Het grote : hoe verliep(en) jou (1e) autorijlessen Topic !

Lipton said:
Vooor de mensen die net hun eerste les hebben gehad en alles ging goed. Je bijrijder koppelt ook ;) (kwam me zus achter toen hij het na 4 lessen niet meer deed en de wagen steeds dom deed)

Dat is vast verschillend want bij mij was dat niet zo het geval, alleen wanneer het echt nodig was ..
 
Gewoon je best doen, en rustig aan... ik wilde alles meteen heel vlot doen :) Intest gaat vooral om de voertuigbeheersing, ze verwachten niet van je dat je de dode hoeken al zit te checken ;)
 
mijn eerste rijles was wel lachen
ik wist net de pedalen te vinden
en die vent liet me schakelen
inparkeren
hellingtrekken met en zonder handrem
voorsorteren en echt nog veel meer
ik schrok er zelf van ik dacht dat ik de eerste les alleen maar mocht sturen
 
ik heb wel verhalen gehoord van mensen die een paar jaar geleden gingen lessen dat ze de eerste les alleen hoefden te gassen en te remmen, en te sturen.
 
Mijn 1e les was een dubbel les.Kerel vond het allemaal wel goed gaan ( had wel eerder auto gereden en motor/schakelbrommer enz) en direct hellingproef gedaan.Verder inparkeren en al op de snelweg gereden 8)
Heb nu 6 lessen gehad en het gaat allemaal best lekker.
Heb nu wel een instructeur die overal iets meer tijd voor neemt .Dat heeft zo z'n voordelen en nadelen...
Snel me theorie halen dan kan ik daarna zonder zorgen naar praktijk toewerken..
 
1e Rijles was ook echt de eerste keer dat ik achter het stuur zat. Ik reed de 1e les overal te hard :). Maar niet af laten slaan..vanaf 2e les schakelen en gedoe zelf. Toen wel 1x laten afslaan..voor het huis van diegene die ik moest afzetten. Diegene zit btw ook @ forum :p. Nu 5 lessen gehad. Gaat super sjill.
 
af laten slaan, doet de auto enkel op een weg waar het niet de verkeer hindert, of jezelf in gevaar brengt, aangezien je instructeur ook de koppeling pedaal indruk. trouwens hoe flikken jullie dat? een diesel laten afslaan :p mij nog niet gelukt
 
Dat is gewoon een kwestie van met een rotgang je voet van het koppelings pedaal trekken , en telaat , te weinig , gas geven ;)
 
1e autorijles; nja perfect.. was wel 1e keer achter het stuur, maar je heb er gevoel voor of niet. :) (Heb paar jaar schakel karts gereden, op een gegeven moment hoor je gewoon wanneer je niet helemaal goed zit met je versnelling/gas verhouding) Me 1e ingreep kwam pas in lesje 15 ofzo, dan gaat het allemaal te makkelijk..

baart.jpg
 
Last edited:
Bij mij sloeg de auto bij me 1e les 2 x af bij het remmen (koppeling niet intrappen) ik reed ook bijna tegne de auto van de buren aan , ik moest uitdraaien (was 1e x dat ik achter het stuur zat)
 
Ik had nog nooit echt in een auto gereden en die kerel liet me meteen 130 op de snelweg rijden :D vond ik wel tof :)

We hebben toen 40 minuten gedaan van Uithoorn tot CBR Utrecht ;)
 
heb rond m'n 12e leren 'rijden' in een kart ook schakelen dus , heeft in het begin paar keer van de baan spinnen gekost , veel stil vallen en bougie's gaar rijden , voordeel was wel dat ik noch met de auto noch met de motor moeite heb gehad leren ivm schakelen / rijden zelf enzo, eerder die stomme verkeersregeltjes :X
 
r0bert said:
Geef dan eens meer ervaringen , zoals prijs , hoelang je reed per dag , hoe het allemaal in zn werk ging enz enz :)

was geloof ik rond de 1400€
Begonnen vorig jaar op vrijdag 1 augustus en examen had ik op vrijdag 15 augustus.
Per dag rijd je ongeveer 3 uurtjes de ene dag kan dat 2 uur zijn of 4 uur, er zat bij mij voldoende pauze tussen om even te ontspannen. IMO leer je het veel sneller en beter dan dat je er een langere tijd er over doet.

Meer info. laat maar weten
 
Back
Top