Het grote "hoe heet dit nummer?" topic #2

Status
Not open for further replies.
Een trance nummer. Beetje in de stijl van yeah yeah en perfect exceeder en je hoort nogal vaak 'freaks'

Ik kan het niet echt beter uitleggen.

Een trance nummer. Beetje in de stijl van yeah yeah en perfect exceeder en je hoort nogal vaak 'freaks'

Ik kan het niet echt beter uitleggen.
Nummers in de stijl van yeah yeah en exceeder kunnen geen trance nummers zijn....

The Freaks - The Creeps
Camille Jones vs Fedde Le Grand - The Creeps

MFF (The Freaks) - The Creeps een grafplaat? The Big Fake dan ook?

The freaks is toch gewoon piemeltjes house.

Doe mij maar tarzan in de ame remix, al een wat ouder plaatje die het nog steeds super doet bij mij. Of een lekkere kerri chandler, grand high priest weet ik wat. Maar die piemeltjes house komt me echt de neus uit. Als je in een club staat en Erick e, roog, fedde enzo draaien, hoor je qwa stijl echt geen verschil meer. Elke dj draait hetzelfde.

Roog in de oude dagen was wel super tof trouwens, toen hij nog lekkere soulfull platen draaide, in plaats van die commerciele bagger van tegenwoordig.

Om maar even een voorbeeldje te geven :)
http://www.youtube.com/watch?v=7op4CjcE6ec

The freaks is toch gewoon piemeltjes house.

Doe mij maar tarzan in de ame remix, al een wat ouder plaatje die het nog steeds super doet bij mij. Of een lekkere kerri chandler, grand high priest weet ik wat. Maar die piemeltjes house komt me echt de neus uit. Als je in een club staat en Erick e, roog, fedde enzo draaien, hoor je qwa stijl echt geen verschil meer. Elke dj draait hetzelfde.
Weet je wel welke plaat ik bedoel, niet die van camille jones dus he... Die plaat komt uit 2004 en dan bedoel ik eigenlijk ook nog de Steve Bug remix. En piemeltjes house (verzin btw iets beters) is er altijd al geweest, er moet ook geld verdient worden. Toen ik voor het eerst de promo van detroit hoorde ging ik ook uit m'n plaat, 3 maanden erna kwam ie op de radio en was het ineens te commercieel voor de 'underground' mensen. Beetje hypocriet imo.
Wat ame produceert is geen house, eerder minimal. Lekker als je dat probeert te vergelijken. Kerri Chandler vind ik ook erg goede sfeervolle house, echter zal het jammergenoeg nooit aanslaan bij de massa omdat het te eentoning is. Jammergenoeg omdat je het anders nog ooit te horen zou krijgen op de radio oid...

Wat ame produceerd is deephouse, ik dacht trouwens dat je een andere freaks doelde ja, diegene die jij bedoelt ken ik idd ook, al lang niet meer gehoord trouwens.

Detroit heb ik trouwens nooit goed gevonden, maar dat komt omdat ik zelf naar een heel ander soort house luister.

En opzich is het wel lekker dat deephouse nog niet zo groot is, als je een keer een setje van kerri wilt horen, of een andere held als dj Spen of Dennis Ferrer enz. moet je naar Antwerpen, daar is de deep house goed aan het opkomen, clubs als stereo sushi hebben prima soulvolle house. Ook in nederland begint het z'n opmars te maken. Check bijvoorbeeld www.real-house.nl is, die gasten zijn op de goede weg. Site nog geen 3 maanden in de lucht en ze hebben aan het eind van deze maand al een eigen feestje in club imax. Ik ben er iig bij, en waarschijnlijk ook bij kerri's 10 uur set in Antwerpen.

En ik probeer je trouwens niet aan te vallen hoor, maar ik ben die eentonige club dj's gewoon zat. Kijk naar een roog(ja zelfde voorbeeld) maar die draait niet meer die heerlijke platen van vroeger. Zoals een lekkere voodooz ofzo. Tegenwoordig draait hij net als 90% van de dj's van die 13 in een dozijn platen. Persoonlijk vind ik dit zonde, maar er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die dat niet met me eens zijn.

Wat ame produceerd is deephouse, ik dacht trouwens dat je een andere freaks doelde ja, diegene die jij bedoelt ken ik idd ook, al lang niet meer gehoord trouwens.

Detroit heb ik trouwens nooit goed gevonden, maar dat komt omdat ik zelf naar een heel ander soort house luister.

En opzich is het wel lekker dat deephouse nog niet zo groot is, als je een keer een setje van kerri wilt horen, of een andere held als dj Spen of Dennis Ferrer enz. moet je naar Antwerpen, daar is de deep house goed aan het opkomen, clubs als stereo sushi hebben prima soulvolle house. Ook in nederland begint het z'n opmars te maken. Check bijvoorbeeld www.real-house.nl is, die gasten zijn op de goede weg. Site nog geen 3 maanden in de lucht en ze hebben aan het eind van deze maand al een eigen feestje in club imax. Ik ben er iig bij, en waarschijnlijk ook bij kerri's 10 uur set in Antwerpen.

En ik probeer je trouwens niet aan te vallen hoor, maar ik ben die eentonige club dj's gewoon zat. Kijk naar een roog(ja zelfde voorbeeld) maar die draait niet meer die heerlijke platen van vroeger. Zoals een lekkere voodooz ofzo. Tegenwoordig draait hij net als 90% van de dj's van die 13 in een dozijn platen. Persoonlijk vind ik dit zonde, maar er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die dat niet met me eens zijn.
Soulvolle house, tja ik heb net de defected miami 2007 vinyl reeks binnengehaald en ik ben er nou niet echt kapot van. Meer van hetzelfde, sowieso een vocal van iemand met een donkere huidskleur (Hanna Haïs, Imaani, Kings Of Tomorrow). Terwijl ik de vorige defected (Eivissa 2006) reeks weer wel goed vond. Het zal wel aan mijn smaak liggen die verandert.
Overigens vind ik soulfull house echt niets voor tijdens het uitgaan in discotheken, ik heb daar liever iets meer uptempo spul ala Angello of MoS stijl.

Ik begrijp dat je het zat bent wanneer je naar housequake, sneakerz of een willekeurig feestje met nederlandse "top" dj's dezelfde platen hoort en ze precies hetzelfde gemixt worden. Daar is maar één oplossing voor, minder vaak gaan :) De meeste sneakerz en housequake feesten in eindhoven ben ik bij geweest en vond ze allemaal tof, ondanks dat ik vrijwel alle nummers heb/ken. Ik kan me er vooralsnog niet aan ergeren.

En ik weet dat je me niet aanviel, ik hou gewoon van een stevige discussie :) Valt me trouwens tegen van jullie, ook Martin dus, dat jullie niet wisten welke The Creeps ik bedoelde :P

Achteraf kon ik hem wel hoor, ik dacht alleen even dat het nog steeds om de vorige ging. Te snel lezen enzo, maar ik weet nu dus wel welke je bedoelt.

Defected begint ook steeds commercieler te worden. De nieuwe miami-sampler moet ik ook hebben, daar niet van. Maar alleen het feit dat fedde er al opstaat laat de achteruitgang van defected al zien. Aangezien vroeger 99% van hun releases tof waren.

Als je de oude defected platen kan waarderen, moet je de soul heaven releases is checken. Prima sublabel van defected vol super vette deephouse enzo.

Maar als ik de laatste tijd feesten bezoek waar ze geen deephouse/Us house draaien, ga ik liever naar een feestje waar benny draait ofzo, of lectroluv. De line-up is voor de rest wel gevult met de nederlandse "top" dj's maar toch doen die gasten lekker hun eigen ding.

En het gaat trouwens aardig los hoor, bijv. bij Kerri Chandler of Dennis Ferrer, de tent gaat helemaal kapot daar op een Grand High Priest - Mary Mary, of het schitterende Bar a Thym van Kerri.

Angello kan ik trouwens ook wel waarderen, maar dat is toch ook weer heel anders dan het nederlandse gebeuren van het moment.

Ach ieder z'n ding, maar ik begin het lichtelijk zat te worden. Maar dat was volgens mij al duidelijk :D.

Status
Not open for further replies.
Back