.

Jumpstyle is meer zoiets als een Hardstyle plaat proberen te maken maar geen zin te hebben om een leuke bas lijn te maken, dus er maar 3 minuten lang hetzelfde gebonk eronder te gooien ;)

Zit wat in.. Maar om nou te zeggen dat alle hardstyle platen nou zo verschrikkelijk creatief zijn..... :rolleyes:

Hehe, de laatste plaat die ik wel creatief vond op hardstyle gebied was ergens in 2000 geloof ik. Plaat van DJ Isaac als ik met niet vergis.

Hoe heet dat nummer dat die gasten staan te Jumpen op dat schoolplein?

Het is al een vrij oud filmpje, maar jullie weten ongetwijveld welke ik bedoel...

Volgens mij zijn het belgen

Tja, dat zijn allemaal nieuwe jump nummers. Geeft niet echt een totaalbeeld dus over het genre ;) De muziek van nu en uit het eerdere stadium is redelijk verschillend over het algemeen gezien. Nu heb je veel jump "hitjes" terwijl dat hitfactor een lange tijd terug nog totaal niet belangrijk was. De mainstream jump nu is veel blijer qua sound.

Misschien vaag omschreven, maar hoop dat het punt duidelijk is :)

is duidelijk :)

maar, greg c - you is ook al redelijk oud en das een heel blij nummer:P

Kent iemand het liedje dat ze op topradio vaak gebruiken in reclame. Het is reclame voor housemuziek.
Er achter komt er nog reclame van the temple in destelbergen...

Iemand hier bekend met Gemini?

Gemixte Trance-setjes..
Downloade ze een jaar over 2 geleden nog al vaak, en ben benieuwd of ze nog bestaan.

Iemand enig idee waar ik het uberhaupt al over heb?

Status
Not open for further replies.
Back