This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
Wat voor programma kan ik het beste gebruiken om meerder afleveringen(avi files) op een dvd te zetten met een simpel menu'tje erbij ?
 
Ik ben van 2x WD SATA raid 0 naar Maxtor IDE gegaan 8P dat merk je wel.

Hoe duidelijk je merk je dit ?
Schrijven of lezen ?

Ik zit ook vast te denken voor een nieuw systeem.
optie is

of 2x sata is raid 0
of 1x raptor 10K schijf.

wat is sneller, met schrijven en/of lezen ?
 
Waarmee ik dit merkte? geen idee, overall performance denk ik
Ik DENK dat raid 0 sneller is. Alleen minder betrouwbaar. Maargoed, belangrijke data hoort niet op een raid 0 array.

By the way net een nieuw moederbordje gekocht, de asus P5B Deluxe.
Man wat gaat hij weer lekker

op luchtkoeling 20% harder als m'n gemodde P5W @ -28*C

Owja, nieuw speeltje gekocht :W
[IR]http://tweakers.net/ext/f/7128d8021bd14a0987af03a40cc5dd90/full.jpg[/IR]
 
Last edited:
Zoeken naar codec pack op google,
bijvoorbeeld ACE codec pack

(als je daarna 3 incoontjes krijgt links onder bij je klok:
Start--> Uitvoeren --> msconfig --> tablad opstarten --> MMtray (3 stuks) uitvinken. Rebooten erna hoeft niet.)
 
Wat voor programma kan ik het beste gebruiken om meerder afleveringen(avi files) op een dvd te zetten met een simpel menu'tje erbij ?


Als je een dvd speler hebt die avi (xvid/dvix) pakt kun je ze gewoon zo op een dvd branden (als data dvd). Met behulp van TMPGEnc DVD Author kun je eenvouding een aantal MPEG filmpjes op een dvd zetten.
 
 
2x 10k raptor in RAID0


ja dat wordt helemaal prijzig.

maar meer mensen die titera's mening delen

1 raptor is betrouwbaarder dan 2 WD in raid0

dus als jullie mochten kiezen tussen

WD150 raptor 10K
C: 40 gb windows
D: 110 gb veel gebruikte data
E: extra schijf(heb meer data) rond de 200 gb WD voor minder gebruikte data.

of

2x WD250/ WD320 in raid 0
partitie indeling
c: 40 gb
d: de rest


Hierbij denk ik aan snelheid en betrouwbaarheid
 
Waarom algemene data op een raptor?
zorg dat je systeem snel is door Windows en je spellen op de raptor of raid 0 config te zetten. Data als mp3, dvd, downloads enz. hoeft niet snel te zijn. Ik heb hier zelf 2 IDE schijven voor die ik via een 100Mbit netwerk benader (in server)

1 raptor is inderdaad betrouwbaarder, in een raid 0 config hoeft er maar 1 schijf kapot te gaan om de data van 2 schijven te verliezen.

In de ideale situatie zorg je dat je belangrijke data (voor mij dus MP3, gedownloade programma's (setups dus, niet de installatie ervan) Belangrijke word documenten enz. op een langzame schijf staat, waarvan je geregeld een back-up maakt naar een andere hdd op dvd.

Je windows en spellen zijn makkelijk opnieuw te installeren en moeten op een snelle schijf staan.

Voordeel is dat snelle schijfruimte duurder is, maar je hebt er minder van nodig. Omdat je data waar geen snelheid voor nodig is op langzame datadragers staat.

Mijn mening:
2x 36GB raptor in raid 0 voor windows + spellen
andere SATA schijven voor andere data.
 
Met 2 Raptor schijven van 36GB zit je rond de 200 Euro, ik zelf zou dan eerder voor 4 160GB SATAII schijven in RAID 0+1 setup kiezen, iets duurder (20 Euro ofzo) en iets trager, maar snel genoeg (Of je moet kicken op HDD benchmarks), je hebt een hoop ruimte (320GB) en je hebt zekerheid.

Mja ieder zijn ding, ik had eerst ook een RAID 0 setup...tot ik er gek van werd, Ik wou net een backup gaan maken maar moest ff iets veranderen, PC uit....nooit meer tot leven gekomen (Met die HDD's dan), ik heb hier nog een backup liggen van tig CD's van de RAID 0 setup omdat die flapdrollen van het programma waarmee ik die backup heb gemaakt niet reageren (Alleen via DOS kon ik de HDD's benaderen, en die flapdrollen verwachten dat iedereen een CC heeft...Ik kom niet verder als PP en PP, CC gaat fout).

Uhh voor de mensen die niet weten wat ik bedoel:
CC = Credit Card
PP = PayPal
PP = Pin Pas
PP = Poeh Poeh
 
Ik heb even een probleempje, ik was aan het downloaden met Newsleecher en ik druk op ' verkleinen' rechtsbovenin. Dus hij komt in de taakbalk. Ik druk daar op en hij komt ineens in de systray. Opzich niet erg want dat wilde ik ook.

Ik dubbelklik vervolgens op het icoontje in systray en hij komt weer in de taakbalk. Ik dubbelklik weer op de taakbalk en ineens is het hele window foetsie! Wat ik ook doe ik kan niet meer in het programma kijken. Ik kan het wel sluiten, maar als ik het weer opnieuw opstart komt ie weer terug, naja niet terug, maar terug dat ik hem dus nog steeds niet kan zien. :s

Ff screenshots:

[ir]http://www.fragged.be/pics/overig/rara.JPG[/ir]

Zoals je ziet is de knop in de taakbalk ingedrukt, maar zie je dus geen window. Hij zit ook niet onder de taakbalk oid. Toen ff via task manager geprobeerd naar voren te halen, maar dit was het verst dat ik kon komen:

[ir]http://www.fragged.be/pics/overig/juist.JPG[/ir]

Iemand een idee?
 
raar, explorer.exe sluit volgens mij gewoon af.
Misschien een herinstall van newsleecher proberen?

Dat zou het idd oplossen, maar ik wil niet weer al die instellingen goed zetten. :+

Nog ff en ik heb mn nieuwe HDD en ik moet m opnieuw installen. Ach fuck it, ik doe het wel gewoon.
 
wie heeft er iets zodat ik .avi films kan afspelen, nu kan ik hem alleen maar luisteren met muziek zonder beeld namelijk

voor alles wat ik nu afspeel aan films doen ik met vlc player.

gewoon het beste van het beste! speelt alles af zonder codecs te downloaden
 
Status
Not open for further replies.